تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2022 - 12:20
کد خبر : 21726

اجرای طرح ملی مسیر سبز در کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح ملی مسیر سبز در کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست گفت: بامشارکت ۶ گروه ازتشکل های زیست محیطی طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در استان شروع شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، با هدف پاکسازی محورهای مواصلاتی استان از زباله، با همکاری تشکل های زیست محیطی و دستگاه های اجرایی،

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست گفت: بامشارکت ۶ گروه ازتشکل های زیست محیطی طرح ملی مسیر سبز ایران پاک در استان شروع شده و تا پایان فروردین ماه ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، با هدف پاکسازی محورهای مواصلاتی استان از زباله، با همکاری تشکل های زیست محیطی و دستگاه های اجرایی، طرح ملی “مسیر سبز ایران پاک” در کهگیلویه وبویراحمد آغاز شده و تاپایان فروردین ماه ادامه دارد.

اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت: در راستای پاکسازی محورهای مواصلاتی شهری و روستایی از زباله و پسماند، ابلاغی از طرف معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به استان ها ،همزمان با سراسر کشور این طرح در کهگیلویه وبویر احمد با حصور تشکل های زیست محیطی اجرا شد.

جاودان خرد با اشاره به اینکه اجرای این طرح در تمامی شهرستانهای استان تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت گفت : این طرح بصورت نمادین در شهرستان بویراحمد و کهگیلویه شروع شد و مابقی شهرستان ها با همکاری تشکل های زیست محیطی و دستگاه های اجرایی تاپایان فروردین ماه این طرح ملی را ادامه خواهند داد.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت: نباید ما باحضور یک روزه در طبیعت زباله و پسماند خود را رها کنیم با این تفکر که افراد دیگری وظیفه پاکسازی طبیعت را برعهده دارند .

وی با اشاره به اینکه طبیعت متعلق به همه است گفت: امروز و در راستای اجرای این طرح ما هم در این اقدام ارزشمند شرکت نموده ایم تا از نابودی و تخریب امانت نسل های آتی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه های این چنینی مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در بین مردم است، اظهار داشت: پیام این برنامه این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند.

سرپرست حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از اعضا، تشکل های زیست محیطی، حریم ریحانه ، موسسه کوه نیل، موسسه ترنم دلهای پاک دنا ، موسسه گلبرگ رویش جوانه ها و موسسه ترنم حریم ریحانه اظهار داشت: حضور اعضا و مسئولین این تشکل ها در اینگونه برنامه ها در جهت فرهنگسازی بویژه در حوزه محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

گفتنی است طرح ملی «مسیر سبز- ایران پاک» در راستای اجرای طرح های پاکسازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و مناطق تفرجی و طبیعی، از سوی معاون رییس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برای اجرا به کلیه استانداران ابلاغ شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی