تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 آگوست 2022 - 12:33
کد خبر : 22832

وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت در حال گسترش است

رضا جنتی

وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت در حال گسترش است

وسعت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت در حال گسترش است
فرماندار باشت گفت: وسعت آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی در باشت به دلیل وزش باد شدید و خشک بودن پوشش گیاهی متراکم در حال گسترش است.

به نقل از ایرنا :

نادر گرامی افزود: آتش سوزی از ساعت ۲۰ شامگاه دوشنبه از حوزه گچساران به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت سرایت کرد که بلافاصله کمیته بحران تشکیل و تمهیدات لازم نیز در این زمینه برنامه ریزی شد.

وی بیان کرد: ساعت پنج صبح امروز (سه شنبه) تمام نیروها در روستای برمامیون باشت تجمع کرده که پس از دیدار با استاندار ۳۰ نفر از آنها به محل آتش سوزی بصورت پیاده حرکت کردند.

گرامی اظهار داشت: هم اکنون مهار آتش در منطقه حفاظت شده خامی به دلیل صخره ای بودن، صعب العبوربودن ،شیب تند، مسیر طولانی تا محل حادثه و وزش باد با مشکل مواجه است.

یک فروند بالگرد برای اعزام نیرو به منطقه حفاظت شده کوه خامی باشت نیاز است .

وی ادامه داد: به دلیل سخت گذر بودن و مسافت طولانی اعزام مابقی نیرو ها به محل آتش سوزی منطقه حفاظت شده کوه خامی برای مهار اتش امکان پذیر نیست به همین دلیل در روستای “آبکنارو خان احمد” از صبح امروز تاکنون در انتظار یک فروند بالگرد برای اعزام نیرو هستیم .

گرامی ابراز کرد: متاسفانه تاکنون چندین هکتار از جنگل های این منطقه طعمه حریق شده که برآورد دقیق خسارت بعد از مهار کامل آتش، تحت بررسی کارشناسان قرار خواهد گرفت.

فرماندار باشت اظهار داشت: به دلیل گسترش آتش سوزی در این منطقه سخت گذر نیز درخواست بالگرد کرده ایم تا کار مهار آتش و همچنین هلی برن نیروها به ارتفاعات با سرعت بیشتری انجام پذیرد که تاکنون اعزام نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی هوا و وزش باد شدید این آتش سوزی در حال گسترش است گفت: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه حفاظت شده کوه خامی با استفاده از بالگرد امکان پذیر خواهد بود.

گرامی بیان کرد: تمام تمهیدات لازم جهت آذوقه آب آشامیدنی و دیگر موارد مورد نیاز برای نیروهای مهار درباشت اندیشیده شده است.

طی هفته جاری ۲ فقره آتش سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی کوه لار و بهره عنا این شهرستان رخ داد که با تلاش امدادگران و مردم مهار شد.

منطقه حفاظت شده خامی ۲۵ هزار و ۶۷۱ هکتار وسعت دارد و این منطقه کوهستانی در سال ۷۸ با هدف حمایت از جمعیت جانوری به عنوان منطقه حفاظت شده مورد حفاظت قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی