تاریخ انتشار : سه‌شنبه 30 می 2023 - 22:40
کد خبر : 24394

در آیین گرامیداشت از امامزادگان مطرح شد؛

کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد

کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد
آفتاب دنا: مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد و امامزادگان به عنوان نقطه گردشگری گزینه خوبی است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، آیین بزرگداشت امام زادگان با حضور مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف، خدام و هیئت امنای کهگیلویه و بویراحمد در امامزاده فرج الله شهر یاسوج برگزار شد.

محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف کشور در مراسم بزرگداشت امامزادگان استان ضمن تبریک هفته کرامت اظهار کرد: بیش از ۸ هزار و ۶۶۷ بقعه در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶ هزار و ۶۰۰ مختص امامزادگان مبتکر و لازم التکریم است.

نوروزپور افزود: این امامزادگان کسانی هستند که در زمان حیات خود به معارف قرآن، گسترش دین اسلام، رسیدگی به فقرا و تبلیغ دین می‌پرداختند.

وی عنوان کرد: در ایام بیماری کرونا حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد که ۳۰ درصد آن توسط نذورات بقاع متبرکه تامین شده است.

نوروزپور با اشاره به اینکه ۲۰۰ بقعه متبرکه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، گفت: مردم این استان امامزادگان را با آغوش باز پذیرفتند.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری مذهبی ظرفیت خوبی دارد و امامزادگان به عنوان نقطه گردشگری گزینه خوبی است.

مدیر کل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف در ادامه ابراز کرد: آماده‌سازی و زیرساخت امامزادگان باید به خوبی انجام شود تا معرفی بهتر صورت گیرد.

محمد نوروزپور تصریح کرد: امامزادگان باید منابع مالی پایدار ایجاد کنند چرا که ضمن ایجاد درآمد مالی به تولید و ایجاد اشتغال در کشور کمک بسزایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰۰ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد سادات هستند، گفت: این افتخار و فضلیت بزرگی برای استان است.

حسینی با اشاره به اینکه و  امامزادگان انسان‌هایی عالم، دانشمند و یک فقیه بوده‌اند و به همین دلیل توسط مردم تکریم می‌شوند، ابراز کرد: در طول تاریخ کسی وجود ندارد که با فحشا و فساد به رتبه اخلاقی و تکریم رسیده باشد.

وی در انتقاد به‌عدم رسیدگی به بارگاه امامزاده فرج الله در دل شهر یاسوج و بقاع متبرکه دیگر درسطح استان گفت: برای بسیاری از کارهای باطل هزینه‌های زیادی انجام می‌شود اما در بحث رسیدگی به امامزادگان کوتاهی می‌کنیم.

آیت الله حسینی در ادامه به گردشگرپذیر بودن استان اشاره کرد و افزود: برای اینکه مسافران بخواهند در مکانی استراحت کنند یکی از گزینه‌ها مراجعه به امامزادگان است لذا باید تجهیزات لازم را فراهم کنیم اما در این کار کوتاهی کردیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان  نیز ابراز کرد: امید است برگزاری این نوع برنامه‌ها که هم جهت با ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه است، نقش خوبی داشته باشد.

وی در خصوص پروژه پارکینگ خلیج فارس در شهر یاسوج، گفت: قرارداد این پروژه با یک شرکت سرمایه‌گذاری بسته شده که در هفته‌های آینده شروع و طی سه سال آینده تکمیل می‌شود.

نصیر الاسلامی در ادامه بیان کرد: با تکمیل این پروژه مشکل ترافیک شهر یاسوج حل خواهد شد.

به گزارش آفتاب دنا، در پایان این آیین از ۳۴ نفر از مسئولین، خدام، هیئت امنا و فعالین فرهنگی که در طرح آرامش بهاری مشارکت داشتند تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی