تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 اکتبر 2021 - 13:56
کد خبر : 20350

رونمایی از تمثال شهدای هنرجو ، نماد شهدای هسته ای و افتتاح سایت کامپیوتری رشته های فنی هنرستان اقبال لاهوری یاسوج

رونمایی از تمثال شهدای هنرجو ، نماد شهدای هسته ای و افتتاح سایت کامپیوتری رشته های فنی هنرستان اقبال لاهوری یاسوج

آفتاب دنا: در آیینی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد معاون آموزش متوسطه ، معاون سپاه ناحیه یاسوج و مدیرآموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از تمثال شهدای هنرجو ، نماد شهدای هسته ای و سایت کامپیوتری رشته های برق و تاسیسات در هنرستان اقبال لاهوری یاسوج رونمایی شد. به گزارش پایگاه خبری


آفتاب دنا: در آیینی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد معاون آموزش متوسطه ، معاون سپاه ناحیه یاسوج و مدیرآموزش وپرورش شهرستان بویراحمد از تمثال شهدای هنرجو ، نماد شهدای هسته ای و سایت کامپیوتری رشته های برق و تاسیسات در هنرستان اقبال لاهوری یاسوج رونمایی شد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین باشکوه گفت: شهدای دانش آموز ستارگان درخشانی بودند که به پیام رهبر کبیر انقلاب لبیک گفتند و برای دفاع از آرمان های انقلاب ، سنگر درس و مدرسه را رها و به میدان جهاد وشهادت رفتند و درس ایثار و از خودگذشتگی را به ما آموختند.
هادی زارع پور افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان دانش آموزان باعث شناخت بیشتر آنان نسبت به شهدا خواهد شد.
وی افزود: شهدا افراد بزرگ و برجسته ای بودند که خداوند از میان خیل عظیم انسان ها آنها را برگزید و در جوار خود قرار داد و جایگاه ویژه ای برای آنان تعیین کرده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین گفت: شهدا در مدرسه علم آموزی ایثار و از خود گذشتگی را آموختند و برای دفاع از میهن، از عزیزترین گوهر وجود خویش یعنی جانشان گذشتند.
کورش دلشاد فعالیتهای مدیر هنرستان اقبال لاهوری را قابل تحسین و تقدیر دانست و گفت: امروز اگر عزت ، شرف و عظمتی در دنیا داریم به واسطه خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است.
وی با بیان اینکه امروز آرامشی که بر سراسر میهن عزیز اسلامی مان سایه افکنده از برکت خون شهیدان انقلاب و جان بر کفان آن دوران است،گفت: امروز همه وظیفه داریم حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری باشیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، توجه به نیروی انسانی ،تجهیزات و محیط فضای آموزشی را از مولفه های ارتقاء کیفیت آموزش دانست و گفت: تلاشهای خوبی توسط مدیران این هنرستان برای استفاده بهینه دانش آموزان انجام گرفته که قابل تقدیر وتحسین است.
دلشاد توجه به آموزشهای مهارتی در هنرستانها را بسیار مهم وتاثیر گذار دانست وگفت: تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای مزیتهای فراوانی دارد که برای تربیت نیروی انسانی کارآمد،خلاق وپرسشگر باید با اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش باید بیش از پیش تلاش کنیم.

مدیر هنرستان اقبال لاهوری یاسوج در این آیین ضمن عرض خیر مقدم توجه به شهدای دانش آموز را برای حفظ و نگه داشتن ایثارگری ها و جانفشانی های آنان مهم دانست و گفت: شهدای دانش آموز در آن شرایط حساس با درک موقعیت برای دفاع از میهن درس و مدرسه را رها کردند و به دفاع از میهن در سنگر دیگری پرداختند.
عزیزالله محمودی با بیان این که در هنرستان اقبال لاهوری یاسوج فعالیتهای علمی و مهارتی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای انجام می شود گفت : تجهیز کارگاهها برای استفاده بهینه دانش آموزان یک ضرورت است که در این زمینه با مساعدت خیرین و آموزش وپرورش اقدامات خوبی انجام داده ایم که نیازمند همکاری بیشتر در این زمینه هستیم.
وی گفت: در آغاز سال تحصیلی شاهد رونمایی از تمثال شهدای ۶ هنرجوی هنرستان اقبال لاهوری ، نماد شهدای هسته ای و زیباسازی ورودی این هنرستان برای الهام گیری و توسل به شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به دانش آموزان هستیم.
محمودی، شهدای دانش آموز را عرفای بزرگ انقلاب خواند و گفت: شهدای دانش آموز در پیکار میان حق و باطل به زیبایی به رسالت تاریخی خود عمل کرده و با خون پاک خود موجب بالنده تر شدن نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.
مدیر هنرستان اقبال لاهوری یاسوج از اجرای طرح ۵ s ساماندهی و زیباسازی کارگاه تاسیسات با اعتبار ۱۸۰ میلیون ریال خبر داد وگفت: کلیه دستگاههای کارگاهی هنرستان اقبال لاهوری جهت سال تحصیلی جدید با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال تعمیر و آماده به کار شدند.
محمودی، ساخت ۳ انبار کارگاهی جهت کارگاهای تاسیسات ،الکترونیک و ساختمان را با اعتبار ۱۰۰میلیون ریال یاداور شد وگفت: همه این هزینه ها از محل کمکهای خیرین و سرانه دانش آموزی بوده است که با توجه به گستردگی کارگاهها ی رشته های مختلف فنی ، جهت بروز رسانی تجهیزات نیازمند حمایت و مشارکتهای مردمی و خیرین در این زمینه هستیم.
محسن صالحی مدیر سابق هنرستان اقبال لاهوری یاسوج نیز در حاشیه این آیین گفت: توجه به مهارت آموزی دانش آموزان برای ارتقاء دانش تخصصی یک ضرورت است که لازم بود سایت های کامپیوتری در این هنرستان ایجاد شود.
وی گفت: در زمینه زیباسازی محوطه ، کارگاهها و تعمیر تجهیزات کارهای خوبی با همکاری معاون فنی هنرستان جناب آقای کاراندیش و سایر همکاران انجام گرفت که امیدوارم با حمایت مسئولان و تلاشهای مدیر هنرستان این مهم تداوم یابد.
صالحی ،اساس توسعه پیشرفت کشور را توجه به رشته های فنی ورحرفه ای دانست وگفت: هنرستان اقبال لاهوری قدمتی دیرینه دارد که لازم است فضا و محیط و تجهیزات این هنرستان جهت کارهای عملی دانش آموزان شاداب و بانشاط شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی