تاریخ انتشار : دوشنبه 4 جولای 2022 - 17:41
کد خبر : 22425

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت:

رضا جنتی

لزوم کمک به ازدواج آسان در باشت

لزوم کمک به ازدواج آسان در باشت
*دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت در سال 1401با موضوع ازدواج در محل فرمانداری این شهرستان با حضور اعضا برگزار گردید*

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان باشت اظهار کرد: موضوع جوانان به یک دستگاه تعلق ندارد و با توجه به اهمیت مسائل مربوط به جوانان باید مدیران هردستگاه در جلسات حضور داشته باشند.

مهدی عسکری با بیان اینکه حوزه ورزش وجوانان دو موضوع متفاوت هستند که در دولت های قبلی ادغام شدند ، افزود : باتوجه به موضوعاتی مانند هویت ، آسیب های اجتماعی ، ازدواج و اشتغال باید به حوزه جوانان نیز نگاه وبرنامه ریزی ویژه داشت.

عسکری با بیان اینکه هم افزایی بین دستگاه ها باعث انجام کار های بزرگ در زمینه ازدواج جوانان می شود ، عنوان کرد: دستگاه ها برنامه های خود را برای هفته ازدواج به دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان اعلام کنند

عسکری افزود: برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان در جامعه باید همه مسئول باشیم و مسئولیت‌پذیر و با همدلی و همراهی و داشتن برنامه و راهکارهای مناسب و ایجاد کسب و کارهای درآمدزا و با تکیه بر آموزه های دینی به سمت و سوی ازدواج آسان برویم

وی با اشاره به موضوع اشتغال و لزوم رفع بیکاری جوانان ، گفت : ادارات و دستگاه های اجرایی هرکدام به وسعت خود باید قدم های در راستای اشتغال زایی جوانان بردارند و در این راستا مدیران لازم است راهکار قانونی برای رفع موانع پیش رو پیدا کنند.

نادرگرامی فرماندار باشت تاکید کرد: پرداخت وام ازدواج و تسهیلات مسکن هم برای تشویق جوانان به تشکیل زندگی مشترک موثر خواهد بود، اما این تسهیلات باید به سهولت در دسترس زوجین قرار بگیرد و قوانین این حوزه به درستی اجرا شود.

فرماندار شهرستان در ادامه افزود؛ گاه جوانان برای دریافت وام ازدواج و تسهیلات مسکن دچار مشکل شده و این مساله می‌تواند نتایج معکوس به دنبال داشته باشد.

وی افزودند: به طور کلی منظور این است که درمسائل مالی و اجرایی ازدواج سخت‌گیری نشود و همه روند ازدواج با سهل‌گیری و تلاش برای کم کردن موانع طی شود و افراد موثر در خانواده‌ها سنگ‌اندازی نکنند.و بایستی همه عوامل دست به دست هم بدهند تا بطور رسمی ازدواج آسان به عنوان یک امر مهم و حیاتی برای داشتن یک جامعه سالم، سرزنده و پویا، از اولویت اصلی خانواده ها و جامعه محسوب شده و سرمایه گذاری مفید و مؤثر در این خصوص صورت گیرد.

خبرنگار: رضا جنتی تصاویر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی