تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 اکتبر 2021 - 0:55
کد خبر : 20431

انجمن اولیاء ومربیان کارآمد بستر ساز تعالی آموزش وپرورش پویا و بالنده/ حضوری شدن کلاسهای جهت دروس تخصصی هنرستان کشاورزی ازهفته آینده

انجمن اولیاء ومربیان کارآمد بستر ساز تعالی آموزش وپرورش پویا و بالنده/ حضوری شدن کلاسهای جهت دروس تخصصی هنرستان کشاورزی ازهفته آینده

آفتاب دنا: حجت السلام والمسلمین معززیان پور استاد حوزه علمیه گفت:خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش آموز مکمل یکدیگرند و مانند دو بال پرنده ای هستند که او را به اوج میرسانند . به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت السلام والمسلمین نعمت الله معززیان پور استاد حوزه علمیه در جلسه انجمن اولیا و

آفتاب دنا: حجت السلام والمسلمین معززیان پور استاد حوزه علمیه گفت:خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش آموز مکمل یکدیگرند و مانند دو بال پرنده ای هستند که او را به اوج میرسانند .

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،حجت السلام والمسلمین نعمت الله معززیان پور استاد حوزه علمیه در جلسه انجمن اولیا و مربیان هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج گفت: مهمترین عامل در تربیت و رشد فکری و اخلاقی دانش آموزان، هماهنگی و همسویی نظری و عملی بین مدرسه و خانواده است.
وی با اشاره به اینکه تربیت یک حوزه مشترک بین خانواده و مدرسه است اظهار داشت: در دوران کرونایی همه به طور ملموس متوجه این قضیه شدند که با تعامل خانواده و مدرسه، آموزش و تربیت جریان دارد و آموزش و پرورش چیزی غیر از همکاری معلمین و والدین نیست که در این ایام جلوه‌های زیبای بسیاری از همکاری بین معلمین و والدین شکل گرفت.
حجت السلام والمسلمین معززیان پور افزود: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی دانش آموز مکمل یکدیگرند و مانند دو بال پرنده ای هستند که او را به اوج میرسانند .
وی افزود: دستگاه تعلیم وتربیت با نگاه تک بعدی و تک ساحتی اداره نمی شود. هم تربیت خود دانش آموزان ارکان مختلفی دارد و هم کارکنان و متولیان امر تعلیم وتربیت تنوع فکری و تنوع نگاهی دارند که ضرورت دارد یک هماهنگی و هم فکری در این زمینه صورت گیرد.
حجت السلام معززیان پور با با بیان اینکه ارتباط بین اولیا با مدارس باعث می شود جامعه آموزش‌وپرورش ما را روزبه‌روز در عرصه تعلیم و تربیت موفق شود از اولیا دانش آموزان خواست نسبت به آینده فرزاندنشان حساس باشند و تعامل و ارتباط مستمری با هنرستان داشته باشند.
این استاد حوزه و دانشگاه ، ارتباط و همیاری اولیاء و مربیان را از عوامل اعتلای تعلیم وتربیت دانست و گفت: با تعامل وهمکاری اولیاء بسترخوبی برای ارتقاء وضعیت آموزشی وتربیتی دانش آموزان بیش از گذشته فراهم می شود.
وی افزود: معلمان سخت کوش و فداکار در این شرایط سخت کرونایی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات در برخی مدارس و وجود بعضی از مشکلات اقتصادی، صمیمانه و مسئولانه در خدمت فرزندان این مرزبوم هستند تا نسلی مومن، دانا، کارآفرین و دارای مهارت، تربیت کنند
حجت السلام معززیان پوردر پایان با تقدیر از تلاشهای کادر اجرایی و آموزشی ههنرستان کشاورزی ، انجمن اولیاء ومربیان کارآمد را بستر ساز تعالی آموزش وپرورش پویا و بالنده توصیف کرد وگفت: آگاهی اولیاء از قوانین ومقررات آموزش وپرورش و شرکت منظم در جلسات انجمن اولیاء ومربیان ظرفیتی عظیم برای پرورش مهارتهای ضروری ، رشد و شخصیت امیدهای آینده جامعه است
انجمن اولیا و مربیان اتاق فکر پیشبرد اهداف آموزشی در نظام تعلیم وتربیت است
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی نیز در این جلسه ضمن خوش آمدگویی و تشکر از حضور باشکوه اولیاء در نخستین جلسه انجمن اولیا ومربیان گفت: انجمن اولیا و مربیان هیات منتخبی از پدران و مادران دانش آموزان و مربیان مدرسه است که با هدف تلاش و همکاری در جهت پیشبرد امور آموزشی و پرورشی دانش آموزان تشکیل می شود.
سید ولی موسوی با بیان اینکه در آموزش و پرورش سه رکن معلم، دانش آموز و انجمن اولیاء و مربیان وجود دارد خاطرنشان کرد: اولیاء اصلی ترین رکن آموزش وپرورش هستند که در قالب انجمن اولیاء ومربیان می توانند با مشارکت وهمکاری با عوامل اجرایی مدرسه و ارائه ایده های خوب نقش مهمی در ارتقاء کیفیت بخشی آموزشی داشته باشند.
وی با بیان اینکه آموزش وپرورش در تربیت نسلی متعهد ،متخصص ،خلاق و مسئولیت پذیر برای آینده کشور نقش کلیدی دارد خاطرنشان کرد: اگر همبستگی ،همفکری و تعامل بین خانه و مدرسه وجود داشته باشد کاروان تعلیم وتربیت به سر منزل مقصود می رسد.
موسوی با اشاره به اینکه انجمن های اولیا و مربیان مدارس به عنوان اتاق فکر برای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی همواره کمک کار آموزش و پرورش در زمینه های مختلف مادی و معنوی بوده اند خاطرنشان کرد: خانه و مدرسه دو نهاد مهم در شکل گیری شخصیتی و آموزش دانش آموزان هستند که همکاری آنها با یکدیگر در این برهه از زمان در شرایط کرونایی بسیار ضروری به نظر می رسد.
وی خاطر نشان کرد: من و همکارانم در هنرستان همه توانمان را به کار می بندیم ، هیچ چیزی کم نمی گذاریم واز همه ظرفیتها برای آموزش بهتر دانش آموزان استفاده خواهیم کرد.
موسوی افزود: همکاری اولیاء در جهت هم سو نمودن فرآیند آموزشی و تربیتی درون خانواده و مدرسه به طوریکه این مهم در دانش آموزان ابهام و دوگانگی ایجاد نکند از ضرورت هایی است که تنها به وسیله روشنگری اولیا توسط انجمن اولیای مدرسه قابل دستیابی است.
وی تصریح کرد: پدر ، مادر و مربیان مدرسه، دو گروهی هستند که نسبت به دانش آموزان فوق العاده دلسوز هستند و خیر و صلاح او را می‌خواهند لذا باید یک هم فهمی و اشتراک لفظی درموضوعات داشته باشند، که انجمن اولیا و مربیان وظیفه دارد این کار را انجام دهد.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج در بخش دیگری از سخنانش ، مدرسه را از مهم ترین نهادهاى اجتماعى، تربیتى و آموزشى و اصلى ترین رکن تعلیم و تربیت دانست وگفت: رسالت ما در آموزش وپرورش تربیت انسان است که بدون همکاری ومشارکت اولیای دانش آموزان تحقق صدرصدی این امر امکان پذیر نیست.
وی ارتباط تنگاتنگ اولیاء و مربیان برای کمک به کیفیت بخشی آموزشی را یک ضرورت دانست وگفت: آموزش وپرورش رسالت سنگینی در تربیت نیروهای خلاق و مسئولیت پذیر برای آینده جامعه را برعهده دارد که بدون همکاری اولیاء تحقق آن ممکن نیست.
موسوی داشتن تخصص و مهارت را لازمه داشتن آینده ای سرشار از امید برای دانش آموزان ذکر کرد و از اولیاء دانش آموزان خواست که با ارتباط مستمر با مدرسه و همکاری بیشتر،آموزشگاه را برای تحقق این امر یاری نمایند.
مدیر هنرستان کشاورزی آیت الله ملک حسینی یاسوج از اخذ مجوز حضوری شدن کلاسها جهت دروس تخصصی از هفته آینده خبر داد واز اولیا دانش آموزان خواست ضمن ترغیب وتشویق دانش آموزان به حضور در کلاس بر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در محیط هنرستان بر ای حفظ سلامتی خود تاکیدات لازم را داشته باشند.
در ادامه این جلسه شرکت کنندگان نقطه نظرات خویش را در خصوص مسایل جاری و همچنین پیشنهادات خود را با مدیر هنرستان مطرح و توضیحات لازم از سوی ایشان به اعضا داده شد.
در پایان نیز با رای اعضا ۵ نفر به عنوان اعضای انجمن اولیا ومربیان برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ هنرستان کشاورزی یاسوج مشخص شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی