تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 دسامبر 2014 - 18:09
کد خبر : 2628

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان اجازه دهند، تفکر خردمندگرایانه در کشور حاکم شود

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان  اجازه دهند، تفکر خردمندگرایانه در کشور حاکم شود

حسین مرعشی با بیان اینکه افراطی‌گری باید کنار گذاشته شود، تصریح کرد: هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید اجازه دهند، تفکر خردمندگرایانه در کشور حاکم شود و همه کمک کنند، تا افراطیون کنار گذاشته شوند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی  یاسوج دیدگاههای خویش را در باره مسائل مختلف جامعه مطرح کرد وبه سوالات گوناگون دانشجویان پاسخ داد.

حسین مرعشی  با بیان اینکه افراطی‌گری باید کنار گذاشته شود، تصریح کرد: هم اصولگرایان و هم اصلاح‌طلبان باید اجازه دهند، تفکر خردمندگرایانه در کشور حاکم شود و همه کمک کنند، تا افراطیون کنار گذاشته شوند.

وی به لزوم توسعه اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید تمام سعی خود را برای رشد اقتصادی کشور گذاشته است.

13930925000528_PhotoAعضو حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: ارزیابی من به عنوان کسی که سال‌ها در دستگاه‌های اجرایی و در سطوح مختلف بودم و هشت سال در مجلس فعالیت داشته‌ام این است که آقای روحانی به خوبی در حال اداره کشور بوده و با سیاست‌هایش کشور را رو به سوی تعالی می‌برد.

مرعشی افزود: روحانی عالمانه با تکیه بر بدنه کارشناسی کشور سیاست‌های مهمی را اصلاح کردند که مهمترین آن بحث تعامل با دنیا است.

وی گفت: روحانی هوشمندانه به مطلب خود اشاره کرد که هم باید چرخ سانتریفوژها بچرخد و هم چرخ اقتصاد به گردش درآید.

وی با بیان اینکه هم به دانش هسته‌ای نیاز داریم و هم به صنایع و پزشکی و دانش‌های دیگر نیاز داریم، تصریح کرد: به تکنولوژی، نیاز به منابع سرمایه‌ای و بازار دنیا نیاز داریم که در دستور کار دولت روحانی قرار گرفته است.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه چرا برخی سیاسیون از مذاکرات و نتایج آن نگران و عصبانی می‌شوند و حتی علاقمند به عدم موفقیت در آن هستند، تصریح کرد: مگر می‌شود کسی دلسوز رهبری، ملت و شهیدان باشد و بخواهد ایران در بحران به سر ببرد.

وی در ادامه وزیر خارجه عربستان و نتانیاهو را خواستار عدم موفقیت در مذاکرات هسته‌ای دانست و افزود: چرا باید خوشحال شویم ایران در گوشه رینگ گوشه‌گیر باشد.

مرعشی در ادامه با انتقاد از رویه اقتصادی دولت احمدی‌نژاد و آماری در خصوص فروش نفت از زمان حفر اولین چاه ایران تا دوره کنونی، تصریح کرد: در دوره احمدی‌نژاد ۶۵۰ میلیارد دلار نفت به فروش رفت و سیاست غلط در اقتصاد رخ داد که با این همه رشد اقتصادی به منفی شش و تورم بالای ۴۰ درصد رسید، اما آقای روحانی با ساعت‌ها کار کارشناسی این ساختار را تا حدودی اصلاح کرد.

وی با انتقاد تلویحی از سفرهای استانی دولت قبل بیان کرد: روحانی دلش نمی‌خواهد که با قیمت ویران کردن اقتصاد ملی کسی برایش کف بزند.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه با بیان اینکه روحانی باید قدردان جبهه متحدی باشد که در خرداد ۹۲ وی را رئیس جمهور کرد، افزود: اینها پشتوانه‌های هستند که باید از آنها استفاده شود.

مرعشی گفت: باید امروز همه سخاوتمندانه روحانی را حمایت کنیم، چرا که امروز حمایت از روحانی حمایت از نظام و رهبری است.

‌مرعشی در ادامه ‌در پاسخ به سؤالی که شما به یک سال زندان محکوم شدید و دلیل این که در مصاحبه‌ای از همه مردمی که در انتخابات بودند خواستید تا به زندان اوین مراجعه کنند تا از افراد بی‌گناه دفاع شود چه بود، اظهار کرد: قبل از هر چیز بگویم که در این یک سال زندان به ما خیلی خوش گذشت.

وی گفت: با آقای دادستان تهران صحبت کردم و یک بار گفتم شما ما را نتوانستید جایی بفرستید که خدا نباشد یا عشق نباشد چرا که در زندان هم خداوند و هم عشق بود.

وی گفت: از من پرسیدند که ۴۲ روز زندان به شما چگونه گذشت که گفتم، ۴۲ روز در زندان بودم و ۴۲ ماه هم در دولت مسئولیت داشتم که در این ۴۲ روز بیشتر از ۴۲ ماه به من خوش گذشت چون در آن ۴۲ ماه همواره دغدغه انجام تکلیف را داشتم ولی در زندان چنین دغدغه‌ای نبود.

‌وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه چرا به رغم برخی مشکلات در دولت گذشته برخوردی با آن دولت نمی‌شد، تصریح کرد: من تصور نمی‌کنم که اگر موضوعی به مفاسد مربوط شود کسی با افراد تعارف داشته باشد و تا آن‌جا که من اطلاع دارم مورد خاصی که به رئیس‌جمهور سابق مربوط باشد در پرونده‌ها نشنیده‌ایم و دلیل بروز مفاسد تهی شدن کشور از افراد اصیل و کارشناس بود.

مرعشی به بیان خاطره‌ای از هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: هاشمی رفسنجانی در بحبوحه مجلس چهارم که هجمه‌ها علیه دولت زیاد بود به من گفت این نسلی که اکنون در دوره ما مدیر هستند نسلی از جنس انقلاب و زجر کشیده هستند.‌‌

‌مرعشی در ادامه اظهارات خود با بیان برخی از مشکلاتی که توسط عده‌ای از مسئولان دولت گذشته صورت گرفت، تصریح کرد: وقتی کشور را از آدم‌های با اصالت و با تعهد خالی می‌کنند چنین اتفاقاتی می‌افتد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در ادامه و در پاسخ به سؤالات دانشجویان به موضع حصر سران فتنه و وعده‌های رئیس‌جمهور در خصوص رفع حصر اشاره کرد و گفت: این سؤال در تخصص من نیست اما امیدوارم بر اساس خرد و تدبیری که وجود دارد این معضلات باقی‌مانده مربوط به فتنه برطرف شود.

وی در همین خصوص از تضاد تعبیری که خود با تعبیر دیگران از فتنه دارند اشاره کرد و گفت: امیدوارم که این مشکلات حل شود و همه بتوانیم با آرامش در کنار هم زندگی کنیم.

مرعشی در پاسخ به این سؤال که اگر به زعم شما سیاست خارجی روی ریل درستی قرار گرفته چرا باید شاهد نفت ۵۶ دلاری باشیم خاطرنشان کرد: نفت یک بحث اقتصادی و یک جنبه سیاسی دارد‌ و بیشتر مشکلات به تولید مازاد نفت در آمریکا و عراق برمی‌گردد.

وی گفت: آمریکایی‌ها قبلا نفت وارد می‌کردند اما امروز نفت صادر می‌کنند و از قبل هم پیش‌بینی این بود که در ۲۰۱۵ قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند ولی اگر ایران و عربستان توافق می‌کردند و این مازاد نفت از بازار حذف می‌شد مشکلات کنونی را نداشتیم اما ما و عربستان سیاست تقابلی داریم و همین موجب پایین آمدن قیمت نفت شده است.

مرعشی در ادامه اظهارات خود در خصوص جایگاه رهبری اظهار کرد: رهبری رکن اصلی کشور هستند و اساس اداره کشور متکی به رهبری در جمهوری اسلامی است و نمی‌توانیم این سرمایه بزرگ را نادیده بگیریم.

وی گفت: یک مقایسه کوتاه که بین عراق و افغانستان و سوریه و بحرین و ایران داشته باشیم در خواهیم یافت اصولی داریم که کلیت کشور و نظام را حفظ می‌کند و یکی از این اصول موضوع رهبری است.

عضو کارگزاران سازندگی در خصوص سبد کالا گفت: به لحاظ سلیقه‌ای نمی‌پسندم که دولت سبد کالا توزیع کند اما گزارش‌هایی وجود دارد که فقر غذایی در پاره‌ای از قشرهای جامعه سلامت آینده را به خطر انداخته و این کار دلسوزانه بوده که می‌خواستند با فقر تا اندازه‌ای مقابله کنند اما من این روش را نمی‌پسندم.

وی در خصوص تفاوت مجلس ششم با مجلس فعلی گفت: من مجلس فعلی را از نزدیک نمی‌شناسم اما از دور که رفتارهای آن‌ها را با دولت و مسئولان پی‌گیری می‌کنم احساس من این است که روزی خوفی داشتیم که مجلس از کفایت تهی شود و اکنون این اتفاق افتاده است.

عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی در ادامه در خصوص حمایت دولت هاشمی برای رئیس جمهور شدن خاتمی و روی کار آمدن دولت اصلاحات گفت: در همان خطبه‌های پیش از انتخابات دوم خرداد مشخص بود آقای هاشمی روی چه کسی نظر دارد.

وی گفت: از آن‌جا باید بفهمید ما موافق روی کار آمدن دولت اصلاحات بودیم که من به عنوان مرید آقای هاشمی و فائزه به عنوان دختر ایشان برای روی کار آمدن دولت اصلاحات تلاش می‌کردیم و طرفدار آقای ناطق نوری هم نبودیم.

مرعشی در ادامه و در پایان سخنان خود در پاسخ به این سؤال خبرنگاران که با این اوصاف در حال حاضر چه دیدگاهی نسبت به آقای ناطق نوری دارید، خاطرنشان کرد: آقای ناطق تاج سر ما و همه کاره ماست.!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی