تاریخ انتشار : جمعه 1 اکتبر 2021 - 0:06
کد خبر : 20298

تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد برای زلزله زدگان دنا/ رئیس جمهور به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان است

تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد برای زلزله زدگان دنا/ رئیس جمهور به صورت مستمر پیگیر اقدامات انجام شده برای زلزله زدگان است

آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای کمک به مردم زلزله زده دناتسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد برای آنها در نظر گرفته است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،سید علی احمد زاده در نخستین سفر شهرستانی خود وارد شهر سی سخت شد و ضمن بازدید از تعدادی از منازل در

آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت برای کمک به مردم زلزله زده دناتسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد برای آنها در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،سید علی احمد زاده در نخستین سفر شهرستانی خود وارد شهر سی سخت شد و ضمن بازدید از تعدادی از منازل در حال ساخت مردم از نزدیک و در دیداری چهره به چهره پای صحبت های اهالی دیار آب و آفتاب نشست.

وی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم شهرستان دنا در اثر وقوع زلزله آسیب های زیادی را متحمل شدند، اظهار داشت: برخی منازل به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند و مابقی هزینه های زیادی برای تعمیر نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه اولویت نخست دولت سیزدهم بر اتمام و بهره برداری از خانه هایی است که به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند، عنوان کرد: باید این مهم باتوجه به آغاز فصل سرما و پیش از شروع بارش برف به اتمام برسد.

احمد زاده با اشاره به اینکه برخی خانه ها تاکنون پیشرفت ۸۰ درصدی داشته اند، بیان کرد: عملیات احداث برخی خانه ها به اتمام رسیده و تنها نصب شیشه های در و پنجره ها مانده است.

وی، عنوان کرد: بسیاری از منازل تا ظرف یک ماه آینده به بهره برداری می رسند.

نماینده عالی دولت در استان از تسهیلات قرض الحسنه ۵۰۰ میلیون ریالی با کارمزد ۴ درصد از سوی دولت برای کمک به زلزله زدگان استان خبر داد و گفت: این مهم نشان دهنده توجه خوب دولت با هدف تکمیل منازل و اسکان مردم است.

وی با اشاره به دیدار چهره به چهره با مردم سی سخت، بیان کرد: تعدادی از مردم مشکلاتی دارند از جمله اینکه قبلا در محیط باغ شخصی خود سکونت داشتند و خانه به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده و اکنون در گیر و دار بروکراسی اداری مانده اند.

احمد زاده، افزود: در حالی که باید زودتر از این ها بین دستگاه های اجرایی مربوطه هماهنگی های لازم انجام می شد تا این مشکلات برطرف شود.

مقام ارشد اجرایی استان، خاطر نشان کرد: مجموعه شورای شهر، شهردار و در راس آنها فرماندار قول دادند که تا ۱۵ روز آینده مشکل این ۶۰ خانوار را برطرف کرده و نتیجه را به ما اطلاع دهند.

وی، افزود: این موضوع با نظارت معاون عمرانی استانداری، فرماندار و شهرداری باید هرچه سریع تر تعیین تکلیف شود و نسبت به تشکیل کارگروه مربوطه در این خصوص اقدام کنند.

احمد زاده با تقدیر از همراهی امام جمعه خواستار همکاری بیش از پیش وی با مجموعه دولت برای رفع مشکلات مردم شد و اظهار داشت: مسئولان اگر نگران مجوزها هستند تعهدات را شخصا می پذیریم تا مشکلات مردم هرچه سریع تر رفع شود.

استاندار با اشاره به آغاز فصل سرما داشتن سرپناه برای مردم را یک ضرورت انکارناپذیر دانست و افزود: زندگی کردن در کانکس با برودت هوای سی سخت بسیار سخت است.

وی، ابراز کرد: هرکسی که خانه اش تخریب شده تمایل دارد که در همان مکان خانه اش را بسازد و دلیلی نمی بینیم چون سند نداشته است از داشتن سرپناه محروم بماند‌.

احمد زاده، تاکید کرد: بازدیدهای میدانی از خدمات رسانی به مردم زلزله زده دنا ادامه خواهد داشت.

وی عملیات احداث منازل مردم زلزله زده سی سخت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مرحله سقف گذاری بسیاری از منازل انجام شده است و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

احمد زاده، عنوان کرد: امید است شهر زیبای سی سخت زیباتر از گذشته بنا شود.

وی با بیان اینکه سی سخت عروس زیبای استان کهگیلویه و بویراحمد است که از نظر مناظر طبیعی در کشور شناخته شده است، گفت: مردم ولایتمدار و انقلابی این دیار شایسته خدمت حداکثری هستند و اراده دولت بر این است که به زودی شاهد یک رونق و تحرک ویژه ای در ساخت و ساز دنا باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان و شخص ریاست جمهور به شهرستان دنا توجه ویژه ای دارند، افزود: آیت الله رئیسی در زمانی که ریاست قوه قضائیه را بر عهده داشتند از سی سخت بازدید کردند و به صورت مستمر پیگیر وضعیت مردم دنا هستند.

احمد زاده تاکید کرد: شاهد رونق و پیشرفت ویژه ای در بازسازی دنا خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش و در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، اظهار داشت: ظرف چند روز آینده عملیات محور یاسوج_ سی سخت فعال می شود و مشکلی در حوزه تامین قیر داشتند که حل شد.

گفتنی است احمد زاده در ادامه این بازدید ها از منزل مادر “شهید حسین حسین زاده ” بازدید کرده و خواستار تسریع در رفع مشکلات این مادر شهید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی