تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 14:26
کد خبر : 20529

سوء مدیریت و بی برنامه گی در میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد /برگشت اعتبارات زیرساختهای گردشگری

سوء مدیریت و بی برنامه گی در میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد /برگشت اعتبارات زیرساختهای گردشگری

آفتاب دنا: یادداشت سید ولی موسوی// در دنیای امروز گردشگری به عنوان یک صنعت سود آور نقش مهمی در توسعه‌ جوامع بشری دارد که این مهم در کهگیلویه وبویراحمد که کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده است نادیده گرفته شده است. از آنجا که یکی از مهمترین مزیت ها و محورهای شاخص

آفتاب دنا: یادداشت سید ولی موسوی// در دنیای امروز گردشگری به عنوان یک صنعت سود آور نقش مهمی در توسعه‌ جوامع بشری دارد که این مهم در کهگیلویه وبویراحمد که کلکسیونی از زیبایی‌های طبیعی را در خود جای داده است نادیده گرفته شده است.


از آنجا که یکی از مهمترین مزیت ها و محورهای شاخص توسعه ای استان کهگیلویه وبویراحمد گردشگریست متاسفانه به علت ضعف مدیریت ، عدم برنامه محوری و شعاری بودن مدیران حاکم بر این سازمان در سالهای اخیر نه تنها هیچ گونه پیشرفتی حاصل نشده است بلکه سالها توسعه این استان را به عقب انداخته است.
هم اکنون کهگیلویه وبویراحمد تنها استانی است که طرح جامع گردشگری ندارد که این خود ناشی از بی تدبیری متولیان عرصه گردشگری در سالیان گذشته است و نبود طرح جامع گردشگری بزرگترین چالش رونق صنعت گردشگری استان می باشد.
صنعت گردشگری محور توسعه اقتصادی و حمایت از تولید ملی است وامروز این صنعت، سومین صنعت درآمدزای جهان است که ضروری است در دولت سیزدهم با آسیب شناسی نقاط قوت وضعف سازمان گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه وبویراحمد و چالشها و مشکلات آن بررسی دقیق علمی صورت بگیرد و در صورتیکه ترک فعل و سوء مدیریتی در این سازمان وجود دارد مد نظر قرار گرفته وبرخوردهای لازم صورت بگیرد.
صنعت گردشگری صنعتی چندوجهی است که می‌تواند اثر مثبتی بر سایر بخش‌های کشور مانند کسب درآمد ارزی، افزایش درآمد ملی جامعه ، افزایش درآمد دولت، افزایش سرمایه‌گذاری، افزایش اشتغال نیروی کار، توسعه تولید، فروش و گردش اقتصادی صنایع دستی داشته باشد و مهم‌تر از همه تغییر دید و نگرشی است که می‌تواند بر گردشگران در مورد آن کشور و استان به وجود آورند. به همین دلیل توجه به این صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در استان کهگیلویه وبویراحمد برای افزایش سهم خود از این صنعت درآمدزا برنامه‌ریزی‌های مفصلی را انجام داد.
وجود پروژه های نیمه تمام در حوزه گردشگری و راکد ماندن آنها از جمله پروژه مهم پارک آبی یاسوج با حجم سرمایه گذاری انجام شده به مبلغ بیش از دهها میلیاردتومان و اشتغالزایی صدها نفر که بیش از سه سال است
وجود پروژه های نیمه تمام در حوزه گردشگری و راکد ماندن آنها از جمله پروژه مهم هتل ۴ ستاره و پارک آبی یاسوج با حجم سرمایه گذاری انجام شده به مبلغ بیش از دهها میلیاردتومان و اشتغالزایی صدها نفر که بیش از سه سال است به خاطر درصد کمی غیر فعال و منتظر دریافت تسهیلات تکمیلی است.
پروژه تله کابین یاسوج که سالهاست مدیران این سازمان فقط شعار آن را میدهند ولی در عمل کاری صورت نگرفته است که به نوعی بازی با کلمات و افکار عمومی است.
برگشت چند میلیارد تومانی اعتبارات عمرانی بسیاری از زیرساختهای گردشگری کهگیلویه وبویراحمد به علت ضعف مدیریت در سال جاری گواه روشنی بر ناکارآمدی و فرصت سوزی متولیان گردشگری است که لازم است استاندار فرهیخته استان در این زمینه ورود کند و بررسی های لازم را انجام و نسبت به عدم جذب آن برخورد قانونی نماید.
ابهامات زیادی در رابطه با اعتبارات طرحهای گردشگری وجود دارد که علاوه بر اینکه به انحراف رفته و بازدهی مناسبی نداشته ،صدها شغل در این شرایط حساس بیکاری از بین رفته که متولیان گردشگری نیز در این زمینه باید پاسخگوی این ابهامات باشند.ضعف مدیریت بر دستگاه مهم میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در این سالها باعث شده که روند کندی را در رونق این صنعت پیشران شاهد باشیم
در دولت سیزدهم که بارقه های امید برای توسعه و آبادانی در اقصی نقاط کشور دمیده است دیگر زمان گفتار درمانی ، شعارهای پررنگ و لعاب و جلسه زدگی در حوزه گردشگری به سرآمده است .باید با آسیب شناسی وضع موجود زیرساختهای گردشگری را در اقصی نقاط استان کهگیلویه وبویراحمد مهیا کرد تا درآمد زایی این صنعت مهم در توسعه روستاها و شهرها تاثیرات خود را به خوبی نشان دهد. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند مدیری توانمند ، علمی وبرنامه محور بر این دستگاه عظیم هستیم تا با استفاده‌ از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها ی مهم استان به رونق صنعت گردشگری همت گمارد.
در عصر امروز حمایت از شاغلان و فعالان عرصه توسعه اشتغال در حوزه گردشگری اهمیت ویژه ای دارد و ضروری است در استان‌ کهگیلویه وبویراحمد حمایت از این قشر جهت توسعه گردشگری بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.مسئولان استانی نیز باید بستر لازم را برای فعالیت سرمایه‌گذاران در استان فراهم نمایند تا با توسعه زیرساختهای گردشگری شاهد درآمدزایی و اشتغال پایداردر صنعت گردشگری در استان باشیم.
از آنجا که رویکرد مثبت مدیران فعلی نتوانسته منجر به شکوفایی گردشگری در استان کهگیلویه وبویراحمد شود انتظار می‌رود در این زمینه با برنامه محوری منطبق بر شعارهای دولت سیزدهم در حوزه گردشگری چاره اندیشی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی