تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 آوریل 2022 - 14:20
کد خبر : 22135

اعلام آمادگی دستگاه قضا برای حل مشکلات محیط زیست استان

اعلام آمادگی دستگاه قضا برای حل مشکلات محیط زیست استان

آفتاب دنا: دستگاه قضا برای رفع مشکلات زیست محیطی و کمک به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آماده است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز ۸شهریور ۱۴۰۱ سرپرست حفاظت محیط زیست استان با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری با وی

آفتاب دنا: دستگاه قضا برای رفع مشکلات زیست محیطی و کمک به محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد آماده است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، صبح امروز ۸شهریور ۱۴۰۱ سرپرست حفاظت محیط زیست استان با حضور در دفتر رئیس کل دادگستری با وی دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات زیست محیطی استان بحث و تبادل نظر داشت.

در این دیدار اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست، چالش‌های آبی و آتش سوزی‌های احتمالی جنگل و مرتع پیش رو گفت: درفصل بهار و تابستان مهمترین چالش محیط زیست، آتش سوزی جنگل‌ها و مرتع است که نیاز است مسئولین برای نجات بلوط‌های استان با همه توان و امکانات کنار محیط زیست باشند.
وی گفت: تجربه سالهای گذشته نشان داد، اکثر آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع، علت انسانی سهوی و بعضا به عمده بوده که نیاز است دستگاه‌های امنیتی و قضایی استان برای شناسایی و برخورد جدی با مسببان اقدام قاطع انجام دهند.
جاودان خرد همچنین به موضوع خشکسالی اشاره کرد و گفت: به‌دلیل شرایط تغییر اقلیم، خشکسالی از مباحث مهم و اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد و برای برون‌رفت از این مشکل باید اقدامات اساسی با برنامه ریزی منظم مدیریت شود.

در ادامه این نشست حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری با اشاره به اینکه محیط زیست مرز نمی‌شناسد، گفت: باید همگان از محیط زیست و منابع آبی با توجه به شرایط خشکسالی که در این چند سال اخیر دنیا با آن درگیر بوده حمایت و با مدیریت صحیح از این منابع محدوداستفاده کنند.

وی افزود: دستگاه قضا آماده است در جهت رفع مشکلات محیط زیستی با برنامه‌ریزی و تعاملات قدم‌هایی مفید بردارد.

رئیس کل دادگستری درباره گرد و غباری که به‌ویژه در روزهای اخیر جو استان را متاثر کرده بود تصریح کرد: مسئله گرد وغبار از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار بگیرد چرا که مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان ما به وجود آورده است.

وی در ادامه تاکید کرد: دستگاه قضا این آمادگی را دارد و امیدواریم در راستای حل موضوعات مهم زیست محیطی با هم افزایی و همگرایی به سمت حل‌وفصل مشکلات حرکت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی