تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دسامبر 2014 - 2:27
کد خبر : 2546

پژوهش محوری در دانشگاه‌های کهگیلویه به محاق رفته است

پژوهش محوری در دانشگاه‌های کهگیلویه به محاق رفته است

فرماندار کهگیلویه بابیان اینکه پژوهش محوری در دانشگاه‌های کهگیلویه به محاق رفته است،گفت: متأسفانه پژوهش در دانشگاه‌های ما زمان بر و دامنه دار نیست.

139308081958572413961063به گزارش نسیم دنا، سید کرامت‌الله کریمی ظهر امروز در به مناسبت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور دهدشت با گرامیداشت روز دانشجو،اظهار داشت: روز دانشجو روزی است به نام حاکمیت نخبگی در فرهنگ سیاسی ایران زمین و حاکمیت نخبگی به معنای ورود بهترین‌ها و عاقلانه ترین‌ها در پیوند متنی با جامعه است.

فرماندار کهگیلویه گفت: تاریخ گواهی می‌دهد که دانشجو و دانشگاهی نقشی بی‌بدیل در فرآیند توسعه داشته است.

کریمی بابیان اینکه وظایف دانشجو حرکت به سوی نظام جهانی،هوشیاری سیاسی،اعتقاد به پارسایی سیاسی،پذیرش خطر و ایجاد طریق برای حل مشکل است،ابراز کرد: زمانی که ریچارد نیکسون برای دریافت دکترای افتخاری حقوق وارد دانشگاه تهران شد دانشجویان ما رسالت سیاسی خود را به خوبی ایفا کردند.

وی یکی از نمودها و شاخص‌های توسعه یافتگی را نخبه‌پروری دانست و بیان کرد: نخبه کسی است که بالاترین معدل قبولی را در نوع تخصص خود به دست آورد.

کریمی بابیان اینکه پژوهش محوری در جامعه ما به محاق رفته است،عنوان کرد: متأسفانه پژوهش در دانشگاه‌های ما زمان بر و دامنه دار نیست.

وی بابیان اینکه می‌توانیم علم محوری را به عنوان رکن اول توسعه فرهنگ در دانشگاه‌ها ایجاد کنیم،بیان کرد: دانشگاه و دانشجو باید استراتژی اندیشه‌ای داشته و در پیوند با مردم و حاکمیت سیاسی باید نقش ایفا کند.

کریمی تصریح کرد: باید در دانشگاه‌ها پیوند عقلانیت با احساسات وجود داشته باشد و دانشجو باید مستقل بیاندیشد و استقلال خودش به معنای عمومی را به متن جامعه بدهد.

وی دانشجو موفق را دارای خصیصه تبدیل مواد خام علمی به تخصصی و توزیع آن در متن جامعه معرفی کرد و گفت: دانشجو که اصل مصاحبه و پارسایی سیاسی مبتنی بر تقوای دینی را در دستور کار خود قرار دهد به حریم امن دانشجویی پاسخ مثبت داده است.

کریمی عنوان کرد: دانشجو باید نقادی کند و با صراحت در گفتار و شجاعت در کلام نیازها و خواسته‌های جامعه خود را از مسئولان طلب کند.

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی