تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 می 2023 - 20:10
کد خبر : 24334

اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت در یاسوج

اختتامیه هفتمین جشنواره  سفیران سلامت  در یاسوج
اختتامیه هفتمین جشنواره سفیران سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد با تجلیل از فعالان حوزه سلامت و با حضور مسئولان استانی و مراقبین سلامت به همت معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد .

به گزارش آفتاب دنا حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : تاکیدات پیشوایان دینی در ضرورت حفظ سلامت روانی و جسمی یکی از اصولی ترین راهبردهای مدیریت جوامع انسانی است.

عزت خواه افزود : هفته سلامت فرصت مغتنمی است که به این مهم پرداخته شود و با بهره گیری از علم و هنر جهت پیشگیری از بیماری ها و طولانی کردن عمر و بالا بردن سطح سلامت و توانایی جامعه اقدام شود.

فرشید کرمی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: حداقل ۲۰ درصد دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی، به عنوان سفیر سلامت در مدارس فعالیت می‌کنند.

کرمی افزود : سفیران سلامت آموزش‌های مرتبط با حوزه سلامت از جمله تغذیه سالم، محیط زیست، بهداشت فردی و بهداشت محیط را از مربیان بهداشت مدارس فرا می‌گیرند و آن را به همکلاسی‌ها و خانواده‌ها منتقل می‌کنند.‎

شهرام قشقایی رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: «در طرح سفیران سلامت دانش‌آموزان علاقمند به فعالیت‌های آموزشی، ترویجی و گروهی در حوزه سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی به صورت داوطلب به عنوان سفیر سلامت توسط مربی بهداشت انتخاب شده که وظیفه اصلی آنان انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش‌آموزان در مدارس است.رعایت اصول بهداشت فردی، تغذیه صحیح و اصولی، بهداشت اجتماعی و محیط زیست، بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و غیره از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت دانش‌آموزی انتقال داده می‌شود.»

در پایان این مراسم از برگزیدگان کشوری و استانی سفیران سلامت دانش آموزی استان و ۱۱۰ نفر از مراقبین سلامت تجلیل شد.

شایان ذکر است گروه سرود سفیران سلامت مدرسه مصلی نژاد یاسوج در کشور مقام اول را کسب نموده است .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی