تاریخ انتشار : شنبه 21 آگوست 2021 - 20:04
کد خبر : 19703

درخواست رئیس سازمان بسیج رسانه از امام جمعه یاسوج/بصیری: اخلاق در رسانه را فراموش نکنیم

درخواست رئیس سازمان بسیج رسانه از امام جمعه یاسوج/بصیری: اخلاق در رسانه را فراموش نکنیم

آفتاب دنا: رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: یکی از مشکلاتی که در رسانه وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه درخواست می‌کنیم تا در این زمینه به کمک حوزه رسانه آمده و اخلاق در رسانه را تغییر دهیم. به گزاش پایگاه خبری آفتاب دنا، مسعود بصیری

آفتاب دنا: رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: یکی از مشکلاتی که در رسانه وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه درخواست می‌کنیم تا در این زمینه به کمک حوزه رسانه آمده و اخلاق در رسانه را تغییر دهیم.

به گزاش پایگاه خبری آفتاب دنا، مسعود بصیری در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: کار اصلی بسیج رسانه بسیجی کردن اهالی رسانه است.

وی گفت: بسیج رسانه از سال ۹۱ شروع به کار کرده و ۱۵ هزار نفر تا کنون جذب شده‌اند که کمک بسیار بزرگی برای نشر و گسترش موضوعات مختلف بوده و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

بصیری افزود: افزون ۱۶ تا ۱۷ میلیون نفر بیننده را در کانال های مختلف می‌توانیم پوشش دهیم و خود بسیج رسانه نیز کانال‌هایی از یک میلیون نفر تا پایین‌تر عضو دارد که محتوا و تولیدات در آنها نشر داده می‌شوند.

وی با بیان این که در بسیج رسانه نگاه به خط و خطوط سیاسی نمی‌کنیم گفت: رسانه‌های اصلاح‌طلب را نیز پوشش می دهیم و خبرنگارانی که به نظام و انقلاب کمک می‌کنند از نظر ما بسیجی هستند.

بصیری به اقدامات بسیج رسانه در مواقع سخت و بحران‌ها اشاره کرد و گفت: در جریان کرونا و اواخر سال ۹۸ تعداد ۱۰ هزار بسته بهداشتی در آن روزهای سخت که کمبود الکل در کشور داشتیم توزیع کردیم و در ادامه و به صورت گسترده بسته‌های معیشتی در بین اهالی رسانه توزیع شد.

وی با بیان اینکه سرعت انتشار و توان انتشار ما بسیار خوب است تصریح کرد: بیش از آنکه تولید داشته باشیم شبکه توزیع داریم تولیدات خوب و اثرگذار دیگران را در شبکه گسترده توزیع خود نشر می‌دهیم و اگر کسانی محتوای خوبی داشته باشند حاضر به توزیع آن هستیم تا مسائل ملی بهتر پیگیری شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: بیش از هر چیز به دنبال امید بخشی هستیم شیوه نامه‌های مختلفی نیز داریم که برای استان‌های خود ارسال می کنیم تا رسانه‌ها مراقب ظرفیت‌های نظام باشند و به اسم افشاگری و صدای مردم بودن در زمین دشمن حرکت نکنند.

بصیری خاطرنشان کرد: تا بدین گونه امیدها را بیشتر زنده کرده و سیاه نمایی‌ها کمتر وجود داشته باشند.

وی گفت: جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره ابوذر داریم که سالانه ۱۵ تا ۲۰ هزار اثر فرستاده می شود و یک رکورد در کشور محسوب می شود و آن‌ها را در استان‌های مختلف جمع‌آوری می‌کنیم و یک جشن نسبتا باشکوهی برگزار می‌شود حساسیت‌ها هر روز بالاتر می رود و نشان دهنده اثرگذاری آن است.

بصیری گفت: بازدید اهالی رسانه از دستاوردهای نظام را داریم که تفاوت‌ها را ببینند کلاسها و نشست های آموزشی آنلاین برگزار می‌کنیم و سال گذشته یک میلیون نفر ساعت آموزش داشتیم در قالب اینکه در برابر ترفندهای دشمن مراقبت شود.

وی گفت: یکی از مشکلاتی که در رسانه وجود داشته اخلاق در رسانه است که از نمایندگان ولی فقیه در استانها و ائمه جمعه درخواست می‌کنیم تا در این زمینه به کمک حوزه رسانه آمده و اخلاق در رسانه را تغییر دهیم متاسفانه در فقه رسانه عقب هستیم از ائمه جمعه می‌خواهیم که پای کار باشند و حلقه ارتباطی برقرار شود.

در ادامه آیت الله سید نصیر حسینی با تسلیت محرم و شهادت حضرت زین العابدین اظهار کرد: از تلاش‌های بسیج رسانه در راستای تقویت ارزش های دینی در تقابل با جبهه استکبار و ضد ارزشها تقدیر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج گفت: دشمن برای مشروعیت دادن به اعمال خود به حوزه رسانه پناه برده و در طول تاریخ حاکمان استکباری حوزه رسانه و تبلیغات را فعال کرده‌اند.

حسینی گفت: یکی از میدان های جنگ و مبارزه رسانه است مخصوصا امروز که دشمن خیلی از وقت خود را در حوزه رسانه گذاشته است اگر جبهه ولایتمداران و ارزش‌مداران میدان را خالی کنند دشمن در عرصه رسانه یکه‌تازی خواهد کرد و هر چه از دستشان بر می‌آید انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: برای تقویت نظام نقش حیاتی و موثر بسیج رسانه مهم است اگر از ظرفیت رسانه‌ها استفاده نکنیم اتفاق بدی خواهد افتاد و رسانه‌های دشمن غلبه خواهند کرد باید نقش موثر خود را در این عرصه ایفا کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر یاسوج گفت: در این عرصه هدف گذاری مهم است و نوع گفتار و ادبیات در حوزه رسانه تاثیرگذار است باید جوری به موضوعات پرداخت که خوراک دشمن نشود باید بدانیم که چه موقع بگوییم و چه بنویسیم و چه موقع نشر دهیم همچنین در آموزش رسانه باید دقت لازم صورت گیرد که تحلیل‌ها عالمانه شود و سطحی و زودگذر نباشد رسانه باید جامعه را به سمت تعقل گرایی برده تا بر احساسات غلبه شود.

این استاد حوزه گفت: انقلاب اسلامی در تاریخ بعد از حرکت انبیا و اولیا نمونه نداشته و خدمات بسیار زیادی انجام داده اما سطح مطالبات و توقعات از نظام بسیار بالا رفته که وظیفه رسانه‌ها است که بالانس لازم را ایجاد کنند.

حسینی گفت: در کشور علیرغم همه مشکلات و تحریم ها همه چیز هست و نظام کار خود را خوب انجام می‌دهد هنر این نیست که فقط بدی ها و کاستی ها را نشر دهیم.

وی از رسانه‌ها خواست تا مطالبه‌گری داشته باشند و یادآور شد: در سکوت رسانه خیانت‌ها و خطاهای سنگین شکل می‌گیرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی