تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 اکتبر 2014 - 23:51
کد خبر : 2040

دستاوردهای علمی جوانان کهگیلویه و بویراحمد به تمام دنیا عرضه می‌شود

دستاوردهای علمی جوانان کهگیلویه و بویراحمد به تمام دنیا عرضه می‌شود

دبیر علمی کنگره بین المللی خون، بیماری‌ها و کاربردهای بالینی دانشگاه علوم پرشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳ سازمان، اداره و ۱۱ انجمن علمی مراکز تحقیقاتی و ۱۷ استاد بین‌المللی از کشورهای دیگر جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کردند

139306232009422003636903دبیر علمی کنگره بین المللی خون، بیماری‌ها و کاربردهای بالینی دانشگاه علوم پرشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۳ سازمان، اداره و ۱۱ انجمن علمی مراکز تحقیقاتی و ۱۷ استاد بین‌المللی از کشورهای دیگر جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کردند.
به گزارش نسیم دنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، بهروز یزدان‌پناه در حاشیه چهارمین جلسه کمیته علمی کنگره بین المللی خون کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: در این همایش می توان توانمندی علمی دانشگاه علوم پرشکی یاسوج و همچنین دانشگاهیان استان و اندیشمندان کشور جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها در سطح استان و بین الملل یکی از مهم ترین فعالیت های جامعه دانشگاهی است، افزود: این کنگره یک همایش بین المللی است که با حضور اندیشمندان و صاحب نظران بزرگ دنیا برگزار می‌شود و امیدواریم دست آوردهای علمی جوانان استان را به سمع و نظر این اندیشمندان برسانیم.

یزدانپناه در خصوص اقدامات صورت گرفته شده در جهت برگزاری بهتر این کنگره، تصریح کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته می توان به تشکیل ارکان کنگره، مصوب کردن کنگره و تعیین کمیته های علمی و اجرایی، دبیر خانه کنگره، طراحی لوگو و سایت کنگره، تشکیل و استخراج اهداف و تعیین محورهای کنگره، تشکیل گروه های تخصصی، رایزنی با سازمان ها و انجمن های علمی، ملی و بین المللی و اساتید مختلف داخلی و خارجی و هماهنگی ادارات، نهادها و سازمان های استانی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۳ سازمان، اداره و ۱۱ انجمن علمی مراکز تحقیقاتی و ۱۷ استاد بین المللی از کشورهای دیگر جهت شرکت در این همایش اعلام آمادگی کردند.

یزدانپناه زمانبندی اجرایی این کنگره را موضوع مهم دانست و گفت: پیگیری اخذ مجوزهای بین المللی، اخذ بازآموزی، دریافت روزانه مقالات و داوری آنها، هماهنگی با اقامتگاه ها و هتل ها، راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی و هنرهای بومی و تاریخی استان و کشور از هم‌اکنون در دستور کار قرار گرفتند.

دبیر علمی کنگره بین المللی خون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان مهمترین اهداف کنگره، تصریح کرد: از جمله اهداف کنگره بین المللی خون، معرفی ظرفیت ها و توانمندی های علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، استان کهگیلویه و بویراحمد و کشور جمهوری اسلامی ایران، معرفی تحقیقات و دستاوردهای جدید مرتبط با تشخیص، درمان بیماری های خونی و کاربردهای خون و فرآورده ها و سلول های است.

یزدانپناه ابراز کرد: همچنین بحث و تبادل نظر درباره ناهنجاری های خونی روش های پیشگیری، مراقبت و ارتقاء شیوهای زندگی بیماران خونی، بحث و بررسی پیرامون بیماری های شایع خونی، عوارض و نحوه برخورد با آنها، استفاده از نظرات خبرگان بین المللی پیرامون اکتشافات دارویی جدید، روش های تشخیص نوین، یافته های جدید و روش های علمی در کاربرد خون و فرآورده های خونی از جمله اهداف این کنگره است.

وی در خصوص استقبال از کنگره بین المللی خون، خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون استقبال از کنگره در سطح استان، ملی و بین المللی عالی بوده است.

یزدانپناه گفت: امیدواریم با برگزاری خوب کنگره بین المللی خون که اولین تجربه استان در برگزاری همایش های بین المللی است، دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به عنوان یک مرکز پیش رو در تولید علم و خدمت در استانمان بتواند این وظیفه را به خوبی و درستی به پیش ببرد.

وی افزود: دبیرخانه علمی کنگره پذیرای مقالات محققان داخلی و خارجی که بر اساس اهداف کنگره بین المللی خون است،می باشد که این افراد می توانند مقالات خود را به آدرس سایت http://www.icbdca.yums.ac.ir و http://www.icbdca.ir ارسال کنند.

یزدانپناه اظهار کرد: برگزاری خوب کنگره بین المللی خون، فرصت مناسبی برای نشان دادن توانمندی و انسجام مدیریتی استان کهگیلویه و بویراحمد است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی