تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 دسامبر 2014 - 0:36
کد خبر : 2436

توسعه علمی و فرهنگی مهمترین رسالت دانشگاه و دانشجو است

توسعه علمی و فرهنگی مهمترین رسالت دانشگاه و دانشجو است

سید موسی خادمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، گفت: ۱۶ آذر نماد آرمان خواهی، آرمان گرایی و استبدادستیزی جامعه دانشجویی است.

 

81335636-5990623استاندار  کهگیلویه وبویراحمد در نشست تشکل های دانشجویی دانشگاه های استان به مناسبت ۱۶ آذر گفت:جامعه دانشجویی جنبشی آرمانی و تحولگرا است که همواره در عرصه تلاش برای تقویت حرکت بالنده انقلاب اسلامی پیشگام بوده اند.

سید موسی خادمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، گفت: ۱۶ آذر نماد آرمان خواهی، آرمان گرایی و استبدادستیزی جامعه دانشجویی است.

وی عدالت خواهی، آزادی طلبی، استبدادستیزی و استعمارستیزی را از مهمترین مولفه های آرمانی جنبش دانشجویی خواند و بیان کرد: باید این روح آرمانی در این قشر بالنده نظام بیش از پیش تقویت شود.

خادمی با اشاره به اینکه فعالیت های سیاسی جامعه دانشجویی معطوف به کسب قدرت نیست، اظهار کرد: مشارکت های سیاسی جامعه دانشجویی در راستای توسعه سیاسی و تقویت منافع ملی است.

وی فعالیت سیاسی را وظیفه ذاتی دانشگاهیان ندانست و عنوان کرد: توسعه علمی و فرهنگی مهمترین رسالت دانشگاه و دانشجو است و در عین حال فعالیت سیاسی دانشجویان نیز لازم است.

خادمی به اهمیت برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها به عنوان تدبیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: باید محافل آزاداندیشی در دانشگاه ها بیش از پیش تقویت و گسترش یابد.

وی بر لزوم تقویت سعه صدر، قانون گرایی و ایجاد فضای بانشاط از سوی تشکل های دانشجویی تاکید کرد و افزود: تقویت دانشگاه و کمک به رفاه دانشجویان مورد توجه دولت تدبیر و امید است.

خادمی دانشگاهیان و دانشجویان را به مشارکت در فرآیند توسعه کهگیلویه و بویراحمد فراخواند و گفت: دانشگاهیان این استان باید روش های علمی مطلوب و کارآمدی را برای استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی استان ارایه دهند.

نمایندگان برخی از تشکل های دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اشاره به برنامه های اقتصادی مناسب مدیران دولت تدبیر و امید در راستای توسعه اقتصادی استان بر لزوم شتاب بخشی به این حرکت برای برون رفت این منطقه کمتر توسعه یافته تاکید کردند.

تشکل های دانشجویی دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با حضور روسای دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج با گرامیداشت یاد شهدای ۱۶ آذر دیدگاه ها، مطالبات صنفی و سیاسی خود را بیان کردند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی