تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دسامبر 2014 - 18:53
کد خبر : 2609

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان برخوردارازوجود شهدای گمنام درهمه شهرستان‌ها

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان برخوردارازوجود شهدای گمنام درهمه شهرستان‌ها

سرهنگ امرالله درفشی یادمان شهدای گمنام را نگین درخشان برای شهرها دانست و گفت: باید بتوانیم در کنار مساجد و بقاع متبرکه مرکز فرهنگی داشته باشیم

urlمدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد  در جلسه ستاد ساماندهی یادمان شهدای گمنام دهدشت از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان تنها استان برخوردار از وجود شهدای گمنام در همه شهرستان‌ها نام برد و گفت: ۳۲ شهید گمنام در ۱۱ یادمان آرمیده و از این تعداد هشت مورد ساماندهی شده است. ب

به گزارش نسیم دنا ،سرهنگ امرالله گفت: طراحی یادمان شهدای گمنام دهدشت از سوی دانشگاهیان این شهر انجام گرفته و در حال ساخت است.

وی بر لزوم همکاری در ساماندهی یادمان شهدای گمنام دهدشت تاکید کرد و گفت: مسئولان شعار منصب گرفتن به برکت خون این عزیزان را عملی کنند.

درفشی  با اشاره به ذکر واژگان شهید، شهادت و شاهد به تعداد شهدای کربلا در قرآن، این امر را نشان‌دهنده بالندگی و تقدس شهادت خواند و اظهار کرد: شهادت یک فرهنگ است.

مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: شهدا مظهر خدمت‌رسانی به مردم هستند چه در دوران حیات خود که با رشادت‌ها و پایداری در برابر نفوذ دشمن ایستادگی کردند و چه بعد از شهادت سرمایه‌ای شدند برای فرهنگ جوانان این مرز و بوم و برکاتی را دارند.

درفشی با بیان اینکه هیچ کشوری از فرهنگ غنی شهادت برخوردار نیست شهیدان را سرمایه‌‌های مملکت دانست و گفت: شهدای گمنام نیز گرچه در منظر ما گمنام هستند اما آنان نامداران در آسمان و عارفان وارسته‌ای هستند که گمنامی در سیر و سلوک و روش اسلامی داشته و از فضیلت برخوردار بودند. این مسئول ادامه داد: بزرگان در سیر و سلوک گمنامی را شیوه‌ای برای اخلاص می‌جستند.

درفشی یادمان شهدای گمنام را نگین درخشان برای شهر دانست و افزود: باید بتوانیم در کنار مساجد و بقاع متبرکه مرکز فرهنگی داشته باشیم. وی شهدا را مختص قشر خاصی ندانست و با بیان این‌که همه در قبال شهدا وظیفه داریم، ادامه داد: همه مسئولان در مراسم معارفه خود برکت شهیدان در گرفتن منصب را اقرار می‌کنند و این شعار باید عملی شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی