تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فوریه 2022 - 20:59
کد خبر : 21147

نقش کلیدی معلمان در تربیت رفتاری دانش‌آموزان در محیط آموزشی/ تصاویر

نقش کلیدی معلمان در تربیت رفتاری دانش‌آموزان در محیط آموزشی/ تصاویر

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در آیین بزرگداشت فرخنده زادروز میلاد مولود کعبه، مولی الموحدین حضرت علی (ع) با تبریک ۱۳ رجب خجسته میلاد حضرت علی (ع) گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) عصاره همه فضایل و خوبی‌ها والگویی نمونه برای همه آزادیخواهان جهان است.

آفتاب دنا : مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد: معلمان در ریل گذاری تعلیم وتربیت و آموزش کیفی دانش آموزان نقش کلیدی دارند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در آیین بزرگداشت فرخنده زادروز میلاد مولود کعبه، مولی الموحدین حضرت علی (ع) که در هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد، با تبریک ۱۳ رجب خجسته میلاد حضرت علی (ع) گفت: مولای متقیان حضرت علی (ع) عصاره همه فضایل و خوبی‌ها والگویی نمونه برای همه آزادیخواهان جهان است.
کورش دلشاد، آزادگی، دفاع از حق وعدالت، اخلاص، نظم در کار‌ها و احترام به شخصیت انسان‌ها را مهمترین ویژگی حضرت علی (ع) برشمرد و افزود: در اندیشه سیاسی حضرت علی (ع) بر لزوم رعایت حق و حقوق مردم بسیار تاکید شده است. مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد با اشاره به نامگذاری روز میلاد حضرت علی (ع) به عنوان روزپدر، اضافه کرد: آحاد جامعه مسلمانان با الگو قراردادن آن حضرت، درمسیر رسیدن به رشد، بالندگی و کمالات انسانی گام‌های استوارتری بردارند.
وی با اشاره به اینکه خانواده به عنوان نهاد مهم اجتماعی در کنار معلمان نقش بی بدیلی در شکوفایی سرمایه‌های انسانی جامعه دارند گفت: بدون مشارکت اولیاء و همکاری سایر دستگاه‌ها تحقق اهادف متعالی آموزش وپرورش امکان پذیر نیست. مدیر آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد، نظام آموزشی را از ارکان اصلی توسعه انسانی برشمرد وگفت: نهاد آموزش و پرورش به عنوان زیر ساختی‌ترین سنگ بنای تحولات جامعه به شمار می‌آید که در این زمینه معلمان نقش کلیدی و تاثیرگذاری دارند.
دلشاد افزود: شورای معلمان و شورای مدرسه جز ارکان مهم در آیین نامه اجرایی مدارس و دارای اختیارات خوبی هستند که برای ارتقاء کیفی آموزش باید به شکل کاربردی و منظم برگزار تا تاثیرات خوبی در امر آموزش داشته باشند.
وی محتوای آموزشی، فضای آموزشی، معلمان، دانش آموزان و اولیاء را از اجزا و ارکان کلیدی و مؤثر تشکیل دهنده نظام آموزشی قوی دانست وگفت: برای رسیدن به جامعه مطلوب و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند توجه بیشتر به جایگاه آموزش وپرورش در کشور هستیم. رئیس اداره آموزش‌های رسمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: فعالیت‌های علمی و آموزشی هنرستان کشاورزی در سایه مدیریت علمی و توانمند و هنرآموزان با تجربه در این شرایط کرونایی ستودنی است.
ضرغام عزیزی افزود: هنرستان کشاورزی فرصت ارزشمندی برای هنرجویان برای مهارت آموزی در رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی فراهم آورده است.
وی اضافه کرد: آموزش تنها راه تغییر و تحول در جامعه است و تنها راه کمک به حل مشکل اشتغال و رفع بیکاری نیز تحصیل دررشته‌های فنی وحرفه‌ای وکاردانش بالاخص در بخش کشاورزی با توجه به ظرفیت‌ها وپتانسیل‌های استان است.

مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در این آیین با تبریک ولادت مولای متقیان حضرت علی (ع) گفت: شورای معلمان و مدرسه از ارکان کلیدی اداره مدرسه است که به شکل کیفی ومنظم برای استفاده از نظرات سازنده معلمان و عوامل اجرایی تشکیل می شود.
سید ولی موسوی ،توجه به خلاقیت و حضور موثر در مدرسه را از مهمترین ویژگیهای معلمان دانست وگفت: همه باید با برنامه ریزی اصولی برای آموزش کیفی فرزندان این دیار بیش از گذشته تلاش کنیم.
وی با تقدیر وتشکر از فعالیتهای خوب معلمان در شرایط کرونایی خطاب به معلمان گفت: رسالت همه ما تربیت انسان در تراز نظام جمهوری اسلامی است که باید در این زمینه از همه ظرفیتها وپتانسلیهای خویش برای آموزش مطلوب هنرجویان بهره جوییم و همیشه دنبال کارهای خلاقانه باشیم.
موسوی پرهیز از مسائل حاشیه‌ای و توجه خاص به مسائل آموزشی و علمی هنرستان را از سیاست‌های کلیدی مجموعه عوامل اجرایی هنرستان کشاورزی عنوان کرد و گفت: با همکاری مسئولان مرکر تحقیقات ،جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش و با بهره گیری از سایر ظرفیت‌های استانی تلاش می‌کنیم مهارت آموزی و آموزش کیفی هنرجویان به بهترین نحو ممکن انجام شود.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی در پایان، همدلی و تعامل خوب مجموعه کادر اجرایی و آموزشی هنرستان کشاورزی را نمونه بارزی از مدیریت مشارکتی برای رسیدن به وضعیت مطلوب ذکر کرد و از حمایتهای آموزش وپرورش شهرستان و مرکز تحقیقات کشاورزی در ایجاد بستری بانشاط برای آموزش کیفی هنرجویان تشکر و قدردانی کرد.
مراسم مولودی خوانی، پخش نماهنگ و قرائت اشعاری در مدح مولای متقیان حضرت علی (ع) از دیگر برنامه های این آیین باشکوه بود.
در پایان از هنرآموزان هنرستان آیت الله ملک حسینی با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی