تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 مارس 2022 - 23:03
کد خبر : 21464

رسول اعتماد

تنگ انار دیار فراموش شده / مسئولان چه پاسخی دارند؟

تنگ انار دیار فراموش شده / مسئولان چه پاسخی دارند؟

آفتاب دنا: یادداشت رسول اعتمادفر// تنگ انار دیار فراموش شده دارای سه شهید و دهها رزمنده و جانباز برخاسته از این روستا که مردمان آن بواسطه نبود امکانات اولیه مجبور به ترک دیار خود شدند.روستای تنگ انار جزء بخش سرفاریاب از شهرستان چرام است که از کهگیلویه منفک و جزء نقشه ئ آماری چرام قرار


آفتاب دنا: یادداشت رسول اعتمادفر// تنگ انار دیار فراموش شده دارای سه شهید و دهها رزمنده و جانباز برخاسته از این روستا که مردمان آن بواسطه نبود امکانات اولیه مجبور به ترک دیار خود شدند.
روستای تنگ انار جزء بخش سرفاریاب از شهرستان چرام است که از کهگیلویه منفک و جزء نقشه ئ آماری چرام قرار گرفت تا با زد و بندهای سیاسی و فارغ از ظرفیت لازم در سال ۱۳۸۹ مجوز شهرستانی به خود گیرد ، اما هیچ کدام از مسئولین این شهرستان ، روستا را بلد نیستند ، فقط از روی نقشه و آمار شاید اسم این روستا را داشته باشند که تا کنون پای هیچ مسئول اداری و نهادی به این روستا باز نشده است .
خوب دلیلش هم معلوم است چون فاقد جاده است و طی کردن مسافتی ۱۰ کیلومتری پیاده روی برای مسئولین پشت میز نشین کاری بسیار سخت و دشوار است .
در طول این سالهای پس از انقلاب یک بار فرماندار به همراه تعدادی از مسئولین ادارت وقت ، آن هم با پیگیری های زیاد مردم با خودروی شاسی بلند پیکاب و مشقت فراوان ، همچنین رسانه ای کردن آن راهی این دیار شدند .
مردم این روستا هم با شعف و خوشحالی به قربانی کردن گوسفند به استقبال آمدند .
اما این مسئولین جزء صرف یک نهار مفصل و دادن وعده های محقق نشده ، هیچ دستاوردی برای مردم نداشت و حتی دریغ از یک لودر یا بولدوزر برای مرمت این جاده مخروبه که اوایل انقلاب توسط جهاد سازندگی ساخته شده بود و سال ها قبل بدلیل ریزش کوه و سیلاب کاملا غیر قابل استفاده شده است.
روستای تنگ انار متشکل از سه پاره ده ( تنگ انار علیا ، سفلی ، وسطی ) که از ابتدایی ترین امکانات جاده و مدرسه مناسب ، آب شرب و امکانات بهداشتی محروم هست.
بعلت نبود جاده دسترسی برای تهیه کپسول گاز و نفت ، مردم هم با قطع درختان و تهیه هیزم برای پخت پز و گرمایش خود استفاده می کنند .

ای جان حدیث ما به دلدار باز گو
لیکن چنان مگو که صبا را خبر شود
(حافظ)

صبر می کنیم باشد که غم خجل شود از صبر ما

    رسول اعتمادمفرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس چهارشنبه , 9 مارس 2022 - 0:32

لعنت بر خدا بر مسئولین بی مسئولیت

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی