تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:52
کد خبر : 20645

استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود مدرسه رنج می‌برد

استان کهگیلویه و بویراحمد از کمبود مدرسه رنج می‌برد

آفتاب دنا: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی مناطق استان از جمله حاشیه شهر یاسوج با کمبود شدید مدرسه روبه‌رو هستیم. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، پیروز کرمی در آئین بیست و سومین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر ساله به منظور

آفتاب دنا: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی مناطق استان از جمله حاشیه شهر یاسوج با کمبود شدید مدرسه روبه‌رو هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، پیروز کرمی در آئین بیست و سومین جشنواره تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر ساله به منظور تجلیل از خیرین مدرسه ساز این جشنواره برگزار می‌گردد که در دو سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزاری جشنواره به صورت مجازی انجام شد.

وی افزود: ۵۵ پروژه به متراژ ۲۷ هزار متر مربع در قالب ۳۰۸ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۴۹ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت مشارکتی در حال ساخت است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین ساخت و ساز مدارس در استان به صورت مشارکتی توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام بوده‌ است.

وی به خسارات زلزله سی‌سخت اشاره کرد و گفت: جهت تعمیرات اساسی مدارس در زلزله سی‌سخت هشت میلیارد تومان هزینه شده‌ است.

کرمی به جذب بیش از پنج میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مدارس از محل خیرین اشاره کرد و افزود: یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان نیز از محل بودجه سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ در قالب طرح آجر به آجر با هدف مشارکت مردم در امر مدرسه سازی مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به عنوان هدف برای استان در نظر گرفته شده بود که در این طرح ۲۱ میلیارد تومان اعتبار جذب شد.

وی افزود: از طرف موسسه ابرار پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای ساخت یک مجموعه آموزشی در استان اعتبار جذب شده است.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مناطق روستایی از محل اعتبارات خیرین مدرسه ساز ۳۰ درصد و در مناطق شهری ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز جذب و مابقی از دیگر محل‌ها تأمین می‌شود.

وی افزود: در بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز سقف تعهد استان شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود که در سال جاری و در جشنواره بیست و سوم این مبلغ به بیش از سی میلیارد تومان افزایش یافته‌است.

وی تصریح کرد: جذب کمک‌های خیرین مدرسه ساز در استان نسبت به سال گذشته با رشد ۳۵۵ درصدی مواجه بوده و استان در این زمینه مقام اول را در کشور دارد.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این آئین گفت:  بنیاد برکت احداث ۴۹ مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد را با اعتباری بالغ بر ۲۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در دستور کار دارد.

وی افزود: از تعداد ۴۹ مدرسه مورد تعهد بنیاد برکت ۳۵ مدرسه به بهره‌برداری رسیده‌است و ۱۴ مدرسه نیز در حال احداث می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی