تاریخ انتشار : جمعه 25 فوریه 2022 - 20:22
کد خبر : 21278

امور تربیتی، پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است

امور تربیتی، پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است

آفتاب دنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امور تربیتی، پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی برای رسیدن به جامعه طیبه وتربیت دینی دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسنعلی عزت خواه در سخنرانی پیش‌ از خطبه نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک سالروز تأسیس امور تربیتی

آفتاب دنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: امور تربیتی، پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی برای رسیدن به جامعه طیبه وتربیت دینی دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی است .


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسنعلی عزت خواه در سخنرانی پیش‌ از خطبه نماز جمعه شهر یاسوج ضمن تبریک سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی وگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بنیانگذاران نهاد مقدس امور تربیتی اظهار داشت: پاسداری از ارزش‌های اسلامی و دستاورد‌های انقلاب، ، توجّه جدی به نقش معلمان در فعالیت‌های تربیتی و توجه به نقش دانش آموزان در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی از جمله اهداف تاسیس امور تربیتی بوده است.
وی با بیان اینکه هرساله۸ الی ۱۴ اسفندماه به عنوان هفته تربیت اسلامی و روز هشتم اسفندماه نیز به صورت مشخص به نام روز “امور تربیتی” نامگذاری شده است گفت: هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی فرصتی است برای تقدیر از همه فعالان عرصه تربیت در آموزش و پرورش که به صورت گمنام در این عرصه تلاش می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد افزود: حراست از مرز‌های اعتقادی، حفظ دستاورد‌ها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس بخشی از اهداف امور تربیتی در مدارس است که اعلام می کنم ما به عنوان سربازان خط مقدم آموزش و پرورش برای مقابله با هجمه‌های سنگین دشمن در اجرای سیاست‌های شجاعانه دولت مردمی ایران قوی در وزارت آموزش وپرورش برای تحقق برنامه های سند تحول بنیادین آمادگی کامل داریم.


عزت خواه بیان کرد: زمینه سازی برای ورود نگرش‌های دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نظام آموزش و پرورش و حفظ مدارس از آفات فرهنگی و سیاسی و شناخت و پرورش استعداد‌های دانش آموزان در رشد دینی، عقلی، اجتماعی، عاطفی آنان و حفظ ارزش‌ها از اهداف، اصول و دلایل اصلی تشکیل نهاد انقلابی امورتربیتی و پرورش است.
وی نقش مربی و معلم در تربیت دینی واخلاقی دانش آموزان را مهم دانست و گفت : خانواده ها نیز در این زمینه باید یاریگر آموزش وپرورش باشند تا با هماهنگی خانه ومدرسه، دانش آموزان خلاق ،متعهد ،پرسشگر و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه سخنانش پیش از خطبه های نماز جمعه یاسوج گفت: در تربیت اسلامی هدف رسیدن به کمال و منطبق بر فطرت انسان است وباید هوشیار باشیم که امروز دشمن با جنگ نرم وبا استفاده از فضای مجازی نوجوانان و جوانان ما را هدف گرفته است.
عزت خواه، بهترین شیوه تربیتی را اسوه پذیری دانست وگفت: که امروز مربیان ما باید اسوه ها را معرفی کنند مخصوصا اسوه هایی که متربی ما به چشم خود دیده است و آنها را افسانه نمی پندارند..
وی با بیان اینکه تزکیه وتعلیم دو مفهوم نزدیک به هم هستند با این تفاوت که بارمعنوی تزکیه به مراتب از تربیت بیشتر است بیان کرد: شهید حججی و شهید سلیمانی نمونه های بارزی از الگوهای تربیت شده انقلاب و امامین انقلاب است.
عزت خواه ، رسالت آموزش و پرورش را تامین و تربیت نیروی انسانی در جامعه دانست و از همت والای مربیان پرورشی ومعلمان که در جهت رشد و بالندگی دانش آموزان و فتح قله های افتخار در عرصه های مختلف تلاش مضاعفی دارند تشکر وقدردانی نمود.
وی با بیان اینکه برمبنای بیانیه گام دوم انقلاب وسند تحول بنیادین آموزش وپرورش با برنامه ریزی منسجم و اصولی و نگاه تحولی به حوزه آموزش وپرورش گام برمی داریم گفت: امیدواریم با رخت بستن ویروس منحوس کرونا فرصتی فراهم شود تا همه دست اندرکاران امر خطیر تعلیم و تربیت به خصوص مربیان ومعلمان باهمکاری خانواده ها در تربیت دینی دانش آموزان بیش از گذشته نقش خویش را به خوبی ایفا نمایند.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان گفت: با توجه به شرایط کرونایی و بر مبنای دستورالعمل های ستاد کرونا آموزش به شکل مجازی و حضوری دنبال می شود و آموزش در هیچ جای استان تعطیل نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی