تاریخ انتشار : جمعه 31 دسامبر 2021 - 14:47
کد خبر : 20920

آماده سازی پیست اسکی کاکان برای آغاز ورزش های زمستانی

آماده سازی پیست اسکی کاکان برای آغاز ورزش های زمستانی

آفتاب دنا: پیست اسکی کاکان امروز برای نخستین بار با دستگاه برف کوب برای علاقه مندان به ورزش های زمستانه آماده سازی می شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، رئیس هیات اسکی اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: با بارش برف در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد شرایط لازم برای بازگشایی پیست اسکی

آفتاب دنا: پیست اسکی کاکان امروز برای نخستین بار با دستگاه برف کوب برای علاقه مندان به ورزش های زمستانه آماده سازی می شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، رئیس هیات اسکی اداره کل ورزش و جوانان این استان گفت: با بارش برف در مناطق مختلف شهرستان بویراحمد شرایط لازم برای بازگشایی پیست اسکی کاکان فراهم شد.
بازگشایی پیست کاکان از فردا
حمید زرافشار از راه‌اندازی، برف کوبی و تجهیز پیست اسکی کاکان خبر داد و افزود: این پیست امروز برای نخستین بار با دستگاه برف کوب برای ورزشکاران و علاقمندان به این رشته ورزشی در حال آماده سازی است.
وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط آب و هوا پیست اسکی کاکان از فردا ۱۱ بهمن آماده بازگشایی است و در صورت تداوم شرایط جوی تا فروردین ماه نیز در اختیار ورزشکاران رشته اسکی است.
ترافیک معظل پیست اسکی کاکان
زرافشان اسکی را تنها رشته مفرح زمستانی عنوان کرد ادامه داد: ترافیک روز‌های پایانی هفته در صورت بارش برف و رحمت الهی به عنوان معظل بزرگ در تردد ورزشکاران پیست اسکی کاکان است.
زرافشان از مسئولان راهداری و پلیس راه استان خواست در رفع این مشکل همکاری کنند.
رایگان بودن پیست اسکی کاکان برای سنین زیر ۱۲ سال
رئیس هیات اسکی اداره کل ورزش و جوانان استان راه انداری مدرسه اسکی و استعداد یابی ورزشکاران زیر ۱۲ سال را یکی از برنامه‌های مهم این هیات عنوان کرد و خواستار حمایت بیشتر مسئولان از این رشته مفرح و شاد شد.
زرافشان با اشاره به اینکه برای ورودی و استفاده از ظرفیت پیست در دیگر مناطق کشور، هر ورزشکار یک میلیون تومان باید هزینه کند اضافه کرد: این مبلغ در پیست اسکی کاکان ۳۰ هزار تومان پیش بینی شده و آموزش به افراد زیر ۱۲ سال در این پیست رایگان است.
تیوپ سواری در محدوده پیست اسکی کاکان ممنوع
وی با تاکید بر اینکه پیست اسکی مکانی برای پرداختن به ورزش اسکی است و تیوپ سواری در این مکان‌ها ممنوع است گفت: در چند سال اخیر شبه ورزشی به نام تیوپ سواری در بین مردم رایج شده که متاسفانه با وجود مفرح و هیجانی بودن آن آسیب‌های بی شمار و بعضا جبران ناپذیری را را به تیوپ سواران وارد می‌کند.
موقعیت جغرافیایی پیست اسکی کاکان
پیست اسکی کاکان واقع در ۱۸ کیلومتری شمال شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که ظرفیت بی بدیلی در حوزه گردشگری و ورزش‌های زمستانی محسوب می‌شود.این پیست در دامنه‌های رشته کوه زاگرس و قله دنا در ارتفاع ۲۶۰۰ متری در دهستان کاکان واقع شده است.پیست کاکان نزدیکترین پیست اسکی ایران به کشور‌های حوزه خلیج فارس و استان‌های جنوبی کشور است و به همین دلیل شرایط منحصر به فرد آن باعث حضور گردشگران داخلی و خارجی زیادی در این منطقه می‌شود.
آیین افتتاحیه پیست اسکی کاکان نیز برگزار و زمان آن از همین رسانه اعلام می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی