تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آگوست 2021 - 21:13
کد خبر : 19747

گزارشی از سفر دو روزه مسئول بسیج رسانه کشور به یاسوج+ کلیپ

گزارشی از سفر دو روزه مسئول بسیج رسانه کشور به یاسوج+ کلیپ

آفتاب دنا: مسئول سازمان بسیج رسانه در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از چند دفتر رسانه ای و دیدار با خانواده شهید رسانه ای استان با جمعی از مسئولان و خبرنگاران استان دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، مسعود بصیری، مسئول سازمان بسیج

آفتاب دنا: مسئول سازمان بسیج رسانه در سفر دو روزه خود به استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از چند دفتر رسانه ای و دیدار با خانواده شهید رسانه ای استان با جمعی از مسئولان و خبرنگاران استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، مسعود بصیری، مسئول سازمان بسیج رسانه در سفر به مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج دیدار و گفت و گو کرد.
مهم ترین نکات سخنان بصیری در این نشست این موارد بود:

  • بسیج رسانه از سال ۹۱ شروع به کار کرده و تاکنون ۱۵ هزار نفر از فعالین رسانه کشور عضو بسیج رسانه شده‌اند. این تعداد عضو رسانه ای کمک بسیار بزرگی برای نشر و گسترش موضوعات مختلف بوده اند.
    -افزون بر ۱۶ تا ۱۷ میلیون نفر بیننده را در کانال های مختلف می‌توانیم پوشش دهیم.
  • در بسیج رسانه نگاه به خط و خطوط سیاسی نمی‌کنیم
    -در اهداف خود بیش از هر چیز به دنبال امید بخشی هستیم. با همکاری رسانه‌ها دقت داریم که مراقب ظرفیت‌های نظام باشیم تا رسانه ها به اسم افشاگری و صدای مردم بودن در زمین دشمن حرکت نکنند.
    -جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره ابوذر داریم که بین ۱۵ تا ۲۰ هزار اثر از خبرنگاران دریافت می کنبم و این جشنواره به لحاظ استقبال رسانه ها رکورد دار است..
  • برنامه های بازدیدی و آموزشی فراوانی برای اصحاب رسانه داریم.
    -یکی از مشکلاتی که در رسانه وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه درخواست می‌کنیم تا در این زمینه به کمک حوزه رسانه آمده و اخلاق در رسانه را تغییر دهیم
  • متاسفانه در فقه رسانه عقب هستیم از ائمه جمعه می‌خواهیم که پای کار باشند و حلقه ارتباطی برقرار شود.

*مهم ترین محور سخنان آیت الله سید نصیر حسینی نیز این موارد بوده است:
–  از تلاش‌های بسیج رسانه در راستای تقویت ارزش های دینی در تقابل با جبهه استکبار و ضد ارزشها تقدیر می‌کنیم.

  • دشمن برای مشروعیت دادن به اعمال خود به حوزه رسانه پناه برده و در طول تاریخ حاکمان استکباری حوزه رسانه و تبلیغات را فعال کرده‌اند.
  • اگر جبهه ولایتمداران و ارزش‌مداران میدان رسانه را خالی کنند دشمن در عرصه رسانه یکه‌تازی خواهد کرد و هر چه از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند.
    وی ادامه داد: برای تقویت نظام، نقش بسیج رسانه مهم است.
  • باید جوری به موضوعات پرداخت که خوراک دشمن نشود. باید بدانیم که چه موقع بگوییم و چه بنویسیم و چه موقع نشر دهیم. همچنین در آموزش رسانه باید دقت لازم صورت گیرد که تحلیل‌ها عالمانه شود و سطحی و زودگذر نباشد رسانه باید جامعه را به سمت تعقل گرایی برده تا بر احساسات غلبه شود.
    -وی از رسانه‌ها خواست تا مطالبه‌گری داشته باشند و یادآور شد: در سکوت رسانه خیانت‌ها و خطاهای سنگین شکل می‌گیرد.
  • دیدار با خانواده شهید خداعفو عبدیانی

*مسئول بسیج رسانه در دیدار با خانواده شهید رسانه ای استان( شهید خداعفو عبدیانی) نیز یاد و خاطر همه شهدای رسانه به ویژه شهید عبدیانی را گرامی داشته و گفت: روحیه جهادی و فعالیت های درخشان شهید عبدیانی در سال های فعالیت به عنوان تصویربردار خبری زبانزد است. وی به سابقه رزمندگی و ایثارگری این شهید در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اخلاق و رفتار نیکو، روحیه انقلابی، مردم داری و شجاعتی که همگان از شهید عبدیانی ذکر می کنند تنها بخش کوچکی از شخصیت این شهید عزیز را نمایش می دهد. وی افزود: همه ما مدیون شهدا هستیم.

*بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در یاسوج

*برنامه بعدی مسعود بصیری بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا در یاسوج بود. بصیری در این دیدار با مدیر و خبرنگاران این دفتر دیدار و گفت و گو کرد. شنیدن نظرات خبرنگاران این خبرگزاری، بازدید از تحریریه و مشاهده گزارشی از عملکرد این خبرگزاری مهم ترین برنامه این بازدید بود.
*بصیری در این نشست نیز مطالبی بیان کرد که مهم ترین بخش های آن نکات زیر بوده است:

  • همانگونه که هر کسی اجازه ندارد به عنوان پزشک نسخه بنویسد و یا حتی کسی نمی تواند بدون داشتن تاییدیه اتحادیه خود فعالیت کند، در حوزه رسانه هم باید ساز و کاری تعریف شود که کسانی که مهارت، صلاحیت و دانش این حوزه را ندارند اجازه ورود به آن را نداشته باشند. باید آنقدر در پایش حوزه رسانه سخت و جدی بگیریم که هر کسی اجازه ورود به آن‌ را نداشته باشد.
    -دولت جدید باید برای حمایت جدی و تامین امنیت شغلی رسانه ها، جهت تشکیل نظام صنفی اقدام کند.تشکیل نظام صنفی رسانه می تواند  بار حملات علیه نظام را کاهش دهد. توجه به حوزه رسانه و خبرنگاران، هزینه های نظام را کاهش می دهد.
  • دولت جدید باید برای پالایش و آمایش رسانه ها برنامه داشته باشد و رسانه و افرادی که فعالیتی ندارند را شناسایی و تعیین تکلیف کند.
    -همانگونه که مردم در هر صنفی از بیمه برخوردارند، باید خبرنگارانی که خط مقدم مبارزه با کرونا، جنگ و مشکلات هستتد از بیمه به عنوان کوچکترین حق خود برخوردار شوند.

*بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در یاسوج

یکی دیگر از برنامه های بصیری در مرکز استان بازدید از دفتر خبرگزاری فارس بود.
بصیری در این بازدید گفت: مشکلات انباشته شده خبرنگاران به دلیل این است که خبرنگاران، بیشتر، از مردم و مسئولان سخن می‌گویند و کمتر به خودشان می پردازند و کمتر مشکلات خودشان بیان می‌شود. این اتفاق باعث شده با حجم بالایی از اتلاف نیروهای خبره و حرفه‌ای مواجه شویم.
وی افزود: بسیاری از خبرنگاران به دلیل عدم تامین مالی و نگرانی‌های شغلی این عرصه را رها می کنند که باعث از بین رفتن سرمایه انسانی در رسانه‌ها شده است.

دیدار با مدیرکل صدا و سیمای دنا

مهم ترین نکات سخنان رئوف، مدیرکل صدا و سیمای استان در این نشست این موارد بوده است:

  • استان کهگیلویه و بوبراحمد دارای ظرفیت های بزرگی در حوزه گردشگری، منابع آب، نفت، گاز و معادن است.
  • استان در حوزه امامزاده گان واجب التعظیم نیز بسیار ظرفیت خوبی دارد. به خصوص در شهرستان گچساران که میزبان خواهر امام رضا(ع) هستیم و به دلیل نزدیکی به استان های خوزستان و بوشهر و فارس و اصفهان سالانه میزبان گردشگران و زائران فراوانی در مناطق مختلف گردشگری و زیارتی هستیم.
  • لازم است رسانه های استان و کشور  ظرفیت های این استان را در حوزه نفت و گاز، امامزاده گان، آب و هوا و چهره های ماندگاری مانند مرحوم آیت الله ملک حسینی و مرحوم آمیر احمد تقوی را بهتر معرفی کنند.
    -وجود دانشکده خبر در استان ضرورت دارد. علاقه مندان به شعل خبرنگاری باید علم آن را فرا گیرند.
  • برخی رسانه های استان بیشتر اخبار زرد و ناامید کننده را مخابره می کنند که تاثیر منفی بر روی مردم خواهد داشت. استان کهگیلویه و بویراحمد، استانِ بسیار فعالی در حوزه رسانه است و در حوزه فضای مجازی بسیار سریع اخبار وایرال می شود.
    -صداوسیمای استان آمادگی دارد جلسات تخصصی برای رسانه ها برگزار کند .
    -مجموعه بسیج رسانه کشور در حیث محتوایی و زیر ساختی از رسانه ها در سطح استان حمایت بکنند و هدف گذاری و خوراک برای رسانه ها تهیه کنند.

*برخی از نکات سخنان دکتر بصیری در این نشست:
-تعدد رسانه ها در این استان نشان می دهد که مردم در کهگیلویه و بوبراحمد به رسانه توجه دارند. تعدد اینها نیز فرصتی است که  اگر ساماندهی نشوند میتواند به  تبدیل بحران تبدیل شود.
-با توجه به شرایط خاص استان باید به بحث سواد رسانه ای، بیشتر اهمیت داد
-همدلی بین اصحاب رسانه استان می تواند در بروز برخی اخبار که منافع ملی را زیر سوال می برد جلوگیری کند.
-متاسفانه از استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت های آن اطلاعات کمی در رسانه ها وجود دارد
-استان ظرفیت خوبی در حوزه ارزشهای سبک اسلامی و طبیعت و خبرهای خوبی دارد شاید در برخی موارد به دلیل اختلافات گم شود.
ما در بسیج رسانه کشور این آمادگی را داریم که ظرفیت های استان را معرفی کنیم.
-بازدید از دستاورد های رسانه های کشوری توسط رسانه ها می تواند تاثیر بسیار زیادی در ایجاد انگیزه و بالابردن توانایی آنها داشته باشد

*دیدار با مسئول اقشار بسیج در سپاه فتح و معاون مطبوعاتی ک فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان
در این جلسه نیز در خصوص اقدامات و تعاملات بسیج رسانه با اقشار مختلف بسیج و هم چنین تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بحث و گفت و گو شد. برنامه ریزی برای اجرای تعاملات بیشتر و برگزاری برنامه های آموزشی مشترک از مهم ترین موضوعات این جلسه بود.

دیدار و گفت و گو با اعضای هییت اندیشه ورز بسیج رسانه

در این دیدار ابتدا رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد به بیان مشکلات و دغدغه خود پرداختند.
هم چنین خبرنگاران در این جلسه از اقدامات و تلاش های بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تقدیر کردند.

  • رضا خردمند معاون مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد مطالبی بیان کرد که به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم: -هم‌اکنون ۱۱۵ پایگاه خبری دارای مجوز فعال در استان داریم و در این خصوص رتبه برتر کشور را در اختیار داریم.
  • ۱۴ خبرگزاری و ۴۵ نمایندگی روزنامه کشوری در استان داریم. خانه مطبوعات استان ۱۷۰ عضو دارد. -رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد یکی از پویاترین رسانه‌ های کشور هستند.
  • جامعه رسانه‌ای نیازمند آموزش بیشتری است. اگر ریل‌گذاری درستی انجام شود مشکلات حل می‌شود، بیمه خبرنگاران یکی از مهمترین دغدغه خبرنگاران است و قانون مانع اصلی برای بیمه خبرنگاران است.
    -آمادگی داریم خبرنگاران همه رسانه‌های استان تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. بیمه تکمیلی در صورتی است که خبرنگاران بیمه پایه داشته باشند.
  • مشکلاتی که وجود دارد خبرنگاران خبرگزاری‌ها نمی‌توانند در خانه مطبوعات عضو شوند.کار خبری شغل اصلی ۸۰ درصد خبرنگاران  استان است و این شغل درآمد چندانی برای خبرنگاران ندارد لذا وضعیت درآمدی خبرنگاران بسیار نگران کننده است.
    اکبری تبار، مسئول هییت اندیشه  ورز بسیج رسانه نیز به احصا مسائل حوزه رسانه استان در این هییت اندیشه ورز خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه های آموزشی امید بخشی، راه اندازی پویش خبر خوب و برگزاری چند مسابقه رسانه ای را از خروجی های این هییت اندیشه ورزی عنوان کرد.
    احمدپور معاون اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کهگیلویه و بویراحمد یک استانی انقلابی است و رسانه‌ها در استان از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند. رسانه‌های این استان مطالبه‌گر و دغدغه مردم را دارند. علی‌رغم اقدامات صورت گرفته در فضای مجازی مقام معظم رهبری از شرایط فضای مجازی گلایه‌مند هستند که نیازمند تدوین نقشه راه در این خصوص هستیم. آنچه مورد انتقاد است اینکه چند عملیات آفندی در حوزه بسیج رسانه تعریف شده و چند حسن باقری توانستیم شناسایی کنیم.
    در ادامه سید داودی موسوی نبود مسکن را از دغدغه‌های خبرنگاران دانست و خواهان ورود بسیج به این عرصه و هم چنین عرصه های خدمات رسانی برای ازدواج خبرنگاران شد.
    *بصیری مسئول بسیج رسانه نیز در این نشست مطالبی بیان کرد که مهم ترین نکات آن موارد زیر است:
  • فعالیت این تعداد از پایگاه خبری، خبرگزاری و روزنامه در این استان یک سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود.
  • رئیس بسیج رسانه کشور با اشاره به مشکلات خبرنگاران افزود: چرا نباید خبرنگاران تعاونی مسکن و بیمه داشته باشند؟
    وی با بیان اینکه خبرنگاران یک نظام صنفی جامع ندارند که از خودشان حمایت کنند، گفت: سازمان نظام صنفی خبرنگاران تشکیل شود این مسئله را یکبار برای همیشه حل کنیم که مطالبه ما از دولت سیزدهم و وزیر ارشاد تشکیل نظام صنفی برای خبرنگاران است.
    بصیری بیان کرد: همانطور که همواره دغدغه معیشت معلمان وجود دارد و دغدغه‌ها حل این مسائل و مشکلات است معیشت خبرنگاران هم باید دیده شود، ضمن اینکه نیازمند بودجه پالایش شده برای خبرنگاران هستیم.
    این مسئول با بیان اینکه مشکلات خبرنگاران را به جد پیگیری می‌کنم، افزود: بسیج رسانه کار جذب، نظم و ساماندهی خبرنگاران را بر عهده دارد و برای بسیج اصلاح‌طلب و اصولگرا هیچ تفاوتی ندارد.

دیدار با جانشین فرمانده سپاه فتح

در دیدار مسعود بصیری و سرهنگ داریوش مثنوی  در خصوص برنامه های تحولی بسیج رسانه استان و اقدامات، نیازمندی ها و برنامه های آینده این سازمان و لزوم پشتیبانی های هییت رییسه سپاه فتح از بسیج رسانه استان بحث و گفت و گو شد.

بازدید از دفتر پایگاه خبری صبح زاگرس
آخرین برنامه مسعود بصیری در یاسوج بازدید از دفتر پایگاه خبری صبح زاگرس به عنوان یکی از رسانه های فعال در استان بود.
در این دیدار مدیران صبح زاگرس ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اثرگذار خود در فضای رسانه ای استان، دغدغه ها و نقطه نظرات و پیشنهادات خود به رئیس بسیج رسانه کشور را عنوان کردند.
مهم ترین بخش های سخنان بصیری در این نشست هم بدین شرح است: مسعود  بصیری در این دیدار با اشاره به اینکه رسانه علاوه بر اطلاع رسانی کار هدایت برای اتخاذ تصمیم است گفت: رسانه ها برای رسیدن به مخاطب بیشتر نباید اقدام به انتشار اخبار دروغ کنند .
وی انتشار خبر دروغ گور خوابی را از دروغ های رسانه ای عنوان کرد و گفت: انتشار اخبار دروغ پنجه کشیدن به چهره نظام و منفعت طلبی است.
رئیس بسیج رسانه کشور گفت: ساماندهی رسانه و شبکه مجازی ضروری است و در این رابطه باید با آموزش مناسب از انتشار اخبار دروغ جلوگیری کرد.
بصیری گفت: دشمن با کار رسانه ای و در بستر فضای مجازی بدنبال براندازی نرم نظام می باشد اما دوران بزن در رو برای دشمن در فضای مجازی تمام شده است .
وی با تاکید بر اینکه طرح صیانت طرحی مناسب برای فضای مجازی است گفت: با اجرای طرح صیانت اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم بیش از یک میلیون نفر است که علاوه بر اشتغال، ساماندهی فضای مجازی انجام می شود.
 
رئیس بسیج رسانه کشور تصریح کرد: کسانی که با  طرح صیانت از فضای مجازی  مخالفت می کنند با استعمار فضای مجازی در جمهوری اسلامی موافق و بدنبال مهاجرت نخبگان هستند.
بصیری در ادامه افزود: امروز دنیا اقتصادش را بر بستر فضای مجازی و اینترنت بسته و نبود صیانت در فضای مجازی یعنی همه فضا های کشور را در اختیار خارجی ها قرار دادن.
وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به یک الگوی جهانی و اسلامی تبدیل شده  و خبرنگاران با توجه به اینکه پیامبران حقیقت هستند مراقبت کنند تا در حوزه رسانه آسیبی  به کشورشان نرسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی