تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 اکتبر 2014 - 23:26
کد خبر : 2030

اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی کارخانه رونق نمی یابد

اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد با راه اندازی کارخانه رونق نمی یابد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد این استان با ایجاد و راه اندازی کارخانه های صنعتی رونق نمی یابد بلکه یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه توجه جدی به واحدهای تولیدی کوچک روستایی بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های هر روستا است.

81335636-5990623استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اقتصاد این استان با ایجاد و راه اندازی کارخانه های صنعتی رونق نمی یابد بلکه یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه توجه جدی به واحدهای تولیدی کوچک روستایی بر اساس توانمندی ها و ظرفیت های هر روستا است.

به گزارش خبرنگار نسیم دنا، سید موسی خادمی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای ایجاد چنین واحدهای تولیدی می توان از تجارب ارزنده سایر استان های کشور استفاده بهینه کرد.

وی خواستار بررسی دقیق دلایل عمده رکود غیرتورمی در کهگیلویه و بویراحمد و ارایه راهکارهای لازم برای رفع آنها از سوی متولیان امر، کارشناسان و صاحبنظران اقتصادی استان شد.

خادمی بیان کرد: الکترونیکی شدن نحوه تایید و ثبت رتبه های پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ارزشمند بوده که باید زودتر انجام می شد زیرا موجب شتاب بخشی و تسهیل در انجام امور مربوط به این قشر می شود.

وی اظهار کرد: از پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود مشخصات و مدارک خود را بموقع در سامانه ساجا ثبت کرده و دستگاه های مختلف اجرایی استان نیز موظفند در کمترین زمان ممکن پاسخ استعلام های مربوط به تایید یا رد رتبه های آنان را اعلام کنند.

خادمی عنوان کرد: کمیته ای برای تعیین مشکلات پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد و اعلام انها به تهران هر چه سریعتر در این استان تشکیل شود.

وی ابراز داشت: نظام پیمانکاری کهگیلویه و بویراحمد دارای برخی نواقصات بوده و فاصله چشمگیری با سایر نقاط کشور دارد که باید این معضل مهم برطرف شود.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، گفت: مسوولان اجرایی استان پبمانکاران را به عنوان یک سرمایه تلقی کرده و نگاه مثبتی به آنان داشته باشند.

غلام محمد زارعی افزود: پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد می توانند سهم عمده ای در عمران، آبادانی و شکوفایی روزافزون اقتصاد این استان ایفا کنند و به همین دلیل باید بیش از پیش مورد حمایت همه جانبه متولیان امر قرار گیرند.

وی خواستار پرداخت هر چه سریعتر مطالبات معوق پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد از سوی دستگاه های اجرایی این استان شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در سال های گذشته رتبه بندی پیمانکاران استان به صورت دستی انجام می شد در حالی که اکنون الکترونیکی شده است.

پژمان نیک اقبال افزود: پس از ثبت مدارک و مستندات پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد در سامانه ساجا و پالایش آن از سوی کارشناسان معاونت عمرانی استانداری استان اطلاعات لازم برای تایید یا رد رتبه های آنان به تهران ارسال می شود.

وی بیان کرد: پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد برای تمدید رتبه های خود بموقع به سامانه ساجا مراجعه و مشخصاتشان را ثبت کنند.

نیک اقبال اظهار کرد: در کمیته ای تخصصی تمام ایرادهای سامانه ساجا بررسی و برای برطرف شدن در قالب نامه ای به مسوولان مربوطه در تهران اعلام خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: یکی از دغدغه های مهم دولت بهبود فضای کسب و کار و خروج اقتصاد کشور از رکود غیرتورمی است.

جبار کیانی پور افزود: بخش خصوصی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تحقق این امور مهم آمادگی کامل دارد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی کاهش سود تسهیلات بانکی، پرداخت سرمایه در گردش از سوی بانک های عامل، حذف قوانین اداری دست و پا گیر و استمهال بدهی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را از جمله راهکارهای لازم برای بهبود فضای کسب و کار در کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.

کیانی پور بیان کرد: بهبود فضای کسب و کار و خروج اقتصاد کشور و کهگیلویه و بویراحمد از رکود غیرتورمی مستلزم همت جدی و عزم همگانی است.

وی اظهار کرد: باید وضعیت رتبه بندی پیمانکاران کهگیلویه و بویراحمد اصلاح شده و بهبود یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی