تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 15:52
کد خبر : 20953

با این روند چرخش نخبگان محقق نمی شود

با این روند چرخش نخبگان محقق نمی شود

آفتاب دنا: جوانگرایی در حوزه مدیریتی کشور یکی از ضروریاتی است که می‌تواند پویایی قابل توجهی را در ابعاد گوناگون ایجاد کند و منجر به رشد و توسعه کشور شود. سال‌هاست با روی کار آمدن دولت‌های مختلف استفاده از مدیران جوان به یک دغدغه تبدیل شده است.یکی از توصیه‌های همیشگی مقام معظم رهبری استفاده از


آفتاب دنا: جوانگرایی در حوزه مدیریتی کشور یکی از ضروریاتی است که می‌تواند پویایی قابل توجهی را در ابعاد گوناگون ایجاد کند و منجر به رشد و توسعه کشور شود.

سال‌هاست با روی کار آمدن دولت‌های مختلف استفاده از مدیران جوان به یک دغدغه تبدیل شده است.
یکی از توصیه‌های همیشگی مقام معظم رهبری استفاده از نخبگان و جوانان در عرصه مدیریتی بود که ایشان براین نکته تاکید می نمودند بدون توجه به جایگاه سیاسی از نخبگان ازآنان استفاده شود.
آنچه مسلم است مدیران جوان هم از نظر جسمی، هم روحی و هم علمی کارآمدتر بوده و می‌توانند منجر به تحرک و کارآمدی بدنه دولتها شوند که قطعا بهره‌مندی از ظرفیت نیروی جوان در پست‌های مدیریتی می‌تواند موفقیت بیشتری را در حوزه‌های مختلف کشور و رفع موانع موجود به همراه داشته باشد.
البته در رابطه با استفاده از نیروی انسانی نباید از اهمیت تجربه هم غفلت کرد، بنابراین اگر به جوانان برای فعالیت در پست‌های مدیریتی فرصت می‌دهیم حتما باید به آنها متذکر شویم که از تجربیات موفق و حتی ناموفق مدیران گذشته درس بگیرند تا با آگاهی بیشتری در مسیر توسعه کشور گام بردارند.
این روزها با تغییرات مدیریتی شاهد انتخاب و انتصاب افرادی هستیم که در دهه های گذشته نیز مسؤلیت داشتند و با تغییر دولت ها کنار گذاشته شده بودند.
البته این موضوع عدم چرخش نخبگان و شایستگان به این دولت فعلی بر نمی گردد بلکه درهمه دولت‌ها این شیوه اجرایی شده است.
در دولت گذشته نیز مدیرانی در راس دستگاهای اجرایی قرار داشتند که در دولت اصلاحات نیز مسئولیت‌ داشتند.
امروز نیز شاهدیم با تغییرات مدیریتی در وزارت‌خانه ها، مدیران دستگاههای اجرایی مختلف نیز در استانها وشهرستانها در حال تغییر هستند.
تغییراتی که در کهگیلویه وبویراحمد در حال شکل گیری است نیز حکایت از ورود مدیرانی دارد که در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد سکان امور را در دست داشتند و سهمی در مدیریتهای میانی و کلان داشتند.
مشی دولت سیزدهم و رئیس جمهور عزیزمان، استفاده از نخبگان وشایستگان در بدنه مدیریتی برای شکل گیری و تقویت دولت مردمی ایران قوی است. دولتی که فساد ستیز است و با همه وجود دنبال حل مشکلات مردم و بازسازی اعتماد آنان به نظام اسلامی است.
آنچه که امروز باید مدنظر تصمیم سازان و برنامه ریزان دولت سیزدهم قرار گیرد توجه به جوانان و نخبگان در عرصه مدیریتی برای پرورش مدیران جهادی و انقلابی است.
مدیرانی که در این مدت اندک درسطوح مختلف بکار گرفته شده اند در دوران مدیریت خویش آنچه در توان داشته اند عرضه کردند و عملکرد آنان را مردم دیده اند . چرا دوباره از آنان استفاده می شود. مگه قحط رجال است که فقط یه عده خاصی همیشه مدیر باشند.
جناب آقای استاندار: درصورت ادامه این روند تکلیف جوانان خوش ذوق با انگیزه و توانمند در این بین چه می شود.
اگر به همین منوال فرصت‌های مدیریتی همیشه در دست عده ای خاص باشد یاس و نا امیدی در بین نخبگان و جوانان شایسته روز بروز فزون تر خواهد شد و اعتماد آنان به مسؤلان نیز کم رنگ تر از همیشه خواهد شد.
تنها راه برون رفت از این وضعیت توجه خاص به تخصص گرایی و کارآمدی و استفاده‌ از ظرفیت‌ها ی انسانی خواهد بود که انرژی جدیدی وارد بدنه دستگاهای اجرایی شود تا با ایجاد تحرک و روحیه جهادی نشاط و امید به آینده بیش از پیش در جامعه نمایان شود.
بدون تردید، تربیت مدیران جوان نیز از همین رهگذر می گذرد که فرصت‌های مدیریتی حداقل در مدیریتهای میانی و ستادی در اختیار آنان قرار گیرد تا با پرورش روح خلاقیت و اشراف بر مسائل کاری بتواند در رده های مختلف مدیریتی در آینده موفق ترعمل نمایند.
جناب آقای استاندار:
اگر بنا دارید از مدیران گذشته در سیستم‌های مدیریتی در این دولت استفاده کنید تلاش کنید با استفاده‌ از تجاربی که کسب کرده اند در سطح کلان کشوری از آنها بهره گرفته شود تا نیروهای انسانی توانمند کهگیلویه وبویراحمد سهمی در مدیریت کلان کشور داشته‌ باشند.
در شرایط کنونی مسئولان دستگاه‌های اجرایی در دولت سیزدهم نیز باید زمینه را برای مدیریت صحیح منابع انسانی و تربیت مدیران جوان فراهم کنند، چرا که تنها راه رفع مشکلات موجود، ایجاد فرصت برای از بهره‌مندی از خلاقیت و دانش نیروی جوان و چابک کشور است.

امیدوارم استاندار فرهیخته دولت انقلابی سیزدهم فرصت های مدیریتی را در اختیار نخبگان و شایستگان قرار دهد تا به چرخش مدیریت شاهد تحول در نظام‌ مدیریتی و تربیت مدیران توانمندی در سطوح بالاتر برای این دیار پرگهر باشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی