تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 اکتبر 2014 - 20:02
کد خبر : 2150

تراز بانکهای استان منفی است

تراز بانکهای استان منفی است

وی تاکید کرد: مطالبات و معوقات سر رسید شده در استان به تفکیک بانک های مختلف باید شفاف سازی شود و در جلسات آینده طبق یک فرمت کامل و گویا با رعایت همه جوانب کار مشخص شود که سهم هر بانک از هر منابع اعتباری چقدر است .

bank-ha
به گزارش “نسیم دنا” به نقل از پورتال استانداری استان ، در این نشست که با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد  مدیران عامل بانک‌ها گزارشی از وضعیت مصارف و منا

بع خود دادند که معلوم شد، تراز منفی میان منابع و مصارف وجود دارد و بانک‌های استان برای مثال نزدیک به دو برابر منابعی که دارند، مصارف داشته‌اند.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت : بانک‌ها آمار واقعی مصارف و منابع خود را بروز کنند.
 دکترسید “موسی خادمی” در کارگروه بانک‌های استان از سیستم بانکی خواست تا آمار واقعی و درست از منابع، مصارف و معوقات خود را بروز و ارائه کنند.
استاندار با بیان اینکه، جلسات شورای بانک ها بیشتر به منظور طرح و بیان و بررسی مشکلات متقاضیان سرمایه گذاری و ارباب رجوع بانک ها است ودر این نشست ها  در پی این هستیم که  بانک ها با امحال مساعدت و کاهش وثیقه مشکلات را مرتفع نمایند، افزود: اما همواره در جلساتی که مسئولان با بانک‌ها دارند سخن این است که چه اندازه تسهیلات پرداخت شده و بانک چه همکاری با سرمایه‌گذار داشته است.
وی با بیان اینکه، یکی از مشکلات بانک ها و دلایل عدم پاسخگو بودن آنها مشکلات در سطح ملی است، ابراز داشت: از دیگر خواسته های ما از حیث جذب سپرده ها، توان کارشناسی، مدیریتی، پیگیری امور و چانه زنی در مرکز برای جذب منابع بیشتر می باشد.
خادمی تصریح کرد: انتظار دارم وضعیت سپرده ها، نرخ رشد سپرده ها، تحلیل وضعیت بانک ها دلایل افزایش و کاهش معوقات بانکی و سایر موانع رویکرد اصلی و اولویت همکارن و مدیران بانک ها باشد.
استاندار تاکید کرد: ما در کارگروه بانک‌ها به دنبال این هستیم که بانک‌ها چه مشکلاتی دارند و وضعیت منابع و مصارف آنها چگونه است تا با یک تحلیل درست و آماری از وضعیت فعالیت سیستم بانکی استان دست یابیم و نقاط ضعف و قوت را بدانیم.
دکتر خادمی، شرط موفقیت در هر کاری را برنامه‌ریزی بر پایه آمار صحیح عنوان کرد و گفت: برای منابع و مصارف خود در بانک‌ها باید تحلیل داشته باشیم که برای مثال این تحلیل باشد چه بانکی مصارف خود را بیشتر در چه بخشی داشته است.
استاندار تصریح کرد: با این رویه معلوم می‌شود که دلیل عدم پرداخت از سوی بانک و عدم بازپرداخت از سوی مردم چیست و به همین طریق به دنبال این باشیم که چگونه سیستم بانکی را برای توسعه استان تقویت و پشتیبانی کنیم.
وی با بیان اینکه، آمار واقعی علاوه بر این، کمک‌های بیشتری به ما خواهد کرد، افزود: با آمار درست است که به کل معوقات بانکی در استان پی خواهیم برد و دلیل آن را خواهیم فهمید که این کار به پویایی سیستم بانکی کمک می‌کند و همچنین برای کاهش معوقات اثرگذار است.
دکتر خادمی، سهم کمتر از دو صدم درصدی استان از تسهیلات بانکی کشور در بخش صنعت را ناچیز دانست و تصریح کرد: این مسئله باعث شده است تا برخی از واحدهای تولیدی تسهیلات خود را از بانک‌های خارج از استان بگیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی