تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2022 - 22:34
کد خبر : 21384

آغاز نهضت درختکاری در مناطق آسیب دیده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

آغاز نهضت درختکاری در مناطق آسیب دیده محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت: امروز هم زمان با آغاز هفته منابع طبیعی بخش اعظمی از مناطق دیل گچساران که درسنوات گذشته دچار آسیب شده بودند نهال کاری شد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، مسئولان ارشد محیط زیست استان

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست استان گفت: امروز هم زمان با آغاز هفته منابع طبیعی بخش اعظمی از مناطق دیل گچساران که درسنوات گذشته دچار آسیب شده بودند نهال کاری شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،صبح امروز و همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری ، مسئولان ارشد محیط زیست استان با حضور در ارتفاعات شمالی منطقه حفاظت شده دشتک دیل گچساران،  در بخش اعظمی از جنگل های این منطقه که در سال گذشته دچار حریق شده بود را نهال کاشتند.
براساس این گزارش، در حاشیه این مراسم اسلام جاودان خرد سرپرست حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران ۱۵ اسفند روز درختکاری نام گرفته ، تا این روز بهانه‌ای برای یادآوری جایگاه درخت در طبیعت کشور و اهمیت آن برای ما باشد.
جاودان خرد بیان کرد: متاسفانه شاهد آن هستیم ،درختان به عنوان سرمایه‌های ملی کشور سالانه مورد تخریب، آتش سوزی و هزاران بلایای طبیعی قرار می‌گیرند و بخش اعظمی از آنها بطور کامل نابود و خاکستر می شوند.
سرپرست حفاظت محیط زیست استان افزود: در صورت عدم نظارت مناسب از سوی مسئولان امر و نبود عزم جدی در احیاء درختان آسیب دیده باید منتظر آلودگی ها از نوع هوا و خشکسالی ها باشیم . می‌طلبد تا بیش از پیش به مسئله درختکاری و صیانت از این مهم توجه گردد.
جاودان خرد تصریح کرد :  امروزه درختکاری فقط کاشت یک نهال نیست بلکه احیای شریان‌های تنفسی جامعه است. کاشت نهال فقط به یک روز از سال محدود نمی‌شود و می‌توان به بهانه‌های متعدد این اقدام محیط زیستی را به همراه نظارت مناسب مدنظر قرار داد.
وی گفت: در محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد یک عزم و اراده جدی وجود دارد تا مناطقی که در سنوات گذشته به هردلیلی جنگل های آن دچار آسیب شده ، با نهال کاری بذر مربوط به همان منطقه و سازگار با آن، شاهد آغازگر نهضت درختکاری در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان باشیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی