تاریخ انتشار : شنبه 18 سپتامبر 2021 - 13:54
کد خبر : 20058

با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها برخورد شود/ حفاظت از منابع ملی و عرصه های جنگی وظیفه همگانی است

با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل ها برخورد شود/ حفاظت از منابع ملی و عرصه های جنگی وظیفه همگانی است

آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضا با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل و مراتع بدون اغماض برخود کند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسین کلانتری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر “اشکر” پیچاب از توابع شهرستان باشت

آفتاب دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه قضا با عاملان آتش سوزی عمدی جنگل و مراتع بدون اغماض برخود کند.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، حسین کلانتری روز شنبه در حاشیه بازدید از روند کنترل و مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه سخت گذر “اشکر” پیچاب از توابع شهرستان باشت اظهار داشت: متولیان امر باید با جدیت با متخلفانی که به منابع طبیعی خسارت وارد می کنند برخورد حدی کنند.

وی بیان کرد: امسال با وجودی که از نظر آتش سوزی مراتع استان همه پای کار بودند ولی متاسفانه سطح وسیعی از جنگل های استان طعمه حریق شد.

کلانتری ادامه داد: از ظرفیت دهیاران، فعالان زیست محیطی، نیروهای مختلف مردمی و بسبج و سازمانهای مردم نهاد برای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان استفاده شود.

کلانتری افزود: در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات خوبی برای کنترل و مهار آتش سوزی ها وارد استان شده است و این تجهیزات تهیه شده با همه سالهای گذشته برابری می‌کند.

استاندار منابع طبیعی و عرصه های ملی و جنگلی را از سرمایه های عظیم و مواهب الهی خواند و افزود: حراست و حفاظت از این سرمایه ها وظیفه ای همگانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از پرسنل منابع طبیعی استان، مردم و نیروهای بسیج شهرستان باشت که با حضور به موقع در آتش سوزی جنگل های پیچاب از گسترش حریق پیشگیری کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین به خطاهای انسانی به عنوان مهمترین دلایل آتش سوزی های جنگل ها و مراتع استان اشاره کرد و افزود: با توجه به خسارت های سنگین آتش سوزی ها به عرصه های طبیعی استان پیگیری متخلفان حریق با جدیت در دستور کار قرار می گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی