تاریخ انتشار : یکشنبه 16 نوامبر 2014 - 9:55
کد خبر : 2268

متوسط توسعه مدارس غیردولتی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰درصد است

متوسط توسعه مدارس غیردولتی در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۰درصد است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه تعداد دانش‌آموزان در بخش غیر دولتی در کشور ۸.۵درصد را است،گفت: از میانگین کشوری جلوتر هستیم و در کهگیلویه وبویراحمد ۱۰ درصد مدارس در بخش غیردولتی مشغول به فعالیت هستند.

139307231258093073848323به گزارش نسیم دنا، هادی زارع پور در نخستین همایش مؤسسان مدارس غیر انتفاعی که در سالن شهید باهنر دهدشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها پنج‌گانه وزارت آموزش و پرورش توسعه مشارکت‌های مردمی است و یکی از مصادیق توسع مشارکت‌های مردمی توسعه مراکز غیرانتفایی و پیش دبستانی است.

مدیرکل آموزش و پروش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رویکرد دول تدبیر و امید توجه جدی به توسعه مشارکت‌های مردمی از جمله توج به مدارس غیردولتی و پیش دبستانی است.

زارع پور با بیان اینکه برای سال‌های ۹۳و ۹۴ هدف‌گذاری شده در واقع تعداد دانش‌آموزان در بخش غیر دولتی ۸٫۵درصد را به ۱۲درصد ارتقا دهند، بیان کرد: خوشبختانه از میانگین کشوری جلوتر هستیم و در استان ۱۰درصد مدارس در بخش غیردولتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه مجال کافی برای اجرای شیوه‌نامه حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در کهگیلویه وبویراحمد وجود نداشت،عنوان کرد: در حال تلاش برای تقلیل زمان فرآیند صدور مجوز به ۲۰ روز هستیم.

زارع پور یکی دیگر از برنامه‌های این شیوه‌نامه را خرید خدمات آموزشی و تکمیل ظرفیت خالی مدارس غیردولتی عنوان کرد و افزود: تعداد ۴۱۲ دانش‌آموز از مدارس دولتی به دلیل مشکلات فضا و سرریز نرخ تراکم دانش‌آموز به سمت مدارس غیردولتی هدایت کردیم.

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه که کیفیت آموزشی بهتری داشته باشد سبب استقبال مردم و جلوگیری از کاهش جمعیت دانش آموزی است،گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی رویکرد آموزش و پرور کهگیلویه و بویراحمد است.

زارع پور با بیان اینکه سرانه هر دانش‌آموز یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است، عنوان کرد: بخش خصوصی به عنوان بازوان توانمند بخش دولتی است و نگاه به مدارس دولتی و غیرانتفایی یسان است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد ابراز کرد: تدریس معلم مرد در مدارس دخترانه ممنوع است و در شهر یاسوج این امر به صورت صددرصدی محقق یافته است.

وی تصریح کرد: استخدام در آموزش و پرورش فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان امکان پذیر است.

منبع: تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی