تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اکتبر 2021 - 22:58
کد خبر : 20555

تلاش سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای احیای جنگل های زاگرس/ ۲۰ هزار بذر بلوط جمع آوری می شود

تلاش سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح برای احیای جنگل های زاگرس/ ۲۰ هزار بذر بلوط جمع آوری می شود

آفتاب دنا: مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود جدی این سازمان به موضوع احیای جنگل های بلوط حوزه زاگرس و مناطق جنگلی استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه گفت؛ با توجه به وضعیت جنگل های بلوط طی چندین سال گذشته

آفتاب دنا: مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد از ورود جدی این سازمان به موضوع احیای جنگل های بلوط حوزه زاگرس و مناطق جنگلی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه گفت؛ با توجه به وضعیت جنگل های بلوط طی چندین سال گذشته و همچنین در راستای حفاظت و صیانت از پوشش سبز زاگرس، سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح با اجرای طرح بسیج همگام با منابع طبیعی به همت مربیان بسیجی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بویراحمد اقدام به یک پویش جمع آوری بذور بلوط و تهیه نهال جهت کاشت مجدد در دل طبیعت در زمان و مکان مناسب خود کرده است.
وی بیان کرد؛ در این طرح قرار هست که امسال حداقل تعداد ۲۰ هزار بذر بلوط جهت کشت در خزانه جمع آوری شود.
غلامی ابراز امیدواری کرد این کار به یک فرهنگ و خواسته عمومی تبدیل شود چرا که، منابع طبیعی امانتی است در دستان ما و متعلق به نسل های آینده می باشد و می بایست از این میراث گرانبها نهایت بهره برداری را داشته باشیم.
وی اظهار داشت؛ امیدواریم همکاران ما در اداره کل منابع طبیعی استان این طرح را به عنوان یکی از طرح های اولویت دار منابع طبیعی در کمیته های تخصصی و فنی خود تصویب و اعتبارات لازم را جهت حمایت از این طرح تخصیص دهند.
غلامی افزود؛  سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان این طرح را به صورت خودجوش شروع کرده و در نظر دارد سالانه اجرایی نماید و آمادگی هر گونه همکاری به اداره کل منابع طبیعی استان جهت احیای پوشش سبز زاگرس به خصوص جنگل های بلوط را دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی