تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 23 ژوئن 2022 - 10:23
کد خبر : 22399

در سال آینده سد تنگ سرخ آبگیری می شود/ ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نقد رهاورد سفر پرخیر برکت ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح رسمی محور پاتاوه به دهدشت در آینده نزدیک

در سال آینده سد تنگ سرخ آبگیری می شود/ ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نقد رهاورد سفر پرخیر برکت ریاست جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد/ افتتاح رسمی محور پاتاوه به دهدشت در آینده نزدیک

آفتاب دنا : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: رهاورد سفر پرخیر برکت ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نقد داشته ایم به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، علی شهابی نسب در نشست صمیمی با خبرنگاران  گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست

آفتاب دنا : رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد  گفت: رهاورد سفر پرخیر برکت ریاست جمهوری به استان کهگیلویه و بویراحمد ۶۳۴ میلیارد تومان اعتبار تخصیص نقد داشته ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، علی شهابی نسب در نشست صمیمی با خبرنگاران  گفت: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به برخی پروژه های استان از جمله محور ۱۳۶ کیلومتری پاتاوه به دهدشت، سد تنگ سرخ، جاده یاسوج به سی سخت، یاسوج_ بابامیدان _ گچساران، چهار بیمارستان سی سخت، لیکک، چرام و لنده کمک شده است.

علی شهابی نسب با بیان اینکه پروژه های عمرانی بزرگ این استان فعال هستند خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۵۱۳ پروژه عمرانی در سطح استان داشته ایم که از این تعداد حدود ۸۶ پروژه به بهره‌برداری رسیدند.

وی اظهار کرد: که در قالب ۶۴۰ موافقت‌نامه با ۸۲ دستگاه اجرایی مبادله کرده ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: درآمدهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۷۳۵ میلیارد تومان مصوب بود ۷۷۶ میلیارد تومان تحقق یافت که ۱۰۶ درصد رشد داشت.

شهابی نسب تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته حدود ۲۱۴۲ میلیارد تومان از طریق منابع مختلف از جمله طرح‌های استان، نفت و گاز، آب روستایی، راه روستایی، متوازن استانی و ملی، زلزله سی سخت و محرومیت زدایی بوده است.

وی ادامه داد: ۱۳۶۲ میلیارد تومان نقد و اسناد خزانه تخصیص یافت که از این میزان ۶۷۱ میلیارد تومان نقد و ۶۶۶ میلیارد تومان اسناد خزانه و مقداری تهاتر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۹۹ این میزان ۴۷۷ میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷ میلیارد تومان به راه روستایی استان و ۲۵ میلیارد تومان به ورودی‌های شهر دهدشت اختصاص یافته است.

شهابی نسب افزود: راه اصلی پاتاوه به دهدشت سال گذشته زیربار ترافیک محلی قرار گرفت، سه کیلومتر از این محور باقی مانده و به علت ریزش با تاخیر مواجه شده که با تلاش های صورت گرفته در حال اتمام است و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار در سال آینده سد تنگ سرخ آبگیری می شود که برای ساخت بدنه این سد ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد  در خصوص سد آبریز( مارون ۲) خاطرنشان کرد: مطالعات این سد هنوز تمام نشده و بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، سال گذشته مجوز زیست محیطی این سد گرفته شده و این سد نه تنها برای استان خوزستان مشکلی ندارد بلکه برای افزایش عمر سد مارون یک موثر خواهد بود.

شهابی نسب تصریح کرد: خدا خوشش نمی آید که سرچشمه رودخانه مارون از استان کهگیلویه و بویراحمد است اما گفته می شود که این استان از رودخانه مارون برداشت نکنند که درست نیست.

وی ادامه داد: سد چم شیر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال آینده آبگیری می شود. همچنین آبرسانی به چهار شهر و شهر لیکک در عید سال ۱۴۰۲ افتتاح و به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال گذشته ۲۱۱۰ نفر نیرو ایثارگر در سطح استان تبدیل وضعیت شده اند.

شهابی نسب تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ نرخ بیکاری استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰.۹ درصد بود که در سال گذشته این نرخ به ۹.۱ کاهش پیدا کرد.

وی بیان کرد: ۱۶۷ هزار نفر شاغل در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد و بیش از ۱۶ هزار و نفر نیز در این استان بیکار هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه های بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد فعال هستند، عنوان کرد: بزرگراه یاسوج به شیراز، کمربندی یاسوج، چهارخطه کردن یاسوج تا پل قره به سمت اصفهان و تقاطع غیرهم سطح مهریان یاسوج از مهمترین پروژه های فعال استان هستند، بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای چهارخطه کردن محور یاسوج به اصفهان (از یاسوج تا پل قره) لازم است.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های یاسوج و گچساران تجهیز می شوند، ادامه داد: مرز هوایی یاسوج گرفته شده و ان‌شاءالله پروازها افزایش یابد و این افزایش پرواز ها در توسعه استان نقش بسزایی خواهد داشت.

شهابی نسب بیان کرد: راه آهن اقلید به یاسوج پروژه ملی بزرگ است و هرساله چهار پنج میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص می یابد. این پروژه برای بهره برداری نیاز به حدود دو سه هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی