تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 می 2022 - 23:13
کد خبر : 22325

به مناسبت روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات برگزار شد؛

هنر روابط عمومی، پیوند بین مردم و مسئولان/ مهم‌ترین رسالت روابط عمومی، آگاهی‌بخشی به جامعه هدف است/ فواید طرح اصلاح اقتصادی دولت برای مردم بازگو شود

هنر روابط عمومی، پیوند بین مردم و مسئولان/ مهم‌ترین رسالت روابط عمومی، آگاهی‌بخشی به جامعه هدف است/ فواید طرح اصلاح اقتصادی دولت برای مردم بازگو شود

آفتاب دنا : نخستین گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد/ کارگاه آموزشی مدیریت روابط عمومی و سواد رسانه‌ای به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، باهدف گرامیداشت و تجلیل از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان، نخستین گردهمایی کارشناسان روابط

آفتاب دنا : نخستین گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد/ کارگاه آموزشی مدیریت روابط عمومی و سواد رسانه‌ای

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، باهدف گرامیداشت و تجلیل از فعالان عرصه روابط عمومی و ارتباطات اداره کل آموزش و پرورش استان، نخستین گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان در محل باشگاه فرهنگیان در شهر یاسوج برگزار شد.

سید جواد هاشمی مهر در نخستین گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، اظهار داشت: روابط عمومی نیاز مهم و حیاتی هر مجموعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه روابط عمومی یک هنر است، عنوان کرد: هرکسی توان پذیرش این مسئولیت را ندارد.

وی روابط عمومی را حلقه اتصال بین مدیر و مردم و پل ارتباط بین ارکان یک سازمان دانست و افزود: مهم‌ترین رسالت روابط عمومی، آگاه کردن مردم از فعالیت‌های سازمان است.

هاشمی مهر با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها القا کننده پیام به بطن جامعه به شمار می‌روند، تصریح کرد: به ویژه در خانواده بزرگ آموزش و پرورش انتظار می‌رود مدیران روابط عمومی با شفاف‌سازی عملکرد سازمان را به جامعه هدف ارائه دهند .

وی، تصریح کرد:استمرار حیات هر سازمانی به فعالیت روابط عمومی آن بستگی دارد.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه مدیران و هر دولتی نیازمند عملکرد روابط عمومی برای انعکاس خدمات به مردم است، ابراز کرد: مجموعه روابط عمومی به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ ساز رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی، بیان کرد: بدون شک عدم انعکاس خدمات در رسانه‌ها یک نقص است تا مردم بدانند که مدیران پشت میز نشین نیستند و میدانی برای رفع مشکلات ولی نعمتان خود گام برمی‌دارند.

معاون سیاسی استاندار، گفت: امید است با توجه به حضور سید ولی موسوی به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش و عملکرد مطلوب وی در این مدت کوتاه شاهد پویایی بیشتری در حوزه آموزش و پرورش باشیم.

وی، تاکید کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس تربیت در یک جامعه است و همین امر رسالت این حوزه را بیشتر می‌کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و توزیع عادلانه آن بین مردم اشاره کرد و گفت: همه دولت‌ها می‌خواستند که این طرح را پیاده کنند ولی امکان آن فراهم نشد.

وی، افزود: دولت آیت‌الله رئیسی مسئولیت آن را برعهده گرفتند و با اجرای آن شوک به جامعه وارد شد که علی رغم فضاسازی‌های دشمن مدیریت شد.

هاشمی با بیان اینکه درست است تنگناهای مالی وجود دارد، بیان کرد: کسانی پشت پرده بودند می‌خواستند از این وضعیت سوء استفاده کنند و شان و جایگاه معلمی را زیر سوال ببرند که ماهیت این افراد مشخص و معلوم شد که اصلا فرهنگی هم نبودند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن با فضاسازی دروغ به دنبال ترویج یاس و نا امیدی در جامعه هستند، عنوان کرد: رسالت روابط عمومی بیان فواید این طرح و شفاف‌سازی برای مردم است.

هاشمی مهر با بیان اینکه دولت آمد تا دست دلالان کوتاه شود، افزود: در حال حاضر آرد در پاکستان و چند کشور دیگر کاهش پیدا کرده است و این امر نشان دهنده قاچاق این کالا بود.

وی، عنوان کرد: دولت می‌خواهد یک تحول اقتصادی را ایجاد کند و نیازمند حمایت مردم و آگاهی‌رسانی به مردم است.

هاشمی، تصریح کرد: همه کارهایی که در دولت‌های مختلف طی چند سال گذشته علی رغم توطئه‌های دشمن انجام شد به برکت حمایت و حضور همین مردم بود و بارزترین حمایت مردم این استان را می توان حضور بی‌نظیر آنها در راهپیمایی روز قدس دانست‌.

معاون سیاسی استاندار، بیان کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها با روشنگری در پیاده‌سازی طرح‌های ملی و انعکاس صحیح مطالب به مردم ما را حمایت کنند.

وی با بیان اینکه دشمن همواره در حال تلاش برای ضربه زدن به نظام است، ابراز کرد: نباید اجازه دهیم شایعه‌ و اخبار نادرست سلامت روانی مردم را به خطر بیاندازد.

هاشمی با بیان اینکه روشنگری، هدایت و رهبری رسالت روابط عمومی است، گفت: استان در بحث آموزش جزو رتبه‌های خوب کشوری است و انتظار می‌رود مدیران روابط عمومی این زحمات و خدمات را به نحو مطلوب به جامعه منتقل کنند.

ضرورت توجه ویژه در تخصیص اعتبار به مجموعه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش / روابط عمومی‌ها تحول گرا باشند


.حسنعلی عزت‌خواه در نخستین گردهمایی کارشناسان روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور هاشمی مهر معاون سیاسی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: نگاه مجموعه مدیریت ارشد استان و معاون سیاسی به آموزش و پرورش ارزشی است و امید است استمرار داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به کمبود امکانات مجموعه روابط عمومی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با تخصیص اعتبار برای تامین تجهیزات مورد نیاز روابط عمومی ما را یاری کنید.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین رسالت‌های روابط عمومی انتقال خرد و آگاهی است که جز با ابزار خوب امکان انتقال آن نیست، بیان کرد: روابط عمومی پل ارتباط بین هر ساختار سازمانی با افکار عمومی است.

عزت خواه با تاکید بر اینکه باید تجربه‌های درونی سازمان‌ها به شکل مکتوب در آید و در قالب میراثی برای آیندگان و امروزی‌ها باشد، عنوان کرد: بدون شک تولید محتوای اثر بخش یکی از مهم ترین نیازهای امروز روابط عمومی است که می طلبد مدیران جوان روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان در این مهم کوشا باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: همراهی و همگرایی در سازمان‌ها از طریق روابط عمومی‌های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می‌گیرد.

وی، تاکید کرد: انتظار می‌رود مدیران روابط عمومی در محروم ترین مناطق هم روشنگری کنند.

عزت خواه، ابراز کرد: حمایت از روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق در دستور کار قرار خواهد داشت.

وی ضمن ابراز رضایت از مجموعه روابط عمومی خود، عنوان کرد: قدردان خدمات و زحمات شبانه روزی کارکنان روابط عمومی هستیم.

عزت خواه در بخش دیگری از سخنانش، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش موثری در تغییر و اصلاح فرهنگ سازمانی داشته باشند.

وی، بیان کرد: امید است شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش فعالیت‌ها و عملکرد مجموعه روابط عمومی باشیم‌.

روابط عمومی‌ها به عنوان افسران جنگ نرم تاثیرگذاری عمیقی در هویت بخشی جامعه دارند/نقش برجسته روابط عمومی‌ها در پیشبرد اهداف سازمانی

ایمان سبحانی‌نژاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌و ‌بویراحمد در این آئین ضمن گرامیداشت روز روابط عمومی و ارتباطات، اظهار داشت: روابط عمومی‌ها به عنوان افسران جنگ نرم تاثیرگذاری عمیقی در هویت بخشی جامعه دارند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها افسران میدان جهاد تبیین و قرارگاه روشنگری هستند، عنوان کرد: رسالت روابط عمومی‌ها در عرصه جهاد تبیین سنگین‌تر از گذشته است.

سبحانی‌نژاد ضمن ابراز خرسندی از جمع جوان مدیران روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان ، بیان کرد: نقش روابط عمومی در مدیریت راهبردی سازمان برکسی پوشیده نیست و می‌طلبد از این نیروی جوانی به صورت هنرمندانه در راستای رشد سازمان استفاده شود.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها تا رسیدن به جایگاه واقعی فاصله زیادی دارند، عنوان کرد: اما روابط عمومی به عنوان قلب تپنده یک‌سازمان باید مورد حمایت قرار گیرد‌.

سبحانی‌نژاد با تاکید بر اینکه ارتقای روابط عمومی، ارتقای جایگاه یک سازمان است، اظهار داشت: از هیچ کمکی برای رفع مشکلات این حوزه دریغ نمی‌کنیم.

سبحانی‌نژاد، ابراز کرد: انتظار می‌رود مدیران روابط عمومی برای جبران عقب ماندگی‌ها در حوزه آموزش‌و‌پرورش تمام تلاش خود را بکارگیرند تا آموزش و پرورش استان به تراز مطلوب انقلاب اسلامی نزدیک شود.

سبحانی نژاد در پایان نیز خواستار تعامل بیش از پیش روابط عمومی‌ها با خبرنگاران شد و گفت: ارتباط و تعامل با رسانه‌ها، اولویت اصلی روابط عمومی است و این مهم موجب معرفی بهتر ظرفیت‌های آموزش و پرورش می‌شود.

به دنبال روابط عمومی تحلیل‌گر باشیم

سید ولی موسوی رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در این آئین با تاکید بر اینکه روابط عمومی سازمان را به روزهای اوج آن برمی‌گردانیم، اظهار داشت: باتوجه به پیشرفت فناوری و سرعت به روزرسانی اطلاعات در دنیای مدرن، روابط عمومی‌ها باید بعنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در پیشرفت اهداف یک سازمان باشند.

وی با بیان اینکه باید از انجام کارهای کلیشه‌ای خودداری کرد، گفت: آگاهی نسبت به وظایف روابط عمومی موجب رشد بهتر مجموعه می‌شود.

موسوی با بیان اینکه وجود تجهیزات یکی از مولفه‌های انگیزشی در بهره‌وری نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و کمبودها باتوجه به نیاز روز به کار می‌گیریم.

وی، تاکید کرد: باید به دنبال روابط عمومی تحلیل‌گر باشیم.

احمد پور معاون خبر صداو سیمای استان نیز در این گردهمایی با بیان اینکه روابط عمومی حافظ نظام درون و برون سازمان است، عنوان کرد: باتوجه به اینکه میل به آگاهی لحظه‌ای است روابط عمومی متناسب با این شرایط باید به روز باشد.

وی اعتلای جایگاه روابط عمومی را ارتقای جایگاه یک سازمان دانست و گفت: روابط عمومی هوشمند به مدیر ارتباطی هوشمند نیاز دارد.

احمد پور از زبان نمادها سخن گفت و افزود: وضعیت ارتباطی در دنیای امروز با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است و تنها راه‌حل یادگیری تکنولوژی‌های نوین و زبان جدید ارتباطی است.

دیانت مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش گچساران نیز در این نشست خواستار آماده‌سازی زیر ساخت‌ها در روابط عمومی شد و گفت: کمبود امکانات یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی ما است.

نریمان مدیر روابط عمومی دیشموک نیز عدم تفویض اختیار مناسب به روابط عمومی را یکی از مشکلات برشمرد و افزود: روابط عمومی باید تنها سخنگوی یک سازمان باشد و این مهم موجب ارتقای جایگاه روابط عمومی و انعکاس اطلاعات صحیح به جامعه هدف می‌شود.

رحمان سعادت‌فر مدیر روابط عمومی شهرستان کهگیلویه چند مسئولیتی بودن روابط عمومی در یک سازمان را آسیب بزرگی دانست و گفت: فرد در این موقع نمی‌تواند عملکرد مطلوبی داشته باشد و از طرفی حجم بسیار بالای کار توان و انرژی را از نیرو می‌گیرد.

زارعی روابط عمومی شهرستان چرام نیز خواستار ساماندهی پورتال‌ها و زیرپورتال‌های اطلاع‌رسانی این اداره کل شد.

ظفری روابط عمومی باشت نیز در این نشست، بیان کرد: عملکرد روابط عمومی در رضایت‌مندی جامعه هدف بسیار موثر است.

حیدرخواه مدیر روابط عمومی شهرستان بویراحمد نیز از گستردگی حوزه کاری گلایه کرد و افزود: کمبود نیرو، نداشتن تجهیزات مناسب و عدم توجه کافی به جایگاه روابط عمومی راندمان کاری را کاهش می‌دهد.

شایان ذکر است امروز در دو بازه زمانی و کارگاه‌های مجزا با حضور احمد پور معاون خبر صدا و سیمای استان و دکتر عسکری مدرس دانشگاه مفاهیم سواد رسانه‌ای و مولفه‌های مدیریت روابط عمومی به مدیران روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه آموزش و پرورش استان آموزش داده شد.

گفتنی است در پایان این گردهمایی با اهدای لوح سپاس و هدایایی از مدیران روابط عمومی شهرستان‌ها و مناطق ۱۳ گانه استان تقدیر شد.

لازم به ذکر است در این آئین و در اقدامی خلاقانه از زحمات و خدمات محمد زاده رئیس سابق اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان نیز با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی