تاریخ انتشار : جمعه 10 دسامبر 2021 - 22:46
کد خبر : 20819

دولت مصم به اجرای سد تنگ سرخ است/ در راه توسعه استان با همه توان قدم برمی داریم/ رسانه‌ها دسیسه کاری‌ها را کمرنگ کنند

دولت مصم به اجرای سد تنگ سرخ است/ در راه توسعه استان با همه توان قدم برمی داریم/ رسانه‌ها دسیسه کاری‌ها را کمرنگ کنند

آفتاب دنا : نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: سدتنگ سرخ مجوزهای لازم را گرفته و دولت مصم به اجرای است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مهدی روشنفکر در نشست صمیمی با خبرنگاران  به بیان گزارشی از عملکرد خویش در مجلس شورای اسلامی پرداخت و به

آفتاب دنا : نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: سدتنگ سرخ مجوزهای لازم را گرفته و دولت مصم به اجرای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مهدی روشنفکر در نشست صمیمی با خبرنگاران  به بیان گزارشی از عملکرد خویش در مجلس شورای اسلامی پرداخت و به سوالات خبرنگاران در زمینه های مختلف پاسخ داد.

وی با تسلیت حادثه اتوبوس دهدشت، تهران و تبریک ولادت حضرت زینب و روز پرستارو تقدیر از خبرنگاران در پوشش خوب اخبار فعالیتهای یک سال گذشته خادم مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: بنای کار ما این است که از نقد در مسیر کار خود استفاده کنیم و از نقدهای منصفانه با آغوش باز استقبال می کنم.

وی اظهارکرد: اگر رسانه ها نبودند روزانه بسیاری از افراد رنگ عوض می کردند و بعضی هم رنگ ها را تغییر می دادند.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نقدهای درون گفتمانی ندای وحدت را رصد کنید درون همین جریان گاه تندترین نقدها بر ما وارد می‌شود که آن را برای خود رحمت می دانیم و نقد منصفانه را با آغوش باز می‌پذیریم.

روشنفکر در خصوص تغییرات مدیریتی در استان تصریح کرد: بر اساس بیانیه گام دوم به این موضوع فکر می‌کنیم در ایام انتخابات شعار های پنجگانه داشتیم که یکی از آنها توجه به جوانان و دیگری بازگشت به مردم بوده و همین راه را ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: در این مدت هم تکیه بر جوانان داشتیم و نشان دادیم که به آنها اعتماد داریم باید قدردان مردم باشیم که به زیبایی پای نظام ایستاده اند که در هر شرایط وارد صحنه می شوند و انقلاب و حاکمیت را حمایت می‌کنند.

در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضویت فعال دارم

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در طول مدتی که در مجلس حضور داریم به جای شعار دادن و مشغول کار هستیم و به عنوان خادم مردم مشکلات آنها را بررسی می‌کنیم و تا آنجا که می‌شود برای رفع آنها تلاش می‌شود همچنین در راه توسعه استان با همه توان خود قدم برداریم.

روشنفکر با اشاره به اقدامات انجام شده در دوره نمایندگی خود تاکید کرد: در بیش از هفت فراکسیون و کمیسیون عضویت فعال دارم در کمیسیون آموزش و تحقیقات از رتبه خوبی برخوردار بوده هر چند در کمیسیون اجتماعی نیز رتبه سوم را در بین بسیاری از نمایندگان با سابقه برای حضور در آن کمیسیون کسب کرده بودم.

وی با اشاره به حضور خود در فراکسیون عشایر به عنوان نایب رئیس اول اظهار کرد: در خدمت جامعه ۷۵ هزار نفری عشایر استان هستیم و مشکلات آنها را به جد پیگیری می‌کنیم بیش از ۲۴ میلیارد تومان و چندین وسیله نقلیه همین چندی پیش برای عشایر استان مصوب شد که تخصیص آن ۱۰۰ درصد است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: در کمیسیون تلفیق تلاش زیادی داشتیم برای اولین بار در نظام بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی ۴۹۵ میلیارد تومان جهت محرومیت‌زدایی استان علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته شده مصوب کردیم در حوزه راه ۶۱ میلیارد در حوزه آب نیز ۳۴ میلیارد تومان مصوب شد این موارد جدای از اعتبارات مصوب در لایحه بودجه سالانه است.

گازرسانی به بخش زیلایی

روشنفکر افزود: کار بزرگ دیگری که از وزارت نفت در دولت قبل پیگیری شد ۱۴۵ میلیارد تومان برای گازرسانی به زیلایی مصوب شد تا از این رهگذر ۴۴۰۴ خانوار از نعمت گاز برخوردار شوند و همین طور تعداد ۶۵۰ روستای استان چهارمحال و بختیاری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به زلزله سی سخت و اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان دنا اظهارکرد: اقدامات زلزله سی‌سخت را اگر بررسی کنیم در بودجه برای حوادث غیر مترقبه بودجه‌ای خاص را در نظر گرفته‌اند به غیر از این بودجه برای اولین بار با رایزنی های صورت گرفته از طریق مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان دنا اعتبار جداگانه مصوب شد و اقدامات مختلفی جهت در اختیار قرار دادن کمکهای غیر نقدی صورت گرفت و در یک مورد ۵ میلیارد تومان در اختیار شهرداری سی‌سخت گذاشته شد همچنین مقرر شد به هر منزل روستایی در شهر ۵۰ میلیون تومان و در روستا ۴۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر راه و شهرسازی را به استان آوردیم تا مسیر پاتاوه_ دهدشت را مورد بررسی قرار دهد که قرار است در خرداد ماه این جاده با حضور ریاست جمهوری افتتاح رسمی شود در دولت جدید نیز ۴۵۲ میلیارد تومان برای آن منظور کردند که خارج از اعتبارات مصوب بودجه است.

بهره برداری از راه آهن اقلید،یاسوج با اعتبارات قطره چکانی تا ۵۰سال آینده

روشنفکر تصریح کرد: برای محور یاسوج_ اقلید نیز ۴۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد که ۳۷ میلیارد تومان آن را برای رفع مشکل تقاطع غیر همسطح مصوب کردند.در خصوص همین تقاطع تذکرهای لازم را داده‌ایم قرار بر این بود که ظرف ۲۴ ماه با اعتبار ۷۲ میلیارد تومانی این پروژه به سرانجام برسد که پی‌گیر آن هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: خرسند و خوشحال هستم که اگر نمی‌توانم به همه تلفن ها پاسخ دهم اما حضورم در فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها حاصل و دستاوردهای خوبی داشت.

روشنفکر با بیان اینکه هر چند از شرایط مخابرات و اوضاع اینترنت در استان راضی نیستم، تصریح کرد: پیگیر سایت‌های مخابراتی بوده‌ایم تنها یک سایت ۲۴ روستا را در تنگ تامرادی پوشش می‌دهد همچنین پرواز فرودگاه یاسوج را به۶ روز در هفته ارتقا دادیم.

دولت مصمم به اجرای سد تنگ سرخ است

وی با بیان اینکه در خصوص سد تنگ سرخ نبش قبر نمی‌کنیم و این کار از ۱۱ سال پیش شروع شد، ادامه داد: شهر یاسوج در آینده دچار مشکل آب آشامیدنی می‌شود و لازم و ضروری است که برای این مشکل چاره اندیشی شود آینده زندگی مردم وابسته به آب سد تنگ سرخ است دلیلی برای توقف این سد نمی بینم کسانی که مطالعات و اجرای این سد را شروع کرده بودند حتما به نتیجه رسیده بودند و الان که ۶۰۰ هکتار باغ و اراضی مردم قلع و قمع شده دیگر چه راهی است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در یاسوج این سد مجوزهای لازم را گرفته، اگر در حوزه شیراز مجوزی نداشته باشند قانون خود برخورد خواهد کرد.وقتی رئیس جمهور از یک روز حضور در استان نیمی از آن روز را در کنار سد بوده نشان دهنده مصمم بودن دولت در اجرای سد تنگ سرخ است.

وی عنوان کرد: این پروژه یازده سال پیش شروع شد. مجوزهای قانونی آن طی شد. شخصا دلیلی را برای توقف این سد من نمی‌بینم. ۲۴ میلیارد تومان در پی ۱۰ سال لحاظ کردند برای این سد. ۶۱۱ هکتار از باغات و زمین و مبلمان این‌جا را کار کردند. اما از زمان ورود بنده تا الأن ۲۳۵ میلیارد تومان اعتبار شده است. در ده سال ۱۵ درصد رشد داشت، اما در یک سال و اندی که من آمده‌ام به ۴۰ درصد رسیده است. رئیس جمهور که به این استان، وزیر مربوطه اعلام کرد ۳۵ درصد رشد، اما الأن کارشناسان می‌گویند ۴۰ درصد رشد داشته است.

یکی از دلایلی که کارشناسان در تأیید این سد می‌گویند، این است که آب شرب یاسوج با یک یا دو چاه قابل تأمین نیست. در سال های بعدی ممکن است خشکسالی‌ها تکرار شود. ما بحران آب داشتیم. آقایان در گذشه کار مطالعاتی کردند. اما روند کار کند بود. ما آمدیم با توجه به بحران آب که داشتیم گفتیم که آب شرب یاسوج باید تأمین شود.

روشنفکر در ادامه افزود: به سه دلیل در یاسوج بحران آب پیش می‌آید: بالا بودن یاسوج از سطح دریا، پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی و سوم نرخ بالای مهاجرپذیری در یاسوج. مردم آب شرب لازم دارند و این آب با چاه تأمین نمی‌شود.

روشنفکر در خصوص رضایت از فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: شرایط موجود ارشاد استان رضایت‌بخش نیست نمره مطلوبی به فرهنگ و ارشاد نمی‌دهیم هر چند از همه حوزه‌های فرهنگی انتظار کار بیشتری داریم.

وی با اشاره به انتصابات در استان منتسب به خود خاطرنشان کرد: هر چند نمایندگان نقشی در انتصاب‌ها ندارند و تنها پیشنهاد می‌دهند اما از ۲۱ نفری که در راس امور قرار گرفته‌اند همه جوان بوده‌اند و همه آنها منتسب به بنده نبودند، بررسی شود که چند نفر از این تعداد از مخالفان بنده بودند و خوشحالیم که این انتخاب‌ها کارساز بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باز هم می‌گویم اگر از ما نظر و مشورت خواستند ما نیز نظر خود را به استاندار در خصوص انتصابات می‌گوییم.

البته انتصابات ربطی به نماینده ندارد. اگر استاندار نظر خواستند نظر می‌دهم؛ نظر و مشورت با دخالت تفاوت دارد. وقتی که ورشکسته‌های سیاسی دخالت می‌کند من نماینده حق نظارت و مشورت ندارم؟

زمستان است از راهروهای وزارت خانه ها برگردید

روشنفکر با اشاره به تحرکات برخی افراد در حوزه سیاسی ادامه داد: می‌گوییم زمستان است از راهروهای وزارت خانه ها در مرکز برگردید و اینکه دنبال این هستید که این را عزل و آن را نصب کنید تا کی؟

وی در زمینه کارهای انجام نشده در گذشته عنوان کرد: گاهی انسان غصه می‌خورد وقتی که یک بشکه نفت ۱۴۵ دلار بود شما می‌توانستید با یک تلفن ۱۰ تا ۲۰ میلیارد تومان برای استان و منطقه خودتان بیاورید چرا این کار را نکردید تا کنون برای گرفتن یک میلیارد تومان شبانه روز باید تلاش شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: ای کاش آن موقع مثل امروزتان به وزارتخانه‌ها سرک می‌کشیدید تا به این چالش‌ها برخورد نمی‌کردیم و گرفتار این همه بیکاری، اعتیاد، طلاق، خودسوزی و خودکشی نمی‌شدیم.

روشنفکر افزود: چرا گذشته ها را به چالش نمی‌کشانید مگر ما مسلمان نیستیم هر چند معتقدم حاشیه‌ها اتحاد و همدلی و ایمان را کمرنگ می کند.

رسانه‌ها دسیسه کاری‌ها را کمرنگ کنند

وی خطاب به خبرنگاران تصریح کرد: با قلم و رسانه‌ای که در اختیار دارید تلاش کنید تا کم مهری‌ها و دسیسه‌کاری‌ها در مسیر کمرنگ شود تا ما کنار بقیه نخبگان برای توسعه استان گام موثری برداریم.

وی افزود: متأسفانه در برخی از دستگاه‌ها بازگشت اعتبار داشته‌ایم. حتی امسال هم بازگشت اعتبار در استان وجود داشته است.

روشنفکر در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران در مورد کارخانه قند نیز گفت: دو سه در جلسه در هفته‌های گذشته با ستاد اجرایی فرمان امام داشتیم. بنا است در هفته‌های آتی کار را شروع کنند. آن‌ها مصمم هستند. ما هم دست‌بردار نیستیم.

روشنفکر در خصوص سؤال یکی از خبرنگاران پیرامون انتصاب برخی از مدیران که به اداره‌ی مورد نظر ارتباطی ندارند، نیز گفت: اگر از ما مشورت خواستند ما نظر می‌دهیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میانگین و معدل کاری عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم قابل تحسین است.

روشنفکر اظهارکرد: با توجه به محدودیت های موجود تاکنون گام های مثبتی در کشور توسط دولت سیزدهم برداشته شده است.

وی عنوان کرد: اگرچه از برخی وزارتخانه ها انتظار عملکرد بهتری وجود دارد و اقدامات انجام شده خالی از اشکال نیست اما در مجموع اقدامات قابل قبولی طی ۱۰۰ روزکاری ارایه داده است.

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت راه آهن اقلید_ یاسوج بیان کرد: با این اعتبارات قطره چکانی پروژه راه آهن اقلید _یاسوج بجایی نمی‌رسد و تا ۵۰ سال آینده به بهره برداری می رسد که نیازمند توجه ویژه دولت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی