تاریخ انتشار : دوشنبه 27 سپتامبر 2021 - 7:37
کد خبر : 20178

جنگ امروز در فضای مجازی برای حفظ عزت آبروست/ حمایت از هنرمندان و فعالان مجازی در قالب ارائه برنامه توجیهی

جنگ امروز در فضای مجازی برای حفظ عزت آبروست/ حمایت از هنرمندان و فعالان مجازی در قالب ارائه برنامه توجیهی

آفتاب دنا، نشست هیئت اندیشه ورز فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان فضای مجازی چالش ها و فرصت ها با حضور نماینده بویراحمد و دنا و مارگون، رئیس دفتر نماینده و مسئول مجمع فعلان مجازی استان همچنین جمعی از فعالان فضای مجازی استان روز شنبه در شهر یاسوج برگزار شد. به گزارش پایگاه

آفتاب دنا، نشست هیئت اندیشه ورز فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد با عنوان فضای مجازی چالش ها و فرصت ها با حضور نماینده بویراحمد و دنا و مارگون، رئیس دفتر نماینده و مسئول مجمع فعلان مجازی استان همچنین جمعی از فعالان فضای مجازی استان روز شنبه در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، مسئول مجمع فعالان مجازی استان در این نشست به دعوت از ۱۵ نفر از فعالان مجازی در سطح استان  اشاره داشت و گفت: نشست های مشورتی برای آشنایی و تبادل نظرات هئئت اندیشه ورز برگزار شد که این جلسه  هشتمین جلسه تا کنون بوده است.
وی به محدودیت های کرونایی برای برگزاری جلسات اشاره داشت و ادامه داد: از ۱۵ نفر فعالان مجازی در هر یک از حوزه ها دعوت شده است و از همه سلایق و نظرات برای جذب حداکثری حضور دارند که مهارت افراد بیشتر را در حوزه صدا و تصویر و محتوا است.
محمدی به ولنگاری در فضای مجازی در سطح کشور و استان و راهکارهای مختلف و همچنین نحوه حمایت از فعالان مجازی در این فضا اشاره کرد و گفت: تولید کلیپ و محتوا برای خنثی سازی آسیب ها مصداق خیر و ثواب و باقیات صالحات محسوب می شود این موضوع زمانی که از سرگرمی های کاذب جلوگیری کند اهمیت مضاعف دارد.
وی به ارایه کارنامه افراد و فعالان مجازی و همچنین انتظارات آنها  اشاره داشت و افزود : از نظرات افراد صاحب نظر برای جمع بندی موضوعات استفاده خواهیم کرد.
محمدی به تجلیل از فعالان مجازی در حوزه انتخابات و سفر یک روزه به سی سخت اشاره داشت و ادامه داد: از فعالان مجازی و کسانی که در این عرصه حضور دارند حمایت خواهیم کرد.

نماینده بویر احمد، دنا و مارگون نیز در این جلسه با گرامی داشت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی  گفت: فضای مجازی جز زندگی انسان هاست و در شرایط فعلی چندان نمی توان از این فضا فاصله گرفت اما باید آنرا مدیریت کرد.


روشنفکر با بیان اینکه مجلس به دنبال ساماندهی فضای مجازی هست، گفت: فضای مجازی سبب تغییرات اساسی در زندگی بشر شده است که این موضوع نشان از رشد علم دارد.
وی افزود: جنگ امروز متفاوت تر از دفاع مقدس است، جنگ امروز در میدان فضای مجازی برای حفظ عزت ابرو و فرهنگ ایران است و سلاح این حرکت رسانه است.
روشنفکر به برخی نگاه های  منفی در حوزه فضای مجازی اشاره داشت و گفت: برای آسیب های فرهنگی باید ارگان ها و دستگاه ها نقش اثر گذار و  فعالی داشته باشند.
وی به تعبیر رهبر انقلاب و نقش افسران جنگ نرم در فضای مجازی  اشاره داشت و گفت: اکثریت مردم در فضای مجازی حضور دارند و ارتباط ملل ها و مردم در این فضا امکان پذیر است.
روشنفکر برای حضور و حمایت از فعالان مجازی اعلام آمادگی کرد وگفت: در مجلس برنامه ای در خصوص آسیب های فضای مجازی وجود دارد از طرفی جوانان در حوزه  جنگ نرم می توانند اثر گذار باشند.
 وی افزود: حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه فضای مجازی در قالب ارائه برنامه توجیهی می تواند مطلوب باشد.
روشنفکر با بیان اینکه تلاش این است قوانین بروز فضای مجازی تصویب شود، گفت:  فضای مجازی هم تهدید و هم فرصت است در این راستا جوانان در حوزه جنگ نرم فرصت ها را تقویت و تهدیدها را خنثی کنند.
وی به قابل حل بودن  مشکلات در حوزه فضای مجازی اشاره داشت و گفت: از فعالان حوزه فضای مجازی طبق دستورالعمل خاص حمایت می شود و این اعلام آمادگی وجود دارد.
روشنفکر به پتانسیل و ظرفیت های هر استان در حوزه فضای مجازی برای هماهنگی و اتصال این ظرفیت ها اشاره داشت و گفت: مسایل فرهنگی را جز وظایف اصلی خود تلقی کرده و دنبال خواهیم کرد.

مقیمی یکی از فعالان این حوزه در این جلسه گفت: آسیب ها در فضای مجازی و ارایه  راهکارهای مرتبط یک کار بدیع است در این جلسه به عنوان کسی که در حوزه خانواده فعال هستم شاهد آسیب های مختلفی در فضای مجازی هستم.
وی به عدم توجه به فرهنگ سودا رسانه ای در استان و شهرستان اشاره داشت و گفت: قبل از استفاده از هر ابزار نحوه صحیح از آن ابزار دیده نشده است، در این شرایط نوعی  بردگی و آثار مضر  آن در خانواده‌ها مشاهده می شود.
وی افزود: بصیرت افزایی و معرفت شناسی و آگاهی بخشیدن به عنوان یک فرهنگ سرنوشت ساز در کانون خانواده مطرح است، که با نگاه جامعه شناسانه و فضای  فرصت و تهدید  در استان تهدیدات بیشتر از فرصت ها خود را نشان می دهد که این موضوع ناشی از نبود سواد رسانه‌ ای در خانواده است.
 مقیمی افزود: ارتقا کمی و کیفی سواد رسانه در خانواده ها از ضروریات محسوب می شود در این راستا قدم هایی در کارگروه های مختلف  برای معرفت افزایی برداشته شده است.
یکی دیگر از فعالین مجازی در این جلسه به نبود برخی چهارچوب های مشخص در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: افرادی در حوزه فضای مجازی فعالیت دارندمی بایست تولید محتوای قوی تر را در دستور کار خود داشته باشند.
وی به ضرورت حضور رئوسای آموزش و پرورش اشاره داشت و گفت: محتوای تحت عنوان سواد رسانه ای در بین کتب گنجانده شد اما به نظر می رسد اموزش دهندگان در این مقوله اطلاع رسانی کافی  وجود ندارد.
این فعال مجازی به تعبیر رهبر انقلاب به جنگ در فضای مجازی اشاره داشت و گفت: طرح صیانت فضای مجازی می بایست با پیوست قوی تری از رسانه همراه باشد.
وی افزود : کار فرهنگی بودجه مشخصی ندارد در این راستا اداره فرهنگ و ارشاد،  صدا و سیما و آموزش و پرورش می توانستند جهت حمایت از فعالان فضای مجازی راهکار خود را ارایه دهند.

نجفی نژاد از فعالان حوزه توییتر و رسانه استان گفت: طبق آخرین آمار در فضای مجازی رتبه سوم مصرف داده  کشور و ضریب نفوذ ۱۰۵ درصد را دارا هستیم که این آمار ضرورت اهمیت توجه به فضای مجازی را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه در حوزه آسیب های  فضای مجازی مانند اخبار منفی استان ما به نسبت کشور پیشی گرفته شده است،گفت: به دلیل نبود سواد رسانه ای  و بیکاری خود سبب برخی آسیب ها در فضای مجازی شده است.
وی افزود: طرح صیانت فضای مجازی در مجلس شورای اسلامی در برخی موارد مبهم است و البته طرح جامعی برای تصویب نیست، که برخی مقوله های جایگزین باید در آن مطرح شود.
نجفی به برخی ایرادات پیام رسان های داخلی اشاره داشت و گفت: برای استفاده از پیام رسان های داخلی نیاز به تدوین ساختارهای مناسب دارند که دولت باید در جهت تقویت آنها تلاش مضاعف کند.
وی افزود: برگزاری یک جشنواره رسانه ای برای مقوله های گردشگری و استفاده از این ظرفیت می تواند در دستور کار قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی