تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 آگوست 2021 - 16:56
کد خبر : 19575

راهکارهای مهم مدیر آموزش وپرورش بویراحمد برای حل مشکل فضاهای آموزشی/استاندار؛ مشکل فضای آموزشی مرکز استان به برنامه ریزی قابل حل است

راهکارهای مهم مدیر آموزش وپرورش بویراحمد برای حل مشکل فضاهای آموزشی/استاندار؛ مشکل فضای آموزشی مرکز استان به برنامه ریزی قابل حل است

آفتاب دنا: آخرین نشست شورای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حضور اعضا و ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که دو دستور کار مهم بحران فضای فیزیکی و مشکل تجهیزات گرمایشی در مرکز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، در ابتدای این نشست مدیر

آفتاب دنا: آخرین نشست شورای آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با حضور اعضا و ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد که دو دستور کار مهم بحران فضای فیزیکی و مشکل تجهیزات گرمایشی در مرکز استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، در ابتدای این نشست مدیر کل آموزش و پرورش به وضعیت فضای فیزیکی در شهر زلزله زده سیسخت اشاره کرد و گفت : دو مشکل اساسی در شهرستان دنا و شهر سیسخت وجود دارد . در زلزله سی سخت ۲۶ مدرسه دچار آسیب شده بودند که ۸۰ درصد کار بهسازی انجام شده است و باید ۲۰ درصد دیگر کار تا شروع مهر تکمیل شود اما ۸ مدرسه تخریبی و فضای خوابگاهی داریم که ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده اما تاکنون تکمیل نشده و با توجه به این که قریب ۲ هزار دانش آموز در این ۸ مدرسه حضور دارند و اگر تا مهرماه تکمیل نشوند برای برگزاری حضوری کلاس ها به مشکل برخورد خواهیم کرد.

شورای آموزش و پرورش متاثر از بحرانی اساسی در بویراحمد / کلانتری : از این همه مشکل در مرکز استان متعجبم ! / زارع پور : با انفجار جمعیت مواجه هستیم / سه پیشنهاد دلشاد به شورا

در بویراحمد با انفجار جمعیت مواجه هستیم


هادی زارع پور موضوع مهم دیگر و دستور کار اول آخرین نشست شورای آموزش و پرورش در دولت روحانی را مربوط به وضعیت بحرانی فضای فیزیکی شهرستان بویراحمد عنوان کرد و اظهار داشت : هر ساله بین ۳ تا ۵ هزار دانش آموز به شهر یاسوج مهاجرت کرده و عمدتا در حاشیه شهر یاسوج اسکان می یابند که عمده مشکل فضای فیزیکی را هم در همین مناطق حاشیه ای شهر یاسوج دریم  .
زارع پور گفت : در بویراحمد با انفجار جمعیتی مواجه هستیم و اگر قرار است که مدارس حضوری باشند نیازمند همکاری بیشتر هستیم .

شورای آموزش و پرورش متاثر از بحرانی اساسی در بویراحمد / کلانتری : از این همه مشکل در مرکز استان متعجبم ! / زارع پور : با انفجار جمعیت مواجه هستیم / سه پیشنهاد دلشاد به شورا

سه پیشنهاد دلشاد به شورا


مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این نشست گفت : آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است و نیازمند مشارکت همه اقشار است و مهمترین اصل هم تربیت نیروی انسانی است که بر عهده آموزش و پرورش است .
کورش دلشاد با اشاره به ماده ۱ قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر آموزش و پرورش و بهره‌گیری ازکلیه منابع و امکانات، جهت تأسیس، توسعه و تجهیز‌فضاهای آموزشی و پرورشی و تسهیل در فعالیتهای اجرایی آموزش و پرورش ، گفت : شهرستان بویراحمد بیش از ۷۰ هزار دانش تموز دارد که بیش از ۴۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان را به خود اختصاص داده است که متاسفانه همیشه مشکل فضای آموزشی دارد .
دلشاد ادامه داد : در حال حاضر ۳۷ مدرسه استیجاری داریم که هم اکنون هم متاسفانه مالکین حاضر به اجاره مجدد این ساختمان ها برای سال جدید نیستند .
وی گفت : در حومه شهر ، مادوان ، مزدک ، سرآبتاوه و دیگر مناطق حاشیه شهر یاسوج متاسفانه تراکم در هر کلاس به ۴۴ نفر رسیده است در حالی که نرم استاندارد ۳۴ نفر در هر کلاس است و در برخی مدارس ۱۵ کلاس اضافه کردیم و باز هم مشکل داریم .
دلشاد ادامه داد : در بخشی از حومه شهر یاسوج ۸ هزار دانش آموز داریم که در ۶ مدرسه دولتی و ۶ مدرسه غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد البته برای رفع مشکلات فضای فیزیکی چند پیشنهاد و خطاب به استاندار کهگیلویه و بویراحمد و اعضای شورای آموزش و پرورش استان ، گفت : دستور ویژه برای تکمیل سریعتر پروژه های اموش و پرورش در شهرستان بویراحمد، خرید حداقل ۲۰ کانکس به صورت فوری از جمله اقداماتی است که می تواند به بهبود وضعیت فضای فیزیکی شهرستان کمک شایانی کند ضمن اینکه هم اکنون از کتابخانه مادوان هیچ استفاده ای نمی شود که  می تواند بسیاری از مشکلات ما در بحث فضای فیزیکی مورد نیاز در ان منطقه را حل کند .
وی در پایان گفت : بعضی از مدارس ما که باید در دو تایم صبح و عصر باشند که نیازمند مجوز برای این اقدام است .

شورای آموزش و پرورش متاثر از بحرانی اساسی در بویراحمد / کلانتری : از این همه مشکل در مرکز استان متعجبم ! / زارع پور : با انفجار جمعیت مواجه هستیم / سه پیشنهاد دلشاد به شورا


مدیر کل نوسازی استان هم در این نشست گفت : ما در شهرستان بویراحمد برای مهرماه افتتاح مجتمع شهید سلیمانی را در بلهزار داریم که ۱۹ کلاس مشکل را حل خواهد کرد که در سه مقطع ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم فعالیت خواهد کرد.
پیروز کرمی افزود : با تکمیل و تحویل مدرسه شهید فخری زاده در شرف آباد ، مدرسه برکت و در مجموع ۶۰ کلاس درس که در بویراحمد برای افتتاح داریم بخشی از این مشکلات حل خواهند شد.
وی ادامه داد : در خصوص پروژه مادوان محل تامین اعتبار از اعتباراتی بود که در کل کشور با کمبود اختصاص مواجه بوده است اما با یک خییر صحبت شد که وی هم در حال برنامه ریزی برای تکمیل پروژه است .
کرمی به دیگر پروژه فضای آموزشی حاشیه شهر یاسوج اشاره کرد  گفت : در خصوص مدرسه مزدک هم فاز سفید کاری شروع شده بود که به دلیل طلبکاری پیمانکار فعلا متوقف شده است که با تمهیدات دیده شده و انشاالله تا آذر حل خواهد شد و تحویل آموزش و پرورش می شود.
وی در خصوص یکی از پیشنهادات رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، اظهار داشت : برای خرید کانکس اعتبار ۲ هزار میلیارد ریالی نیازمند هستیم که اگر این اعتبار از طریقی تخصیص داده شود که ما بتوانیم سریعتر اقدام کنیم می توان کانکس تهیه کرد ضمن اینکه خیرین برای مدارس شهری کمتر حاضر به کمک هستند .
کرمی در پایان گفت : تا مهرماه بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کلاس درس را در کل استان تحویل آموزش و پرورش می دهیم که بخش زیادی از مشکلات را حل خواهد کرد .
سیستم گرمایشی استاندارد دومین معظل در بویراحمد!
دومین بحث چالشی در آخرین شورای آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید به موضوع تجهیزات گرمایشی در مدارس است که بنابر تصریح قانون ، باید از تجهیزات استاندارد استفاده شود
مدیر کل آموزش و پرورش در این خصوص گفت : حدود ۷۰ درصد مدارس غیر دولتی در یاسوج استیجاری هستند و امکان تغییرات در فضای فیزیکی و تجهیزات وجود ندارد و یکی از این موارد مربوط به استفاده از سیستم گرمایشی استاندارد است که الان این مشکل را داریم ضمن اینکه پارسال هم همین مشکل را داشتیم اما بنابر مصوبه شورای آموزش و پرورش اجازه استفاده از سیستم های گرمایشی موجود را داشتیم و امسال هم همین مشکل را داریم و انتظار تمدید ۱ ساله مجوز پارسال را داریم که موسسین برای شروع سال تحصیلی به صورت حضوری مشکل را نداشته باشند.
رئیس هیات موسسین با اشاره به چند مشکل مدارس غیر دولتی گفت : تنها ۳۰ درصد مدارس ما استیجاری نیست و نزدیک ۷۰ درصد اجاره ای است و مالکین اولا اجازه تغییرات در اماکن خود را به ما نمی دهند و ثانیا این تغییرات به شدت هزینه بر است و مشخص نیست بعد از این همه هزینه مالک اجازه حضور مجدد در این اماکن را به ما بدهد !
الهی افزود : همه مدارس ما از ابتدا مجوز و تایید اداره کل توسعه و تجهیز مدارس را داشته اند و اکنون ایراد گرفتن که این فضاها استاندارد نیست !
مدیر کل نوسازی در پاسخ به رئیس هیات موسسین گفت : نمی توان نظارت بر مدارس غیر دولتی نداشته باشیم درست است که برخی مدارس در سال های قبل تایید شده اند اما این به این معنی نیست که دستورالعمل های جدید را نادیده بگیریم.
وی ادامه داد : استاندارد سازی تجهیزات گرمایشی مدارس نیازمند هزینه های بالا هم نیست پیشنهادات و راه حل های متفاوت و کم هزینه هم برای ان ها گذاشته ایم اما برای تمدید یک ساله اجازه استفاده از سیستم های گرمایشی نیازمند مصوبه شورای اموزش و پرورش هستیم .

شورای آموزش و پرورش متاثر از بحرانی اساسی در بویراحمد / کلانتری : از این همه مشکل در مرکز استان متعجبم ! / زارع پور : با انفجار جمعیت مواجه هستیم / سه پیشنهاد دلشاد به شورا

از این همه مشکل در مرکز استان متعجبم !


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، پس شنیدن مباحث مطرح شده و در جمعبندی این نشست و با اشاره به گزارش عملکرد خوب آموزش و پرورش استان گفت : از همه مسئولین و کارکنان آموزش و پرورش برای موفقیت های کسب شده و رتبه های خوب کشوری تشکر می کنم .
حسین کلانتری در بخش دیگری از صحیبت های خود به مشکل فضای فیزیکی شهر یاسوج اشاره کرد و افزود : من متعجبم که چظور مرکز استان با این مشکلات مواجه است و طی این سال ها همچنان مشکلات باقی مانده است !
کلانتری گفت : فائق آمدن بر این مشکل فضای فیزیکی نیازمند برنامه ریزی خاص طی چند سال و به صورت مداوم بوده که البته در این یکی دو سال تلاش های زیادی انجام شد اما مشکل کمبود فضای فیزیکی آموزشی شهر یاسوج با یک برنامه ریزی چند ساله قابل حل است.
وی افزود : گاهی اوقات به گونه ای صحبت می شود که گویا هیچ کاری صورت نمی گیرد و یا اینکه امکان هیچ کاری و جود ندارد ! در حال حاضر شهرستان بویراحمد حدود ۲۰۰ کلاس درس نیازدارد که ۶۰ کلاس تا مهرماه افتتاح می شود و می توان با یک برنامه ریزی حساب شده ظرف ۲ تا ۳ سال مشکل فضای فیزیکی درس این شهرستان را بای همیشه حل کرد .
رئیس شورای آموزش و پرورش استان گفت : این نکته مهم است که فضا با توجه به نیازهای روز باشد و حتما فضا و تجهیزات ۱۰ سال پیش نیاز امروزی دانش آموز را تامین می کند و باید به روز باشیم. دانش آموز امروز ما نیازمند اینترت پر سرعت  است در حالی که قبلا اینترنت یک نیاز برای دانش آموز نبود.
کلانتری ادامه داد : در بخش افزایش اعتبارات محرومیت زدایی تلاش زیادی کردیم و اعتبار زیادی هم داده شد که بخش زیادی از ان مربوط به آموزش و پرورش است .
وی گفت : آیندگان در مورد کارهای ما قضاوت می کنند . بیان مشکلات خوب است اما برخی مدیران نمی توانند اقدامات بزرگی که انجام داده اند را به صورت رسانه ای اعلام کنند و به آگاهی مردم برسانند. مشکلات هم حتما باید مطرح و پیگیری شوند و برنامه ریزی برای رفع آن ها صورت گیرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : امسال متناسب با شرایط خصوصا موضوع کرونا در خصوص بازگشایی و رعایت دستورالعمل ها اقدام می شود .
وی ادامه داد : خوشبختانه در خصوص نیروی انسانی آموزش و پرورش هیچ مشکلی نداریم . ضمن اینکه برای بازگشایی مدارس همه دستگاه ها خصوصا خدمات رسان باید با آموزش و پرورش همکاری کنند .
کلانتری به بیان برخی مشکلات فضای آموزش در مناطق زلزله زده اشاره کرد و گفت : در خصوص سیسخت تلاش های زیادی شده است و از ۲۸۰ میلیارد تومان ۸۰ میلیارد را برای آموزش و پرورش اختصاص داده ایم .
وی در واکنش به بیان مشکلات فضای فیزیکی توسط مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار داشت : نگرانی های آقای دلشاد برخی تا مهرماه برطرف می شود و بخشی هم تا پایان سال و بخشی هم در برنامه زمانبندی اقدام خواهد شد .
کلانتری گفت : ما از محل اعتبارات محرومیت زدایی ۱۰۰ میلیارد تومان اختصاص به آموزش و پرورش می دهیم که این نشان می دهد می شود کار کرد و البته باید با تلاش و همدلی اقدام کنیم .
استاندار در بخشی دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای هیئت موسسین بیان کرد : در خصوص مدارس غیر انتفاعی فکر کنید که دانش آموزان فرزندان خود ما هستند ، آیا کسی از داشتن امکانات خوب ناراحت است ؟ پس بیاد تلاش کنیم برای دانش آموزان هم بهترین شرایط را مهیا کنیم و باید بدانیم استفاده از تجهیزات گرمایشی غیر استاندارد می تواند باعث ایجادهزینه ها بسیار سنگین مادی و معنوی شود که برخی از این اتفاقات و هزینه های استفاده از تجهیزات غیر استاندارد را در کشور دیده ایم .
وی افزود : از طرف دیگر ما هم وظیفه داریم که مشکلات شما (موسسین مدارس غیر دولتی) را در نظر بگیریم لذا انتظار داریم بینابین تصمیم گیری شود و اگر جایی نیاز بود از منابع بانکی برای رفع مشکل این مدارس استفاده شود .
کلانتری گفت : با برنامه دو تا سه سال ای که در استان پیگیری می شود انشاالله مشکل مدارس استیجاری حل خواهد شد .
وی افزود : برای موارد اورژانسی از جمله تهیه کانکس ، بین مدیران آموزش و پرورش و رئیس برنامه و بودجه نشست هایی برگزار و تصمیم گیری شود .ضمن اینکه در مجموع  ما در بودجه امسال بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان دیده ایم که البته حق آموزش و پرورش است .
کلانتری در پایان سخنان خود گفت : برای ما در بحث بازگشایی مدارس اولویت سلامت دانش اموزان است و فعلا اراده بر بازگشای است و در این بین نقش اولیا کلیدی است و اگر اولیا همکاری کنند مطمئنا با کمترین مشکل مواجه خواهیم شد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی