تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 دسامبر 2014 - 19:31
کد خبر : 2663

رسیدگی به تعداد ۷۳۷فقره شکایات مردمی در بازرسی ونظارت اصناف استان

رسیدگی به تعداد ۷۳۷فقره شکایات مردمی در بازرسی ونظارت اصناف استان

افراشته ،تعداد شکایات مردمی را ۷۳۷فقره ذکر کرد وگفت : از این تعداد ۱۵۷پرونده به اتحادیه ها ارسال شده و۵۰ پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده ، و ۳۸۰پرونده رضایت شکی جلب شده و۱۵۰ پرونده نیز در دست اقدام می باشد .

DSC_0029مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان کهگیلویه وبویراحمد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم دنا با تسلیت ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) به عموم محبان اهل بیت عصمت و طهارت گزارشی از فعالیتهای سال جاری این حوزه ارائه کرد.

دکتر سعید افراشته ، تعداد شکایات مردمی به بازرسی ونظارت اصناف استان را در سال جاری تاکنون ۷۳۷فقره ذکر کرد وگفت : از این تعداد ۱۵۷پرونده به اتحادیه ها ارسال شده ،۵۰ پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع شده ، و ۳۸۰پرونده رضایت شاکی جلب شده و۱۵۰ پرونده نیز در دست اقدام می باشد .وی اظهار داشت : از اوایل سال ۹۳تا کنون تعداد ۲۳۰ فقره اخطاریه به صنوف بدون پروانه کسب داده شده است .که باید برای اخذ پروانه به اتاق اصناف استان مراجعه نمایند.

افراشته ، تعداد فرمهای جریمه صادرشده را ۷۰۰ فقره اعلام کرد وگفت:ارزش ریالی این فرمهای جریمه در پرونده های تشکبل شده ۵۰۰/۴۷۹/۴۷۶/۱ریال است.

مدیر بازرسی ونظارت اصناف استان خاطرنشان کرد: در اتاق اصناف، بازرسان اصناف در بازرسیها در صورت مشاهده تخلف جریمه میکنند و به تعزیرات حکومتی برای صدور حکم ارسال میشود.

وی با اشاره به اینکه در هر بازرسی ۱۶ مورد از آییننامه اصناف کنترل میشود، افزود: نظارت بر برچسب قیمتها، گرانفروشی ، کم فروشی ،تقلب ،احتکار ، ضرورت داشتن فاکتور با مهر و نشان و نداشتن تداخل صنفی از جمله مواردی است که در هر بازرسی به جد کنترل میشود.

برخورد قانونی بازرسان اصناف در صورت مشاهده هرگونه تخلف

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان کهگیلویه وبویراحمددر ادامه گفت: همشهریان به عنوان چشم بینا و ناظر در تحولات بازار میتوانند بهترین عامل در برخورد با جرایم اقتصادی و نابسامانیهای احتمالی باشند.

وی اظهار داشت: بحث تنظیم بازار از مباحث پیچیده و حساسی است که به تنهایی از عهده دولت و مسئولان و متولیان امر بر نمیآید که در این زمینه بهتر است از ظرفیت مردمی و نظارتهای عمومی و همگانی استفاده شود تا یک فرایند مطلوب تنظیم بازار و اصلاح حقیقی قیمتها را شاهد باشیم.

مدیر بازرسی ونظارت اصناف استان کهگیلویه وبویراحمد نقش مردم را در تنظیم بازار کالاها بسیار مهم دانست وگفت :خرید کالاهای ضروری در حدنیاز مانع از افزایش تقاضای کاذب و افزایش قیمت اجناس در بازار میشود و این موضوع موجب تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمتها میشود.افراشته از برخورد با متخلفان افزایش قیمتها در بازار خبر داد و افزود: بازرسان اتاق اصناف استان نظارت کافی بر بازار دارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با متخلفان در محل برخورد خواهند کرد.

وی افزود : قطعاً افراد خوشنام و معتبر و واحدهای صنفی فعال در این زمینه اعتبار خود را با تخلفات جزئی زیر سئوال نمیبرند، چرا که سالها طول کشیده تا آنها در محل کسب و کار خود اعتباری را کسب کنند و در بین مردم قابل اطمینان باشند.

دکتر افراشته خاطرنشان کرد:: چنین افرادی سالهای سال با فعالیتهای اقتصادی در پیچ و خم ماجرا بوده و هرگز به خود اجازه نمیدهند بیانصافی کرده و قیمت اجناس را بالا برده و یا بخواهند اجحافی در حق مردم انجام دهند.

ساماندهی صنوف و جلوگیری از فعالیت واحدهای فاقد اخذ مجوز از وظایف اتاق اصناف

مدیر بازرسی ونظارت اصناف استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: انتظار داریم بازاریان عزیز بیش از هر زمان دیگری ،جانب انصاف و مردانگی را رعایت کرده و در نرخگذاریها وضعیت اقتصادی مردم را در نظر بگیرند.

افراشته اظهار داشت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کشورمان را در تحریم اقتصادی قرار دادهاند به همین دلیل در نرخ کالاهای مختلف برخی مواقع نوسان ایجاد می شود از این رو امیدوار هستیم اقشار مختلف مردم به ویژه بازاریان برای عبور از این بحران منصفانه رفتار کرده و موقعیت یکدیگر را درک کنند.

مدیر بازرسی ونظارت اصناف استان تأکید کرد: با دستگاههای مختلف از جمله تعزیرات، اداره بهداشت، علوم پزشکی و سازمان صنعت ومعدن واستاندارد برای نظارت بر بازار گشت مشترک برگزار میشود.

وی موضوع ساماندهی صنوف در کشور و جلوگیری از فعالیت واحدهائیکه بدون اخذ مجوز شروع به فعالیت می نمایند را یکی از موضوعات بسیار مهم و ضروری واز وظایف اتاق اصناف ذکر کرد که باید در مورد آن برنامه ریزی لازم انجام و به مورد اجراء گذارده شود.

بازاریان و کسبه به دنبال کسب روزی حلال باشند

مدیر بازرسی ونظارت اصناف استان با اشاره به اینکه باید زیبایی ها را در زندگی روزمره خود بکارگیریم و از کارهای زشت در فضای بازار دوری کنیم، تصریح کرد: بازاریان امروز جامعه باید از طریق قوه عقل، زشتی ها را در روزی حرام و زیبایی ها را در کسب روزی حلال و سالم مدنظر قرار دهند.

دکتر افراشته با اعلام اینکه زشتی ها زمانی از بازار دور می شود که فرد کاسب با یادآوری خدا و احکام الهی صرفا به دنبال رزق و روزی حلال باشد، گفت: لقمه حرام نباید در زندگی بیاوریم و در صورت شیوع این پدیده زشت، زندگی فرد ایمانی تبدیل به زشتی، پلیدی و بی برکتی می شود.

وی با بیان اینکه در دنیای عجیب و غریب امروز باید با توکل به خداوند به دنبال کسب روزی حلال باشیم، گفت: در روایات آمده است اگر سرپرست خانواده بتواند یک لقمه روزی حلال وارد زندگی خود کند، خداوند دو هزار رکعت نماز وی را مقبول می کند.

افراشته از بازاریان و کسبه خواست تا به دنبال تقویت کسب روزی حلال برای خانواده هایشان باشند تا زندگی آنان برکت آفرین شود. مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف استان در پایان اظهار داشت: بازرسان اتاق اصناف استان کهگیلویه وبویراحمد به محض اعلام شکایت مردم در محل حضور می یابند و به طور حتم به شکایت اعلام شده رسیدگی خواهند کرد

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی