تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 5 ژانویه 2023 - 0:15
کد خبر : 23785

رئیس اداره آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:

برگزاری مسابقات علمی و امتحانات هماهنگ استانی گامی در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی است/ کارشناسان آموزش بصورت جهادی و انقلابی نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل اقدام کنند

برگزاری مسابقات علمی و امتحانات هماهنگ استانی گامی در جهت ارتقاء کیفیت آموزشی است/ کارشناسان آموزش بصورت جهادی و انقلابی نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل اقدام کنند
آفتاب دنا : رئیس اداره آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: برگزاری مسابقات علمی و امتحانات هماهنگ استانی گامی در جهت رقابت پذیری و ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،.جلسه توجیهی کارشناسان آموزش متوسطه استان کهگیلویه وبویراحمد با موصوع دلایل افت تحصیلی ، شناسایی و جذب دانش آموزان بازمانده و تارکان تحصیل برگزار شد.

رئیس اداره اموزش متوسطه استان در این جلسه گزارشی از روند فعالیتها و عملکرد رو به رشد حوزه آموزش در استان ارائه کرد وگفت: با آسیب شناسی انجام شده  برای جبران ضعف آموزشی و بیسوادی پنهان به جا مانده از دوران کرونا، جلوگیری از نمرات حبابی و بدون پشتوانه در مدارس ،پایش عملکرد آموزشی مدارس در سنوات گذشته و دروس دارای میانگین پایین در امتحانات نهایی راهکارهایی برای اجرا در نظر گرفتیم.

عباس مفیدی، برگزاری مسابقات علمی و امتحانات هماهنگ استانی در مدارس را از جمله این ابتکارات برشمرد و از همکاری مدیر کل و معاونت محترم آموزش متوسطه که مشوق و یاریگر اجرای برنامه های ابتکاری درحوزه آموزش استان و همچنین همکاری عوامل اداری  مدیران،معاونین و کارشناسان  آموزش شهرستان ها و مناطق و مدیران مدارس که در صف مقدم اجرای برنامه های حوزه آموزش هستند، تقدیر کرد.

 وی به تارکان و بازماندگان از تحصیل در مقطع متوسطه استان  اشاره کرد وگفت: با بررسی های انجام شده قریب۱۲۵۰ نفر بازمانده از تحصیل داریم که بیشترین آمار مربوط به شهرستان کهگیلویه و کمترین آمار به منطقه چاروسا تعلق دارد.

مفیدی به دلایل ترک تحصیل دانش آموزان مقطع متوسطه اشاره کرد وگفت: شرایط اجتماعی حاکم برخی مناطق و خانواده ها ،ازدواج دختران در سنین پایین ، بی سرپرستی،بد سرپرستی ،فرزندان طلاق و فقر مالی خانواده ها ، بیماری صعب العلاج از جمله دلایل اصلی ترک تحصیل و بازماندن دانش اموزان از ورود به مدارس است.

رئیس اداره متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از تمامی کارشناسان آموزش شهرستانها ومناطق خواست با همکاری مدیران مدارس بصورت جهادی و انقلابی نسبت به شناسایی و بازگردندان تارکان و بازماندگان از تحصیل در اسرع وقت اقدام نمایند.

 وی گفت: درصورت نیاز مالی و فقر اگر دانش اموزی از تحصیل بازمانده است تمامی هزینه های آن از قبیل کیف،کتاب و پوشاک ازطریق خیرین تامین خواهد شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی