تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 اکتبر 2014 - 12:40
کد خبر : 2059

طرح هادی ۷۰۰روستای کهگیلویه وبویراحمدتهیه شد

طرح هادی ۷۰۰روستای کهگیلویه وبویراحمدتهیه شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از تهیه طرح هادی روستایی در بیش از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان خبر داد و گفت: این طرحها در صورت تامین اعتبار آماده اجراست. ابراهیم فرزانه در گفت و گو با خبرنگار نسیم دنا  افزود: عملیات اجرایی طرح هادی در ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار

81339990-5997975مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از تهیه طرح هادی روستایی در بیش از ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان خبر داد و گفت: این طرحها در صورت تامین اعتبار آماده اجراست.
ابراهیم فرزانه در گفت و گو با خبرنگار نسیم دنا  افزود: عملیات اجرایی طرح هادی در ۳۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کهگیلویه وبویراحمد به اتمام رسیده است.

وی دلیل روند کند اجرای طرح های هادی روستایی را کمبود اعتبار دانست و افزود: اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن این استان با بیش از یکهزارو ۷۰۰روستا تنها ۱۰۰ میلیارد ریال است در حالی که استانی با ۷۰۰روستا، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در بخش بنیاد مسکن دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: از زمان تاسیس این نهاد تاکنون حدود پنج هزارو ۴۰۳ قطعه زمین بین افراد مستمند و نیازمند در نقاط روستایی این استان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه صدور اسناد مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است ، افزود: همکاری و تعامل برخی دستگاه های اجرایی و مسوولان محلی در این راستا ضعیف بوده است.

فرزانه اظهار کرد: در برنامه امسال بیش از دو هزارو ۹۰۰ مسکن روستایی در سطح استان سنددار خواهد شد.

وی ابراز داشت: تاکنون افزون بر ۳۲هزار جلد سند روستایی در این استان صادر شده است.

فرزانه با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون بیش از ۴۸ هزار مسکن روستایی در این استان بهسازی شده است، از اعطای وام ۱۵۰ میلیون ریالی برای بهسازی و مناسب سازی ۲۰ هزار مسکن روستایی در کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از راهبردهای اساسی دولت یازدهم برای توسعه پایدار در روستاها بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی است.

وی تصریح کرد: متقاضیان می توانند با مراجعه به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و با تشکیل پرونده نسبت به دریافت این میزان تسهیلات اقدام کنند.

فرزانه از تشکیل بیش از ۱۰هزار پرونده آماده اعطای وام مقاوم سازی در این استان خبر داد و گفت: تحقق و جذب این میزان اعتبار نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی بویژه بانکهای عامل است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه وبویراحمد از ورود به برخی کارهای عام المنفعه در سطح این استان و برنامه ریزی های دراز مدت در کنار کارهای عمرانی خبر داد و گفت: رسیدن به درآمد پایدار با ایجاد واحدهای تولیدی و عام المنفعه در اولویت برنامه هاست.

فرزانه تاکید کرد: در این راستا اولین واحد تولید مصالح بتنی استاندارد در گچساران را اندازی شده و درسایرشهرستانهای استان نیز در آینده راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت های اقتصادی بنیاد مسکن تاکنون در این استان هیچ گونه فعالیتی نداشته اند، افزود: با راه اندازی این کارگاهها بخشی از خلاء ها در این زمینه مرتفع می شود.

فرزانه راه اندازی دهکده توریستی و ورزشی نیز از دیگر اولویت ها و برنامه های دراز مدت اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی الحاق برخی روستاهای اطراف دارای دهیاری شهرهای مختلف کهگیلویه وبویراحمد به شهر را به صلاح نداست و گفت: الحاق این روستاها بدون برنامه ریزی و زیرساخت های لازم قابل توجیه نیست و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شدت مخالف انجام این کار است.

فرزانه تاکید کرد: تجهیز و تامین اعتبارات لازم دهیاریها برای انجام بهتر کارهای عمرانی و بهسازی روستاها و نیز تفویض اختیار بیشتر به بنیاد مسکن بویژه در زمینه صدور سند مالکیت ها و پروانه های ساختمانی بهترین راهکار برای خروج این روستاها از بحران و معضلات موجود است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی