تاریخ انتشار : سه‌شنبه 29 نوامبر 2022 - 21:29
کد خبر : 23365

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

تحصیل بیش از ۳ هزار دانش آموز در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد

تحصیل بیش از ۳ هزار دانش آموز در مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد
آفتاب دنا : رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از سه هزارو ۷۱۱ دانش آموز در مدارس عشایری استان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مشغول تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، علی رحیمی گفت:  در مدارس عشایری استان بیش از ۵۳۰ نفر کار آموزشی و اداری این دانش آموزان را در سال تحصیلی جاری برعهده دارند.

وی ابراز کرد: دانش آموزان مدارس شبانه روزی به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار گرفته اند.

رحیمی افزود: از ۱۰۸ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری در استان ۶۶ مدرسه در چادر و ۴۲ مدرسه در کانکس که اکثرا اهدایی از سوی خیرین هستند دایر می باشد.

رحیمی تصریح کرد: بیش از ۲۷۶ دانش آموز در مدارس کانکسی این استان در سال تحصیلی جدید به علم آموزشی مشغول شدند.

وی افزود: علاوه بر آن، بیش از ۱۱ کانکس برای دانش آموزان این مدارس مورد نیاز است که برخی از این مدارس زیر ۱۰ نفر دانش آموزان دارند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بیش از ۶ میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال برای ساخت و خرید این تعداد کانکس نیاز است.

رحیمی اظهار داشت: ۲۱۶ مدرسه عشایری در استان وجود دارد که ۱۰۸ مدرسه به علت تراکم پایین جمعیت به‌صورت کانکس و چادری(سیار) و مابقی ساختمان آموزشی دارند.

وی با بیان اینکه به‌زودی شاهد اتفاقات خوبی در زمینه فضا و تجهیزات در مدارس عشایر خواهیم بود افزود: تعداد مدارس عشایری دارای قدمت بالا و واحدهای آموزشی ثابت بدون سرویس بهداشتی در مناطق عشایری استان شناسایی شده که نسبت به رفع این مشکلات اقدام خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: معلمان عشایری به دلیل سخت گذر بودن و پراکندگی مناطق عشایری برای ایاب و ذهاب با مشکل مواجه هستند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۷۱۱ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری تشکیل می‌دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی