تاریخ انتشار : شنبه 23 آوریل 2022 - 11:32
کد خبر : 22085

پیام تبریک رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز معمار

پیام تبریک رئیس نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز معمار

آفتاب دنا: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی فرا رسیدن روز معمار را به  مهندسان معمار تبریک گفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، در پیام کامران جهانبازی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است. به نام یگانه معمار هستی معماری، هنر سرودن شعر

آفتاب دنا: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد در پیامی فرا رسیدن روز معمار را به  مهندسان معمار تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، در پیام کامران جهانبازی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویراحمد آمده است.

به نام یگانه معمار هستی

معماری، هنر سرودن شعر فضاست

سوم اردیبهشت روز “شیخ بهایی”، بزرگ مردی است که پس از گذشت قرن ها، هنوز آثارش دستمایه تحقیق و پژوهش مهندسان و معماران این مرز و بوم است و این روز به نکوداشت ایشان با عنوان “روز معمار” نامگذاری شده است.

بدون تردید ،روزمعمار، روز زرین نکوداشت مردمی ترین هنر این سرزمین کهن است.

مردمی که هزاران سال در اقلیم های گوناگون این دیار هنر را به شگرف ترین گونه ممکن با تمدن و فرهنگ آمیخته اند و امروز تبریک بر شما معماران که میراث داران آن هنر نیاکان هستید.

امروز معماری ظرفیتی است ارزشمند برای بازتاب درست آداب و رسوم هر جامعه و هنر و دانشی است عینی و ذهنی که می‌تواند انتقال دهنده ای قابل اتکا برای هویت و جریان های فرهنگی اصیل و تاریخی هر منطقه‌ای باشد.

در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مرکز آن به واسطه جوان بودن شهر، نیاز به طراحی های هدفمندی داریم که ضمن حفظ کالبد تاریخی، فرهنگی و دینی با ارزش شهر، چالش های موجود در حوزه های مختلف معماری شهری را مرتفع می کند.

بگذارید راحت صحبت کنیم، مهمترین چالش جدی شهری ما، در نبود هویت خلاصه می شود. در شهرهای استان روح و کالبدی که ما را به تاریخ ، فرهنگ، طبیعت و اصالت تاریخی و دینی مان ارجاع دهد نمی‌بینیم.

طراحی ها و برنامه ریزی شهری ما باید متاثر از فرهنگ، محیط و آداب و رسوم ارزشمند این دیار باشد، این کار باید با ظرافتی خاص ضمن ادغام با فناوری های خلاقانه روز باشد که همه سلایق جامعه را پوشش دهد.

ما در استان مهندسان و متخصصان ارزشمند، برجسته و توانمندی در رشته های شهرسازی و معماری داریم که می توانند این وظیفه مهم را به ویژه برای حفظ تاریخچه کهن استان راهبری کنند. خواهش ما از مردم اینست به جای الگو برداری از سازه های بی هویت و نامرتبط، اجازه دهند طراحی ها روح و کالبد ایرانی و اسلامی به خود بگیرد.نتیجه این اقدام قطعاً ایجاد و توسعه شهرهای چشم نواز است که زیبایی آن هر ببینده ای را به خود خیره می‌کند.

 اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و به نمایندگی از هیئت مدیره سازمان روز خجسته معمار را به جامعه  بزرگ مهندسی  بالاخص معماران عزیز هم استانی صمیمانه صمیمانه تبریک  و شادباش عرض می نمایم و موفقیت و اعتلای روزافزون این عزیزان را در حوزه فعالیت های مهندسی و معماری از خداوند منان خواهانم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی