تاریخ انتشار : شنبه 26 فوریه 2022 - 16:31
کد خبر : 21291

عملکرد شهرداران در آستانه نوروز رضایت‌بخش نیست/ شهرداران پاسخگوی اعتبارات باشند

عملکرد شهرداران در آستانه نوروز رضایت‌بخش نیست/ شهرداران پاسخگوی اعتبارات باشند

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: از عملکرد شهرداران راضی نیستیم پول دادیم اما کاری صورت نگرفته است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه خدمات سفر با بیان اینکه گردشگری به تنهایی می‌تواند منجر به توسعه استان شود، گفت: پیست اسکی کاکان، چشمه میشی و کوه‌گل طرح‌های گردشگری بودند

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور عمرانی گفت: از عملکرد شهرداران راضی نیستیم پول دادیم اما کاری صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، کیامرث حاجی‌زاده در نشست کارگروه خدمات سفر با بیان اینکه گردشگری به تنهایی می‌تواند منجر به توسعه استان شود، گفت: پیست اسکی کاکان، چشمه میشی و کوه‌گل طرح‌های گردشگری بودند که برای ساماندهی آنها اعتبار اختصاص دادیم اما دستگاه‌های متولی پای کار نیامدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قدمت ۷۰۰ ساله بلادشاپور و استفاده از این ظرفیت برای جذب گردشگر افزود: بلادشاپور نماد فرهنگ این استان است، گردشگری برای نوروز ۱۴۰۱ آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی برای بازدید از این منطقه تاریخی باشند.

حاجی‌زاده سخنانش را با تذکر جدی به شهرداران ادامه داد و گفت: من و آقای استاندار از عملکرد شهرداران در مبلمان و مدیریت شهری رضایت نداریم و شهرداران در قبال اعتبارات آلایندگی و ارزش افزوده‌ای که به آنها داده‌ایم باید پاسخگو باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کل اعتبارات شهرداری‌ها در سال گذشته کمتر از ۹۰ میلیارد تومان بود اما در ۱۰ ماه امسال ۱۵۰ میلیارد تومان به آنها تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری‌ها به سمت درآمد پایدار حرکت کنند، گفت: شهرداری یاسوج نباید مشکل پرداخت حقوق کارکنانش را داشته باشد،۵۸ میلیارد تومان برای زیباسازی سیما و منظر شهری به شهرداری یاسوج پول دادیم اما هیچ تحولی در شهر ایجاد نشد.

وی ادامه داد: ۷۵۰ تن قیر رایگان به شهرداری‌ها داده شد اما هیچ تحولی در حوزه آسفالت مشاهده نمی‌کنیم، حتی فضای سبزی که وجود داشته در حال از بین رفتن است و تمام جداول شکسته است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در وظایف عادیمان هم مانده‌ایم، عنوان کرد: طبق قانون پولی که در حوزه ارزش افزوده و آلاینده‌ها برای شهرداری‌ها در نظر گرفته می‌شود باید در زمینه حمل و نقل شهری، مبلمان و فضای سبز هزینه شود اما این کارها انجام نشده است،حتی معابر هم خط‌کشی نشده است.

وی به شهرداران سراسر استان اولتیماتوم داد و گفت: اگر ظرف دو هفته آینده در سه حوزه آسفالت، زیباسازی و درختکاری و رنگ‌آمیزی جداول اقدامات صورت نگیرد از اداره مالیات می‌خواهیم تا دو ماه پرداختی به شهرداری‌ها را متوقف کند.

این مسئول بیان کرد: برخی شهرها در استان سه سالی است که یک آسفالت هم انجام ندادند این یک بحران است.

حاجی‌زاده بیان کرد: از عملکرد شهرداران ناراضی هستیم اما دلیل نمی‌شود که دستگاه‌ها بدهی به شهرداری‌ها را پرداخت نکنند، وضعیت اعتبارات عمرانی همه دستگاه‌ها خوب است لذا توصیه می‌کنم عوارض شهرداری‌ها را پرداخت کنید.

وی با اشاره به چاله چوله‌های شهر گفت: دستگاه‌های خدمات‌رسان از ۱۵ اسفند به آنطرف حق هیچ‌گونه کنده‌کاری را ندارند و آنهایی هم که انجام شده را ترمیم کنند.

حاجی‌زاده به اخطار سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان و احتمال بارش سنگین در پایان هفته بر آمادگی دستگاه‌های عضو ستاد بحران تاکید کرد.

وی در پایان بر آمادگی همه دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر استان در آستانه نوروز تاکید و خاطرنشان کرد: مجتمع‌های رفاهی بین راهی همچنین پارک‌های استان ساماندهی شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی