تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مارس 2022 - 0:11
کد خبر : 21528

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد در آیین تجلیل از برگزیدگان علمی دبیرستان شاهد:

برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت آشنا کنیم/ دانش آموزان برای ساختن ایران قوی به سلاح علم وایمان مجهز شوند

برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت آشنا کنیم/ دانش آموزان برای ساختن ایران قوی به سلاح علم وایمان مجهز شوند

آفتاب دنا: مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت بیش از پیش آشنا کنیم. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسنعلی عزت خواه در آیین تجلیل از برگزیدگان علمی دبیرستان شاهد یاسوج با گرامیداشت دهه مهدویت وتبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: در ایام


آفتاب دنا:
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمدگفت: برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت بیش از پیش آشنا کنیم.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسنعلی عزت خواه در آیین تجلیل از برگزیدگان علمی دبیرستان شاهد یاسوج با گرامیداشت دهه مهدویت وتبریک فرا رسیدن نیمه شعبان گفت: در ایام دهه مبارک مهدویّت همه نهادها، سازمان‌ها و ارگان‌ها وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنند که در این میان آموزش وپرورش رسالت خطیری بر عهده دارد.
وی با اشاره به ایثار و فداکاری انبیاء و اهل بیت (ع) در مسیر حق خواهی و توجه انسان به خدا گفت: امروز خوشبختانه در نظام اسلامی ملت شریف ایران نگاه خاصی به حضرت حجت و انتظار فرج دارند.
عزت خواه خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می‌کنیم که انسان و بشریت بیش از هر زمان دیگری با مشکلات ومظالم زیادی در جوامع بشری مواجه است که پایان این مظالم با ظهور منجی عالم بشریت حضرت امام زمان (عج) تحقق می‌یابد.
وی بیان کرد: وظیفه ما نسبت به روز نیمه شعبان علاوه بر توجه به فضایل خاص آن است که به یاد داشته باشیم که امام زمان(عج) امام شب و روز نیمه شعبان و نهم ربیع نیست. بلکه ایشان امام همه لحظه ها و عمرها و ثانیه ها و خواسته های ما است.
وی در جمع بندی این بخش از سخنانش گفت: یکی از اصول دین اسلام، امامت است و شیعه با ولایت شناخته می شود پس همه وظیفه داریم برای ترویج گفتمان صلح و عدالت دانش آموزان را با فرهنگ مهدویت و انتظار بیش از پیش آشنا کنیم.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه سخنانش با تبریک ۲۲ اسفندماه روز بزرگداشت شهدا نیز گفت: شهادت بالاترین مقامی است که خداوند به بندگانش عطا نموده است و خانواده های شهدا به تعبیر امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب چشم وچراغ ملت بزرگ ایران هستند که ادامه راه آنها باعث عاقبت بخیری در دنیا و آخرت می شود.
وی افزود: اگر امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار و امنیت قرار دارد و در بسیاری از معادلات جهانی تاثیرگذار است به برکت خون پاک شهداست.
عزت خواه ، تکریم مجاهدت خالصانه و پاسداشت نقش والای خانواده‌های معظم شهدا را وظیفه شرعی، اخلاقی و انقلابی همه ارادتمندان به اسلام و انقلاب دانست وخطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان به عنوان آینده سازان و مدیران فردای ایران اسلامی رسالت بزرگی بردوش دارید که باید به سلاح علم وایمان برای ساختن ایران قوی مجهز شوید.
وی با اشاره به اینکه سهم نهاد تعلیم و تربیت در حیات فردی و اجتماعی غیر قابل انکار است گفت: اندیشمندان وصاحب نظران از نهاد تعلیم وتربیت به عنوان مدار توسعه یاد می کنند و بر نقش آموزش و پرورش به عنوان دستگاه پرورش دهنده نسل های آینده و سرمایه های کشور تأکید جدی دارند.
عزت خواه خاطرنشان کرد: بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه ‌جانبه، مرهون توسعه سرمایه انسانی است، از این رو اهتمام به آموزش و پرورش را می‌توان وظیفه کل جامعه و آحاد مردم دانست.
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش تولید ثروت می‌کند، گفت: نباید فراموش کنیم که امنیت و آموزش مقدمه توسعه پایدار در تمامی جوامع بشری به شمار می‌رود و سرمایه انسانی نیز توسعه هر کشور را رقم می‌زند.
مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین ، مدرسه را کانون تحول در جامعه دانست وگفت: مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی است که نقش بزرگی درتربیت نونهالان ،نوجوانان و جوانان دارد.
کورش دلشاد افزود: آموزش و پرورش به‌ عنوان نهادی اجتماعی بیش از سایر نهادها نیازمند مشارکت و همکاری همۀ اجزای نظام است که در این میان دانش‌آموز، معلم و اولیاء به‌عنوان شرکای اصلی در آموزش و پرورش تلقی می‌شوند و بیش از پیش نیازمند ایجاد زمینه‌های لازم برای نقش‌آفرینی در امر مشارکت آنان هستیم.
سعید مقدس مدیر دبیرستان پسرانه شاهد یاسوج نیز با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی این دبیرستان گفت: دبیران پرتلاش وتیم مدیریتی دبیرستان شاهد در طول دوران کرونا زحمات زیادی کشیدند و با برگزاری کلاسهای فوق برنامه تلاش کردند که دانش آموزان در زمینه آموزش آسیب کمتری ببینند.
وی از تلاشها وحمایتهای مدیر ، معاونین و کارشناسان آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد که در مسائل آموزشی وتجهیزاتی یاریگر دبیرستان شاهد بودند تشکر وقدردانی نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی