تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 آوریل 2022 - 19:51
کد خبر : 22143

معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:

آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن در جهت آینده ای روشن برای هنرجویان هنرستانها

آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن در جهت آینده ای روشن برای هنرجویان هنرستانها

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن و مستحکم در جهت آینده ای روشن و کارآفرین برای هنرجویان هنرستانهاست.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،محمد جمالی آرند گفت: طبق برنامه ششم توسعه تا پایان این برنامه باید ۵۰

آفتاب دنا : معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش گامی مطمئن و مستحکم در جهت آینده ای روشن و کارآفرین برای هنرجویان هنرستانهاست.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ،محمد جمالی آرند گفت: طبق برنامه ششم توسعه تا پایان این برنامه باید ۵۰ درصد دانش‌آموزان در هنرستان‌ها و آموزش‌های مهارتی رسمی تحصیل کنند و این قانون مصوب مجلس است.

 وی  توجه خانواده ها در آگاهی بخشی به دانش آموزان  برای تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای وکاردانش را مهم دانست وگفت: سند تحول بنیادین، نقشه جامع علمی کشور و قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و… همه اینها ناظر بر این است که ما دانش آموزان را به سمتی هدایت کنیم که بتوانند در رشته‌هایی تحصیل کنند که پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

 جمالی افزود: تلاش آموزش و پرورش بر این بوده که ضمن ملاحظه برنامه‌های توسعه‌ای کشور بتواند در انتخاب آگاهانه دانش آموزان کمک کند و بر اساس علاقه، استعداد، نیاز جامعه و امکان اجرا برای آنها هدایت تحصیلی را انجام دهد.

تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای تضمین آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را در پی دارد

کارشناس مسئول آموزش کاردانش ، اداره کل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت:اجرای هدایت تحصیلی صحیح و توزیع متوازن دانش آموزان قبولی پایه نهم برای ورود به پایه دهم دوره ی دوم متوسطه،  توازن و تعادل تحصیل دانش آموزان در شاخه ها و رشته های تحصیلی به تبع آن تضمین آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان را در پی خواهد داشت .

شاپور صیادیان با بیان اینکه توازن و تعادل رشته ای مطابق نیازهای واقعی جامعه موجب اصلاح هرم شغلی استان و کشور می گردد بیان کرد: برای جذب حداکثری دانش آموزان در پایه دهم هنرستان ها ( سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ ) در هفته مشاغل اقدامات  ارزشمندی در اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته است :

وی ،استفاده از ظرفیت رسانه ها بالاخص صدا وسیما را در فرهنگسازی و آشنایی اولیاء جهت هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته ای فنی وحرفه ای وکاردانش را یاداور شد وگفت: در هفته معرفی مشاغل مدیرکل ، معاون آموزش متوسطه ،معاون پرورشی و رئیس اداره فنی وحرفه ای آموزش وپرورش استان در برنامه های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای مرکز استان ، شبکه دنا  جهت اطلاع رسانی حضور پیدا کردند.

صیادیان ،   بازدید دانش آموزان پسر و دختر پایه نهم دوره اول متوسطه از کارگاه های دروس تخصصی و مهارتی هنرستان ها، حضور مدیر، معاونین، هنرآموزان، سرپرستان بخش هنرستان ها در مدارس دوره اول متوسطه جهت ارائه توضیحات و تبیین در خصوص رشته های موجود در هنرستان ها و آینده تحصیلی و شغلی آنها را بخشی از اقدامات آموزش وپرورش استان در هفته معرفی مشاغل عنوان کرد.

وی ازحضور همکاران اداره ی آموزش های فنی، حرفه ای و کاردانش استان در مدارس دوره اول متوسطه ، برگزاری جلسه و ارائه توضیحات در خصوص هدایت تحصیلی، توزیع متوازن شاخه ها و رشته های تحصیلی، انتخاب هدف و رشته ی تحصیلی متناسب با استعداد، علاقه، امکانات و نیازهای واقعی جامعه، رشته های موجود در هنرستان ها و آینده تحصیلی و شغلی آنها را بخشی دیگر از اقدامات انجام شده در هفته مشاغل دانست.

کارشناس مسئول آموزش کاردانش ، اداره کل آموزش و پرورش استان  کهگیلویه وبویراحمد در ادامه گفت: در هفته معرفی مشاغل وبینارهای آموزشی با همکاری پارک علم و فن آوری استان با موضوعات مسیر پیشرفت تحصیلی و شغلی چهره های موفق و کارآفرین ویژه هنرجویان همچنین طرح آراستگی ، ایمنی و بهداشت هنرستان ها  و پیاده سازی استاندارد S5 ویژه مدیران ، معاونین، هنرآموزان و سرپرستان بخش هنرستانها نیز برگزار شد.

صیادیان در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری ادارات آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق استان شاهد رشد افزایشی سهم تحصیل و جذب دانش آموزان در پایه دهم هنرستان ها در سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی