تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 نوامبر 2014 - 0:03
کد خبر : 2349

بسیج دانشجویی بزرگترین تشکل فرهنگی و انقلابی دانشگاهی کشور است

بسیج دانشجویی بزرگترین تشکل فرهنگی و انقلابی دانشگاهی کشور است

شهرام مهدوی مطلق گفت: اصلی‌ترین هدف از تشکیل بسیج دانشجویی تربیت نیروی کارآمد و دوستدار نظام و انقلاب است تا در سایه وجود نیروهای مخلص در بدنه نظام به مقابله علمی، فرهنگی و سیاسی با اندیشه‌های وارداتی و ضد دینی بپردازند.

IMG_8392-300x200

بسیج دانشجویی که برآیند آینده نگری و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(رحمت الله علیه) می باشد، با گذشت حدود سه دهه از حضورش در فضای عمومی دانشگاه ها، امروز به یکی از تشکل های موثر دانشجویی تبدیل شده است. «مشخصه دانشجویی» و «رسالت انقلابی» بسیج دانشجویی، حکایت از اهمیت راهبردی و نقش بنیادین آن در حرکت به سمت «دانشگاه اسلامی» دارد.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد در نشست صمیمی با خبرنگاران با تبریک هفته بسیج فعالیتهای بسیج دانشجویی در استان را تشریح کرد.

شهرام مهدوی‌مطلق گفت: حضرت امام‌خمینی(ره) در دوم آذر سال ۶۷ با صدور پیامی دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را صادر کردند که با صدور این پیام بسیج دانشجویی و بسیج طلاب در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تشکیل شد.

وی افزود: امام راحل(ره) می‌دانستند که پس از انقلاب عرصه جدیدی در دانشگاه‌ها به وجود می‌آید که به ساختاری همچون بسیج دانشجویی نیاز دارد.

مهدوی با اشاره به اهداف تشکیل بسیج توسط امام خمینی‌(ره) گفت: بسیج برخاسته از مکتب عاشوراست و تشکیل بسیج دانشجویی نیز گامی مهم در تحقق اهداف والای این نهاد مردمی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان خاطرنشان کرد: اصلی‌ترین هدف از تشکیل بسیج دانشجویی تربیت نیروی کارآمد و دوستدار نظام و انقلاب است تا در سایه وجود نیروهای مخلص در بدنه نظام به مقابله علمی، فرهنگی و سیاسی با اندیشه‌های وارداتی و ضد دینی بپردازند.

وی در ادامه گفت: بسیج دانشجویی امروز بزرگترین تشکل فرهنگی و انقلابی در دانشگاه های کشور است.

شهرام مهدوی مطلق افزود: بسیج دانشجویی با توجه به فعالیت ها و برنامه های مدونی که در سطح دانشگاه ها دارد بزرگترین تشکل فرهنگی و انقلابی در دانشگاه های کشور است.

وی ادامه داد: امروز بسیج دانشجویی به عنوان بزرگترین تشکل دانشجویی در دانشگاه های سراسر کشور به محفلی برای فعالیت بچه های انقلاب اسلامی در عرصه های علمی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی تبدیل شده است که بتواند با فعالیت های خود ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی را زنده نگه دارند.

مهدوی افزود: بسیج دانشجویی وظیفه دارد که به دفاع از اسلام و نظام، وحدت حوزه و دانشگاه و مدیران دانشگاه ها در اسلامی کردن دانشگاه ها کمک کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیج دانشجویی به موقع نسبت به محیط اطراف و خطرات و هجمه فرهنگی عکس العمل نشان می دهد افزود: بسیج دانشجویی نگاه کلان و راهبردی به مسائل دارد و تئوری های وارداتی را به نقد و چالش می کشد.

اجرای ۲۰ برنامه در دانشگاه‌ها همزمان با هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج برنامه‌های متنوعی نیز در حوزه بسیج دانشجویی برگزار می‌شود، عنوان کرد: در همین راستا بیش از ۲۰ برنامه گوناگون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان برگزار خواهد شد.

مهدوی مطلق به برخی از این برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی،‌ نشست‌های فرهنگی و سیاسی با عوت از چهره‌های شاخص ملی، دیدار با خانواده شهدای دانشجو،‌ برگزاری جشنواره شکوه هجرت و تجلیل از جهادگران دانشجو، نشست اعضای شوراهای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه های استان با فرمانده سپاه فتح، برگزاری برنامه گرامیداشت روز بسیج دانشجویی و برپایی نمایشگاه کتاب در دانشگاه‌ها از جمله مهمترین برنامه های بسیج دانشجویی در هفته بسیج به شمار می‌روند.

وی ثبت‌نام اردوی اربعین حسینی، اعزام تیم‌های شناسایی به مناطق محروم برای خدمت‌رسانی، نام‌گذاری اماکن مختلف دانشگاه‌ها به نام شهدای دانشجو،‌نشست حلقه‌های صالحین دانشجویی و انتشار نشریات مختلف دانشجویی ویژه گرامیداشت هفته بسیج را از جمله دیگر برنامه‌های این سازمان در هفته بسیج دانست .مهدوی عنوان کرد: همزمان با هفته بسیج بیش از ۱۸ گروه جهادی بسیج دانشجویی به ۱۸ نقطه استان اعزام خواهند شد.مهدوی‌مطلق از انجام همایش اقتصاد مقاومتی به همت بسیج دانشجویی خبر داد و گفت: در همین ایام برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در دانشگاه‌های مختلف استان برگزار خواهد شد.

سبک زندگی شهدای دانشجو کهگیلویه وبویراحمدمستند سازی می شود

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: تا کنون ۸۴ شهید دانشجو در سطح این استان شناسایی شده است.شهرام مهدوی مطلق افزود: برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار بسیج دانشجویی است.وی با بیان اینکه در این راستا ۱۴یادواره شهدای دانشجو در سطح استان برگزار خواهد شد، اظهارکرد: پایگاه اطلاع رسانی شهدای دانشجو راه اندازی، آثاری از زندگی شهدا و وصیت نامه آنان تهیه و چاپ خواهد شد و سبک زندگی شهدای دانشجو مستند سازی می شود.مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد خاطرنشان کرد: خیلی از شهدای دانشجویی این استان ناشناخته مانده اند که نمونه آن شهید هدایت الله طیب است البته جامعه مهندسین کشور شهید طیب را بعنوان شهید شاخص در کشور معرفی و مطرح کردند.مهدوی بیان کرد: سایر مسئولان بخصوص مسئولان فرهنگی کمک کنند که شهدای دانشجو بهتر و بیشتر به جامعه بویژه نسل جوان معرفی شوند.

تعامل خوب بسج دانشجویی با روسای دانشگاههای استان

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمک مدیرت دانشگاه ها و تعاملات مطلوبی که بین تشکل ها و مدیریت دانشگاهی وجود دارد ابراز داشت: تاکنون هیچ مشکلی برای تعامل با روسای دانشگاه ها نداشته ایم و در اجرای برنامه هایی همچون راهیان نور بیشترین همکاری را داشته اند.وی ادامه داد: هم اکنون تعامل خوب و مطلوبی با دانشگاههای استان داریم و در زمینه راهیان نور و یادواره شهداء همکاری دانشگاهها خوب است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: نگاه ما به تشکلهای دانشجویی دانشگاههای استان و با روسای دانشگاههای استان راهبردی است.مهدوی گفت: بیش از هر چیز برای ارتقای علمی در سطح دانشگاههای استان به آرامش نیاز داریم.

بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکلی در دانشگاه ها نیست

مهدوی با بیان اینکه بسیج دانشجویی رقیب هیچ تشکلی در دانشگاه ها نیست اظهار داشت: تشکل های بسیج دانشجویی باید هویت مستقل دانشجویی داشته و عامل نباشد و با سایر تشکل های دانشجویی همکاری داشته باشد.

کثرت رسانه ها در استان نشان از پویایی است

وی اظهارکرد: همه مسئولان استان باید قدر زحمات شبانه روزی اصحاب رسانه استان را بدانند و اصحاب رسانه هم به نوبه خود باید با درج اخبار و گزارش های صحیح در چهار چوب قانون و ارزش های نظام از خطوط قرمز عبور نکنند.مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: کثرت رسانه ها در استان کهگیلویه وبویراحمد نشان از پویایی و رشد رسانه ها در استان است و باید این کثرت تعداد رسانه ها و اصحاب رسانه در استان به گونه ای باشد که از خطوط قرمز عبور نکنند. در پایان این مراسم کلیپی از معرفی شهدای دانشجوی استان کهگیلویه وبویراحمد پخش شد.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی