تاریخ انتشار : دوشنبه 29 سپتامبر 2014 - 11:11
کد خبر : 1996

درخت های بنه را دریابید

درخت های بنه را دریابید

آریا شفائی پور عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه یاسوج با نوشتن یادداشتی به روند رو به افزایش نابودی درخت های بنه هشدار داد. دو سه روزی است که در شوک ناشی از آتش سوزی چند ده هکتار از جنگلهای منطقه دشت پیرچوپان از جنگلهای سروک بودم که دلیل آن ورود مردم به دل

81330651-5982245آریا شفائی پور عضو هیات علمی گروه زیست شناسی دانشگاه یاسوج با نوشتن یادداشتی به روند رو به افزایش نابودی درخت های بنه هشدار داد.
دو سه روزی است که در شوک ناشی از آتش سوزی چند ده هکتار از جنگلهای منطقه دشت پیرچوپان از جنگلهای سروک بودم که دلیل آن ورود مردم به دل منطقه جنگلی از طریق جاده موسوم به جاده برق فشار قوی در منطقه خهکلون بود، که هیچگاه اداره منابع طبیعی عظم جدی در مسدود کردن دائمی آن نداشت و ندارد!

امروز عصر با جنایتی دیگر در این جنگلها مواجه شدم که نگرانی ام از تخریب روزافزون جنگلهای استان دوچندان شد!

جنایتی که در همان منطقه اتفاق افتاده! در اطراف جاده قدیم یاسوج-شیراز در منطقه چهارقاش، افرادی سودجو برای چندمین بار به جان درختهای پسته وحشی (بنه یا بن) افتاده اند و برای استخراج سقز (به لری خودمان: بریزه)،

با بیرحمی تمام، با تیشه هایشان تنه های این درختان را تقریبا به طور کامل تخریب کرده اند و هیچ درختی از ضربات مهلک تیشه های آنها در امان نمانده است!

تخریب و صدمه به این درختان به طور کاملاً غیر علمی انجام شده و از نظر هر بیننده عادی، این درختان در آینده ای نه چندان دور خشک خواهند شد!

لازم است که مسئولین منابع طبیعی استان در این زمینه پاسخگو باشند که آیا این نوع برداشت سقز با مجوز سازمان صورت گرفته است یا خیر؟ و اگر افراد سودجو دارای مجوز بوده اند پس چرا این کار به صورت غیر استاندارد و کاملا غیر علمی انجام گرفته است؟ ضمنا این منطقه، از جمله مناطقی هست که طرح درختکاری و صیانت اداره منابع طبیعی در آن در حال انجام هست.

همچنین تعداد بیشماری پلاستیک کوچک مخصوص جمع آوری سقز، در منطقه رها شده است.

عکس گویای همه واقعیت هست

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی