تاریخ انتشار : یکشنبه 30 نوامبر 2014 - 19:06
کد خبر : 2409

تاریخ از عملکرد دولت در بحث مذاکرات هسته ای به نیکی یاد خواهد کرد

تاریخ از عملکرد دولت در بحث مذاکرات هسته ای به نیکی یاد خواهد کرد

این صاحب نظر در عرصه مسائل سیاستگذاری عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را بسیار موفق ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد:به دلیل شناخت وتسلط تیم مذاکره کننده وتاکتیک های اتخاذ شده ،قطعا تاریخ از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.

122دکترباقر قائمی مدرس دانشگاه وصاحب نظر در عرصه مسائل سیاستگذاری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیل نسیم دنا با اشاره به مذاکرات هسته ایران و گروه ۱+۵، مقطع کنونی را فرصتی تاریخی برای غرب دانست که برای رسیدن به توافق باید ازآن استفاده کنند.

وی گفت: تیم مذاکره کننده در سایه حمایتهای مقام معظم رهبری وپشتیبانی ملت بزرگ ایران انگیزه مضاعفی پیدا کرده وبا جدیت بیشتری پشت میز مذاکره نشسته واز حقوق هسته ای ایران به خوبی دفاع خواهد کرد.

دکتر قائمی با اشاره به اینکه به نظر می رسد در آمریکا درآینده یک نوع گردش قدرت اتفاق خواهد افتاد ودموکراتها قدرت را به جمهوری خواهان واگذار خواهند کرد گفت: امروز رئیس جمهور آمریکا هم از نظر داخلی وهم خارجی با چالش هایی روبروست که به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته ای به نفع آمریکاییها خواهد بود.

وی گفت : رئیس جمهور دموکرات آمریکا در مجلس سنا و کنگره تحت فشار جمهوریخواهان است واز طرف دیگردر منطقه استراتزیک خاورمیانه درگیر گروههای تروریستی مانند داعش می باشد که عقلایی است در این مقطع در مقابل کنگره ایستادگی کند واز مذاکره با ایران حمایت می کند.

این صاحب نظر در عرصه مسائل سیاستگذاری عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای را بسیار موفق ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد:به دلیل شناخت وتسلط تیم مذاکره کننده وتاکتیک های اتخاذ شده ،قطعا تاریخ از آنها به نیکی یاد خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه، ارتقاء مذاکرات در سطح وزیران امور خارجه و کم رنگ کردن نقش واسطه ها ودیگر بازیگران این پرونده را از تدابیر دولت تدبیر امید برای به نتیجه رساندن این مذاکرات ذکر کرد واظهار داشت : تیم مذاکره کننده باید همین رویکرد واستراتژی را تداوم دهد همانطوریکه تا کنون انجام داده اند.

دکتر قائمی افزود:تداوم سطح مذاکرات در سطح وزیران امورخارجه وکم رنگ تر کردن نقش بازیگران دو رویکرد بسیار مهم تیم مذاکره کننده پرونده هسته ای ایران است و به همین دلایل می بینیم مذاکراتی بین وزیر امور خاجه ایران وآمریکا برگزار می شود که این درایت وتدبیری که از سوی این بازیگر اتخاذ می شود در حقیقت همان استراتژی می باشدکه ما می توانیم در چهار چوب نظریه های انتخاب عقلانی وبه ویژه تئوری بازیها آنها را تحلیل کنیم وقطعا عواقب ونتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.

وی گفت این یک راهکار سیاستی است که دولت برای به نتیجه رساندن اهداف خویش در این مذاکرات وحل مسئله هسته ای در پیش گرفته است که ارتقاء سطح مذاکرات و کم رنگ کردن نقش واسطه ها از مهمترین گامهایی است که باید در این مذاکرات دنبال شود.

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: در یک بازی اگر تعداد بازیگران بیشتر ،افق زمانی تنگ تر ورسیدن به تفاهم مشکل تر می شود که رویکرد تیم هسته ای در کم رنگ کردن نقش واسطه ها، بطوریکه که بازی به سمت دو بازیگری (ابران وآمریکا)به پیش برود برای به نتیجه رساندن آینده مذاکرات مفید تر خواهد بود.

وی تامین منافع ملت ایران ودفاع از حقوق هسته ای ایران را مهمترین دغدغه تیم مذاکره کننده هسته ای دانست که با استدلال ومنطق قوی برآن ایستادگی خواهند کرد.

دکتر قائمی ایران را کشوری تاثیر گذار در منطقه خاورمیانه دانست وگفت :غرب راهی جز مذاکره با ایران ندارد وباید بکوشد از فرصت تاریخی مذاکرات در این مقطع حساس به خوبی بهره جوید.

 

 

 

 

 

 

-*

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی