تاریخ انتشار : شنبه 19 فوریه 2022 - 10:28
کد خبر : 21210

مدیریت استاندار دولت رئیسی بر مدیران دولت تدبیر و امید/تخریب از درون

مدیریت استاندار دولت رئیسی بر مدیران دولت تدبیر و امید/تخریب از درون

آفتاب دنا: از زمان شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم بیش از ۷ماه می گذرد که انتطار می رفت بعد از انتصاب استانداران با تغییر مدیران گذشته رویکرد و انرژی جدیدی وارد بدنه دستگاهای اجرایی شود و شاهد جابجایی و گردش نخبگان در عرصه مدیریت ها باشیم. با این اتفاق میمون کادر جدیدی از نیروهای


آفتاب دنا: از زمان شروع به کار دولت انقلابی سیزدهم بیش از ۷ماه می گذرد که انتطار می رفت بعد از انتصاب استانداران با تغییر مدیران گذشته رویکرد و انرژی جدیدی وارد بدنه دستگاهای اجرایی شود و شاهد جابجایی و گردش نخبگان در عرصه مدیریت ها باشیم.


با این اتفاق میمون کادر جدیدی از نیروهای جوان در دولت شکل می گرفت تا با این رویکرد جدید هم مردم امیدوارتر از همیشه و هم شاهد رفع موانع و مشکلات در راستای تحقق شعارهای دولت و آبادانی این دیار پرگهر باشیم.
در استان کهگیلویه وبویراحمد شاهدیم که استاندار بعد از انتخاب مدیرکل حوزه استاندار در همان دقایق اولیه حضورش که از نزدیکانش هست تا کنون روند کندی را در تغییرات شاهد هستیم. بطوری که نه تنها در ادارات کل و شهرستانها بلکه در حوزه خود استانداری نیز همچنان مدیران قبلی و بانیان وضع موجود که تفکراتشان همسو با دولت انقلابی نیست بر سر کارند.
در حوزه استانداری به جز معاون سیاسی و اقتصادی دیگر معاونت‌ها بلاتکلیف مانده است.معاون عمرانی که از معاونتهای کلیدی است هنوز از مدیران دولت گذشته است.
معاون منابع انسانی که با سوء مدیریت خودش را به راحتی منتقل کرد هنوز درب اتاقش بسته است و بخش اعظم نیروهای ستادی استانداری از همان نیروهای دولت گذشته است.
در دستگاهای اجرایی روال تغییر خیلی تعریفی ندارد آنان که تغییر کرده اند هنوز در بدنه دستگاه هیچ تحرکی از آنان دیده نمی شود.
رئیس جمهور بارها بر اینکه تاکید داشتند که بانیان وضع موجود نباید در مدیریتها باشند که این گفته رئیس جمهور توسط استاندار بر زمین مانده و همچنان مدیران دولت دوازدهم سکان دستگاها و معاونتها و حوزه ستادی استانداری را در دست دارند.
احساس می شود که در بدنه مدیریتی استان کهگیلویه وبویراحمد ضعفهای فراوانی وجود دارد که اگر به موقع درمان نشود نارضایتی افکار عمومی از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت افزایش یابد.
استاندار به عنوان عالی ترین مقام دولت سیزدهم امروز رسالت مهمی در انسجام و همبستگی مردم به نظام بر عهده دارد که باید ضمن رعایت شاخصهای دولت مردمی ایران قوی کارآمدی نطام را در عرصه های مختلف افزایش داده و مردم را به آینده امیدوارتر نماید.
حرکت انقلابی استاندار در ابتدا شروع به کار و با انتخاب دوتن از معاونین خود بارقه امید را در دل عدالتخواهان و حق طلبان روشن نمود اما بعد از گذشت زمان علی رغم حمایت نخبگان و جوانان از این انتخابهای استاندار فرهیخته ، فضای تخریب نیروهای کارآمد، با تجربه، حزب اللهی و انقلابی در دستور کار معاندان و مغرضان قرار گرفت به طوری که بعد از گذشت چند ماه از انتصاب یکی از باتجربه ترین و کارآمد ترین نیروهای انقلابی وزارت کشور به عنوان معاون سیاسی استاندار ، همچنان بلاتکلیف مانده است .
براستی چه کسانی دور استاندار انقلابی حلقه زده اند و بر تصمیات آن تاثیر گذارند تا جای که شنیده شده به واسطه همین نیروها کلید تخریب یکی از معاونان استاندار در راهروهای استانداری زده شده است.
براستی دفتر استاندار که باید پل ارتباطی با مردم ،‌جریانهای مختلف سیاسی همسو و غیر همسو با دولت برای انعکاس نظرات آنان به نماینده عالی دولت سیزدهم است تاچه اندازه موفق عمل کرده است.
بدون شک توانایی و کارآمدی حوزه استاندار در شناخت کامل از نیروهای استان ، گروههای سیاسی ، تشکلها و NGO های دولتی و غیر دولتی و آشنایی کامل با ماموریتها ، اهداف ، سیاستگذاری ها و استراتژی های دستگاهها مختلف در استان بسیار تاثیر گذار است تا بتواند توانایی تجزیه و تحلیل و ارائه درست و صحیح مسائل را بدون حب بغض به مقام‌اول دولت در استان ارائه نماید.
بدون تردید تغییرات مدیریتی بعد از هر دولت امری اجتناب ناپذیر است و مدیرانی جهادی، ارزشی و انقلابی، وفادار به سیاست‌های دولت و معتقد به تحول باید سر کار بیایند.
تسریع در تغییر مدیران در دردولت سیزدهم خواسته مردم است زیرا برخی ادارات وارد خلاء مدیریتی شده‌اند و بلاتکلیف هستند چراکه مدیران قبلی انگیزه لازم را ندارند.
آیا وقت آن فرا نرسیده است که استاندار محترم که از نیروهای ارزشی، خوشنام و باسابقه انقلابی است تجدید نظر و نگاهی از منظر آسیب شناسی داشته‌ و ارزیابی از چینش مدیریتی خود در حوزه ستادی استانداری و مدیریتهای گماشته شده نماید.
احساس می شود که نظراتی که اطرافیان استاندار به وی منتقل می کنند در روند کند تغییر مدیریت‌ها بی تاثیر نیست و حاشیه هایی نیز که برای مدیران انقلابی در مجموعه‌ استانداری به وجود می آید ناشی از همین است.
تغییر مدیران از ضروریات توسعه و تعالی کشور هست و باید افکار و اندیشه های نو ، جوان و خلاق وارد عرصه مدیریتی کشور شوند .که این روزها کارنامه استاندار در چینش مدیریتی درمعرض قضاوت افکار عمومی است که بهترین قضاوت را مردم خواهند نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی