تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دسامبر 2022 - 18:43
کد خبر : 23425

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد:

اداره ارزیابی عملکرد، بازوی نظارتی آموزش و پرورش است/ عملکرد مطلوب اداره ارزیابی عملکرد در  پروژه  مهر و پاسخگویی  به مراجعات مردمی

اداره ارزیابی عملکرد، بازوی نظارتی آموزش و پرورش است/ عملکرد مطلوب اداره ارزیابی عملکرد در  پروژه  مهر و پاسخگویی  به مراجعات مردمی
آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : اداره ارزیابی عملکرد بازوی نظارتی ، چشمان تیزبین و ملجا و پناهگاه مخاطبان در آموزش و پرورش است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، نخستین نشست یک روزه کارشناسان ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  در سال تحصیلی جاری با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

مدیرکل اموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با بیان اینکه کارشناسان ارزیابی عملکرد در اصلاح امور و حرکت آموزش وپرورش به سمت تعالی و پیشرفت نقش مهم و تاثیر گذاری دارند  گفت: در بازدیدها و ارزیابی از واحدهای مختلف اداری آموزش و پرورش و مدارس با نهایت سعه صدر ، متانت و حفظ رازداری  عمل کنید و ستارالعیوب باشید.

عزت خواه  به برنامه‌ها و سیاست‌های  وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت:  خوشبختانه  اداره  ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان در  پروژه  مهر  و پاسخگویی  به مراجعات مردمی عملکرد مطلوبی داشته که  در خور تحسین و شایسته  تقدیر است.

وی در ادامه  نقش تحولی آموزش و پرورش  در مسیر تعالی جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: تمامی برنامه های آموزش و پرورش در استان باید پیوست فرهنگی داشته باشد تا زمینه ساز تربیت دانش آموزان قوی و پاینده در تراز انقلاب فراهم آید.

 عزت خواه با بیان اینکه در برنامه آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد سند ۲۰۳۰ به هیچ وجه جایگاهی ندارد افزود: تمام تلاش ما بر این است که دانش آموزان  بر اساس ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رشد و پرورش یابند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست  گفت: اداره ارزیابی عملکرد با نظارت دقیق بر فعالیتهای آموزشی  و پرورشی  آموزش وپرورش را برای تحقق اهداف والایش یاری می نماید.

ایمان سبحان نژاد از فعالیتهای ارزشمند کارشناسان ارزیابی عملکرد در شهرستانها و مناطق  در پروژه مهر سال تحصیلی جاری اظهار رضایت کرد و گفت: با تدبیر و مدیریت صحیح و آسیب شناسی وضع موجود تلاش کنید خطاهای احتمالی برطرف شود.

در این نشست  رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، با اشاره به جایگاه مهم ارزیابی عملکرد در  آموزش و پرورش بر لزوم رسیدگی سریع و به موقع به مشکلات مردم و ارباب رجوع تاکید کرد

محمد دانشی نسب از شروع بازدیدهای دوره ای از شهرستانها و مناطق در قالب تیم های دو و سه نفره متشکل از ارزیابان و کارشناس آموزشی، پرورشی و مالی خبرداد و گفت:ارزیابی از عملکرد بیش از ۱۰۰ مدرسه در مقاطع مختلف و ادارات در هر شهرستان و منطقه و رتبه بندی آنها براساس شاخصهای تعیین شده، انعقاد تفاهم نامه با ارزیابان جهت نظارت فصلی بر عملکرد آنها ،تاکید بر استقرار نظام مدیریت عملکرد در شهرستانها ومناطق ، تاکید براستقرار کمیته ارتقا سلامت اداری وصیانت ازحقوق شهروندی و بروز رسانی شاخصهای نظارت برمدارس وادارات وارزیابی از عملکرد آنها درقالب بازدیدهای دوره ای از موضوعات مورد تاکید به کارشناسان اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شهرستانها و مناطق بود.

 دانشی نسب بر پایش وآسیب شناسی نقاط قابل بهبود ادارات ومدارس وانسداد گلوگاههای فساد درآموزش وپرورش تاکید کرد و گفت: احصا وشناسایی نقاط جرم خیز درآموزش وپرورش ومدارس و ارزیابی از عملکرد ادارات ومدارس درقالب شاخصهای نظارتی  از  رویکردهای اداره ارزیابی عملکرد  در سلل تحصیلی جاری خواهد بود.

 رئیس اداره ارزیابی عملکرد، نظارت برتشکیل جلسات ،پیگیری واجرای مصوبات کارگروه توسعه مدیریت وفعالیت کمیته های تخصصی را توسط ارزیابان شهرستان ومناطق ضروری دانست وتاکید کرد: فعالیت دوکمیته مدیریت عملکرد وسلامت اداری به جهت نقشه راه ،اصلاح نظام اداری ومبارزه با فساد فصل الخطاب باشد.

وی شرح صدر ، سلامت نفس،صبوری وقضاوت عادلانه توسط کارشناسان ارزیابی  را یاداور شد  و گفت:روند نظارتی بازرسی های دوره ای، موردی و موضوع وتحقیق وتفحص وپاسخگویی به موقع ودقیق بسیار مهم است که انتطار می رود با نگاه اصلاحی به مشکلات و موانع آموزش وپرورش توجه داشته باشید.

وی با بیان اینکه  در سامانه ارتباط مردم و دولت تحت عنوان  سامانه سامد این زمینه جهت  بیان  سوالات و ابهامات شهروندان  نیز فراهم  شده است  گفت :  در سامانه سامد  مردم بدون واسطه حرف خود را به گوش مسئولین  آموزش وپرورش  می رسانند  و اداره ارزیابی عملکرد به موقع به مشکلات مطرح شده  مردم رسیدگی می کند.

گفتنی است در این نشست جهت استفاده از تجارب، پیشکسوتان  ادوار مختلف حوزه ارزیابی عملکرد  آموزش و پرورش  دعوت شده بودند.

در پایان این نشست از صفر پیروزه از پیشکسوتان حوزه ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی