تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مارس 2022 - 13:02
کد خبر : 21636

طرح بوم در مدارس ابتدایی اجرا می شود/تشکیل تیم ارزیاب مدیران مدارس

طرح بوم در مدارس ابتدایی اجرا می شود/تشکیل تیم ارزیاب مدیران مدارس

آفتاب دنا: معاون آموزش ابتدابی آموزش وپرورش بویراحمد از اجرای برنامه ویژه مدرسه با عنوان طرح بوم در مدارس ابتدایی خبرداد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید عباس عظامی با بیان اینکه این طرح در تمام پایه های تحصیلی آموزشگاههای ابتدایی شهرستان بویراحمد برگزار می شود گفت: هدف از اجرای این طرح را آشنایی

آفتاب دنا: معاون آموزش ابتدابی آموزش وپرورش بویراحمد از اجرای برنامه ویژه مدرسه با عنوان طرح بوم در مدارس ابتدایی خبرداد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید عباس عظامی با بیان اینکه این طرح در تمام پایه های تحصیلی آموزشگاههای ابتدایی شهرستان بویراحمد برگزار می شود گفت: هدف از اجرای این طرح را آشنایی با مهارتها و حرفه ها و همچنین استفاده از ظرفیتهای بومی محلی و کاهش تمرکز آموزشی دانست. مدارس باید هفته ای یک ساعت وقت آموزش را صرف ارتقای مهارتهای مختلف کنند تا آموزش صرفا از طریق کتاب های درسی نباشد.
وی دانش آموزان ابتدایی مشغول به تحصیل در این شهرستان را بیش از ۳۵ هزار نفر عنوان کرد وگفت: ۵۳ درصد از جمعیت دانش آموزی ابتدایی پسر و ۴۷ درصد دختر هستندکه ۱۱۴۰ آموزگار مشغول آموزش آنها هستند.
معاون آموزش ابتدابی آموزش وپرورش وبویراحمد در ادامه از داوری مرحله شهرستانی طرح جابربن حیان در این هفته خبر داد وگفت: این طرح به منظور تقویت روحیه پژوهشگری، پرورش خلاقیت، تقویت همکاری و کار گروهی در دانش آموزان، تقویت میل به یادگیری و ارتقاء سطح علمی در مدارس دنبال می شود.
عظامی افزود: در طرح جابر بن حیان دانش آموزان با طرح مسئله و مشکل به دنبال راه حلی برای حل آن می باشند و در این زمینه از طریق مشاهده، سوال، جمع آوری اطلاعات، فرضیه سازی و آزمایش برای حل مسئله تلاش می کنند.
معاون آموزش ابتدابی آموزش وپرورش وبویراحمد در ادامه به فعالیتهای سال تحصیلی جاری حوزه معاونت آموزش ابتدایی شهرستان بویراحمد اشاره کرد وگفت: مدارس روستایی وکم جمعیت شهرستان با توجه به شرایط کرونایی به شکل حضوری برگزار می شود و بقیه مدارس شهری وپرجمعیت با نظر شورای مدرسه وگروه بندی فعالیت آموزشی به صورت حضوری ادامه می دهند.
وی ازتهیه تولید محتوا و درسنامه رایگان برای ۳۵۰۰ دانش آموز روستای مقطع ابتدایی این شهرستان در شرایط کرونایی خبرداد وگفت: در همین ایام لوازم التحریر با اعتباری قریب به ۱۰ میلیون تومان میان دانش آموزان توزیع شده است.
عظامی: با بیان اینکه سازماندهی و صدرور ابلاغ همکاران فرهنگی در سال تحصیلی جاری با رضایت کامل بدون کوچکترین اعتراضی صورت گرفت خاطرنشان کرد : ۴ تیم ارزیاب مدیران مدارس تشکیل شده که هر هفته ای یکبار مدیران مدارس را ارزیابی می کنند تا نقایص احتمالی برطرف شود.
وی افزود: ۲۱ راهبر آموزشی در شهرستان بویراحمد نیزفعالیتهای آموزشی در مدارس را بررسی می کنند.
عظامی برگزاری جشنواره ها و کارگاههای آموزشی به شکل ماهانه را ازدیگر فعالیتهای حوزه معاونت ابتدایی آموزش بویراحمد در راستای ارتقاء کیفیت آموزشی عنوان کرد وگفت:تمامی طرح ها از جمله؛ طرح مهارت محور،دست ساخته های دانش آموزان، طرح کارآمد، طرح انسداد مبادی بی سوادی و..‌. نیز در مدارس ابتدایی این شهرستان برگزار شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی