تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مارس 2022 - 16:00
کد خبر : 21376

برگزاری مراسم روز درختکاری با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ بسیج همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان بلوط

برگزاری مراسم روز درختکاری با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد/ بسیج همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان بلوط

آفتاب دنا:استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بسیج همه امکانات برای مبارزه با بیماری درختان بلوط و جنگل‌های استان تاکید کرد. به گزارش پایگاه خبری آفاب دنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم روز درختکاری در بوستان شهدای تیپ ۴۸ فتح حضور یافته و یک عدد نهال غرس کرد‌. استاندار کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا:استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر بسیج همه امکانات برای مبارزه با بیماری درختان بلوط و جنگل‌های استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفاب دنا، سید علی احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم روز درختکاری در بوستان شهدای تیپ ۴۸ فتح حضور یافته و یک عدد نهال غرس کرد‌.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم با تبریک سوم شعبان روز پاسدار و گرامیداشت هفته منابع طبیعی گفت: تیپ ۴۸ فتح سال گذشته دو هزار نهال غرس کرد و امسال در هفته منابع طبیعی دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال غرس خواهند کرد.

وی با اشاره به زیبایی‌های بکر خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه ما باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم و از طبیعت مراقبت و حراست کنیم.

احمدزاده در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز نگرانی از آفت‌زدگی درختان گفت: چند سالی است که جنگل‌های استان دچار آفت شده و درختان بلوط که نماد زاگرس هستند آسیب دیده و در معرض نابودی هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه آفت‌ باعث از بین رفتن حدود ۶۰ درصد جنگل‌های استان خصوصا در مناطقی از گردنه باشت به سمت چرام شده است.

وی عنوان کرد: در یاسوج و کهگیلویه شاهد هستیم که درختان دچار آفت‌زدگی هستند، می‌طلبد همه امکانات برای مبارزه با آفت درختان و جنگل‌‌های استان بسیج شود.

احمدزاده با اشاره به اینکه درختانی که دچار آفت‌زدگی شدند را احیاء کنیم، افزود: توصیه می‌کنم مردم در همه مناطق استان در هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت درخت کنند تا درختانی که در آتش‌سوزی و یا بیماری از بین رفتند احیاء شوند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی