تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 اکتبر 2014 - 17:01
کد خبر : 2143

اهتمام مسئولان برای معرفی بی‌بی‌حکیمه ‌‌‌‌به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران

اهتمام مسئولان برای معرفی بی‌بی‌حکیمه ‌‌‌‌به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در ایران

در این مراسم که آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و اکثر مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها و ادارات نیز حضور دارند پرچم مخصوص این بقعه متبرکه توسط مسئولان کشوری برافراشته شد.

همچنین آیین از کتاب و نرم‌افزار کنگره ملی حضرت بی‌بی‌حکیمه(س) توسط وزیر ارشاد و سایر مسئولان کشوری رونمایی شد.

13930808000203_PhotoA

به گزارش نسیم دنا از یاسوج، اختتامیه کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه از صبح امروز و با حضور مسئولان کشوری و استانی و با حضور اقشار مختلف مردمی در گچساران برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و اکثر مدیران کل و رؤسای سازمان‌ها و ادارات نیز حضور دارند پرچم مخصوص این بقعه متبرکه توسط مسئولان کشوری برافراشته شد.

همچنین آیین از کتاب و نرم‌افزار کنگره ملی حضرت بی‌بی‌حکیمه(س) توسط وزیر ارشاد و سایر مسئولان کشوری رونمایی شد.

 

علی جنتی در بدو ورود خود به حرم مطهر حضرت بی‌بی‌حکیمه(س) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نباید این حرم مطهر با همه بزرگی و عظمتی که دارد برای مردم کشور ناشناخته بماند اظهار کرد: متأسفانه اگر اکنون در تهران از کسی در خصوص این حضرت به عنوان خواهر بلافصل امام رضا(ع) سؤال شود چیزی نمی‌داند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از مشکلات اصلی به زیرساخت‌ها در این منطقه برمی‌گردد که برای نمونه در بحث راه ارتباطی دسترسی مشکل وجود دارد.

جنتی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیعیان این کشورها با این حرم مطهر آشنایی زیادی دارند، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت بزرگ می‌توانیم گردشگری مذهبی را در منطقه رواج دهیم که کمک بزرگی به توسعه منطقه خواهد کرد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از تلاش‌هایی که برای معرفی این امام‌زاده واجب‌التعظیم تاکنون انجام شده تصریح کرد: وزارت ارشاد از سال‌ها پیش به فکر برگزاری چنین کنگره بزرگی برای معرفی حضرت بی‌بی‌حکیمه بود و تا معرفی کامل آن به کشور و دنیا همه تلاش و توان خود را به کار خواهد برد.

 

وی از حضرت بی‌بی‌حکیمه به عنوان افتخاری برای استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور یاد کرد و گفت: یکی از کارهای ماندگار این است که مقالات ارسالی و پذیرفته شده در این کنگره در کتابچه‌ای چاپ خواهد شد و همین موجب معرفی بیشتر بقعه متبرکه به سراسر کشور و دنیا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس اوقاف و امور خیریه کشور هم در حاشیه برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه اظهار کرد: مردم منطقه گچساران همواره ارادت خود را به اهل بیت و خاندان عصمت و طهارت نشان داده‌اند.

وی گفت: این مردم در طول عمر انقلاب و در بیش از سه دهه گذشته با حضور خود در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف از جمله در هشت سال دفاع مقدس عشق و ارادت خود را به امام و انقلاب و رهبری و کشور نشان داده‌اند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: یکی از کارهای خوب اوقاف در یک سال گذشته برگزاری همایش‌ها و کنگره‌های مختلف از جمله همین کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه بوده که منظور از برگزاری آن آشنایی مردم کشور با بقاع متبرکه‌ای همچون این امام‌زاده واجب‌التعظیم است.

وی امام‌زادگان را میهمانان عزیر و و مورد احترام و تکریم ملت ایران دانست و گفت: یکی از این بقاع متبرکه که در کشور و استان از احترام و حرمت خاصی نزد مردم برخوردار است همین بقعه متبرکه بی‌بی‌حکیمه بوده که مایه خیر و برکت برای کهگیلویه و بویراحمد شده است.

 

حجت‌الاسلام محمدی با بیان این که حضرت بی‌بی حکیمه در خارج از کشور بیشتر شناخته شده است تا داخل کشور، تصریح کرد: اگر دستگاه‌های فرهنگی و صدا و سیما روی این موضوع و معرفی آن بیشتر کار کنند در آینده شاهد شناخت تعداد بیشتری از هموطنان نسبت به ساحت این امام‌زاده واجب‌التعظیم خواهیم بود.

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی هم در همایش ملی بی‌بی حکیمه (س) افزود: بسیاری از امامزادگان در مناطق دورافتاده از دنیا رفتند اما عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در اطراف آستانه آنها شهرهای بزرگی بنا نهادند و دانشمندان بی‌شماری در این اماکن مقدس پرورش یافتند.

وی با اشاره به این که بقاع متبرکه مرکز اصلی نشر تفکر شیعی در تمام تاریخ بوده است تصریح کرد: معرفی امامزادگان شاخصی مانند بی‌بی حکیمه (س) که خواهر بلافصل امام رضا (ع) است، رسالت همگانی است و تمام دستگاه‌های فرهنگی و تشکل‌های مردمی باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این نکته که بقعه متبرکه بی‌بی حکیمه (س) قابلیت مطرح شدن به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری مذهبی جنوب کشور را دارد، افزود: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و رفاهی برای زائران در این بقعه متبرکه ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در آیین اختتامیه کنگره ملی بی‌بی حکیمه در گچساران افزود: این امامزادگان واجب التکریم به ویژه حرم بی‌بی حکیمه (س) در طول سال و در ایام و مناسبت‌های مذهبی پذیرای زائران و ارادتمندان زیادی از سراسر کشور و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هستند.

وی بیان کرد: در نوروز امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) از ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود شرایط سخت جغرافیایی، امکانات محدود رفاهی، جاده دسترسی نامناسب و وجود پیچ‌های خطرناک به بارگاه بی‌بی حکیمه (س) مشرف شدند.

خادمی با اشاره به وجود بیش از هشت هزار امامزاده واجب التعظیم در سراسر کشور اظهار کرد: وجود این تعداد بقاع متبرکه بهترین پناهگاه مردم و راهبردی اساسی برای مقابله با ترفندها و تهاجم فرهنگی دشمنان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهداف اساسی برگزاری کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س)، افزود: علاوه بر ترویج و تعمیق روزافزون فرهنگ اهل بیت (ع) و شناخت بیش از پیش محبان و ارادتمندان به این حضرت گامی در راستای تحقق خواسته مهم مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب‌های فرهنگی نیز به شمار می‌رود.

خادمی گفت: ۱۳۹ مقاله به دبیرخانه کنگره ملی بی‌بی حکیمه (س) ارسال شد که از این تعداد ۵۳ مورد در استان مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

وی بیان کرد: داوران کشوری نیز پس از پایش نهایی ۳۰ مقاله را به عنوان مقالات برتر به منظور ارائه در آیین افتتاحیه این کنگره ملی انتخاب کردند که از این تعداد ۲۰ مورد سخنرانی و ۱۰ مورد نیز پوستر بوده است.

خادمی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مقالات ارسال شده به این کنگره استانی و ۴۰ درصد کشوری بوده، اظهار کرد: مقالات برتر ارائه شده در این کنگره ملی به زودی در قالب یک کتاب چاپ و منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، حضرت بی‌بی‌حکیمه خواهر بلافصل امام رضا (ع) است که مورد احترام شیعیان به خصوص در جنوب کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس است و با برگزاری کنگره ملی سعی بر این است تا حرم این حضرت پس از حرم امام رضا (ع) در مشهد، حضرت معصومه(س) در قم و حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ(ع) در شیراز به عنوان چهارمین حرم اهل بیت در کشور معرفی شود.

این چهار بزرگوار همه برادران و خواهران بلافصل و فرزند امام موسی کاظم (ع) هستند که بقعه متبرکه حضرت بی‌بی‌حکیمه اکنون در منطقه‌ای صعب‌العبور و کوهستانی در شهرستان گچساران و در منطقه‌ای نفت‌خیز واقع شده است.

گفتنی است منطقه بی‌بی‌حکیمه علاوه بر قرار داشتن این حرم مطهر به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز کشور محسوب می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی